Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Eindelijk heb ik hem. Maanden over getobd maar hier is ie dan, mijn nieuwste aanwinst:
Flyjohan23 schreef: ↑06 mar 2018 16:21 Eindelijk heb ik hem. Maanden over getobd maar hier is ie dan, mijn nieuwste aanwinst:
Wow....
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.
Wat ik nog even niet snap aan die Checkpoint zijn de Strangehold dropouts. Daarmee kun je je achterwiel mee naar achter en voren schuiven en dus de rij-eigenschappen van je fiets veranderen. Klinkt goed, maar ik neem aan dat je dan toch ook je kettinglengte moet aanpassen? En is die fiets nou heel simpel gezegd een halve cyclocrosser in voorste stand en endurance racer in achterste stand?
De fiets is ook in kortste stand nog steeds lang. Een cuclocrosser wordt het nooit.
Uitsluitend wat meer wendbaar dan de langste stand. Maar het blijft een gravelracer.
Sinds vorige week overgestapt van een 8 jaar oude Trek 2.1 naar een nieuwe Domane ALR 5. De Domane geometrie is voor mij een stuk beter, op mijn oude fiets kreeg ik vrijwel altijd last van mijn nek en schouders na een uurtje fietsen. De 32mm banden zijn echter wel erg breed, maar ik vermoed dat ik binnenkort een setje Fulcrum Racing 4 DB wielen met 28mm bandjes aanschaf.
Het zadel staat inmiddels overigens een stuk hoger
Het zadel staat inmiddels overigens een stuk hoger
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Die Bontrager bandjes rijden wel redelijk fijn.Steen447 schreef: ↑28 mar 2018 10:39 Sinds vorige week overgestapt van een 8 jaar oude Trek 2.1 naar een nieuwe Domane ALR 5. De Domane geometrie is voor mij een stuk beter, op mijn oude fiets kreeg ik vrijwel altijd last van mijn nek en schouders na een uurtje fietsen. De 32mm banden zijn echter wel erg breed, maar ik vermoed dat ik binnenkort een setje Fulcrum Racing 4 DB wielen met 28mm bandjes aanschaf.
Het zadel staat inmiddels overigens een stuk hoger
Heb er deze winter ook mee gereden.
Weet dat een Continental GrandPrix 4000 SII in 28 mm in werkelijkheid net even breed is als de Bontrager 32 mm banden die er nu onder zitten.
Ik heb ze nu namelijk gemonteerd op deze wielen voor woon-werk verkeer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend