Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

pieterd
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:07

pieterd 09 dec 2007 22:19

[quote="mensma"]Lijkt inderdaad een beetje groter dan de Trek van PieterD, een 64 ofzo.[/quote]

Ik heb een 54, dus fietsen van anderen zijn al snel een "beetje groter" dan die van mij ;).

Voor timper zal wel het omgekeerde gelden :D.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 10 dec 2007 00:22

@Mensma: ADA's, waarom vind ik deze wielen steeds veel mooier als LW's of Lews (laatsgenoemde vind ik echt niks)
Hoe ben je er aan geraakt?

Vind die ada's er veel meer "koers" uitzien, als of ze meer hebben mee gemaakt. Weet niet wat het is.
(en ben nu toevallig met een photoshop-projectje bezig waar ADA's in moesten komen:))

@timper: Klimrek!, wel een mooi klimrek.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 10 dec 2007 00:30

Ik heb nochtans last van hoogtevrees....maar ja. Mijn vorige was veel te klein. Deze is ongeveer dezelfde maat als mijn vroegere lievelingsfiets (mbk van de lottoploeg ten tijde van Redant, Museeuw etc, met die fluorkleuren in geel, wit, roze). Hopelijk benadert deze de mbk...


[
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 10 dec 2007 17:51

[quote="TiesT"]@Mensma: ADA's, waarom vind ik deze wielen steeds veel mooier als LW's of Lews (laatsgenoemde vind ik echt niks)
Hoe ben je er aan geraakt?

Vind die ada's er veel meer "koers" uitzien, als of ze meer hebben mee gemaakt. Weet niet wat het is.
(en ben nu toevallig met een photoshop-projectje bezig waar ADA's in moesten komen:))

[/quote]

Ik ben eraan gekomen via ons welgewaardeerd forumlid Sharkman. Ik vind het zelf ook erg coole wielen, alleen de afwerking is gewoon lang zo goed niet als van Lightweights. Heb ze echter gekocht, omdat je zo'n kans niet zo vaak krijgt. Eerstevolgende wielsetje wordt natuurlijk wel Lightweights, kan ik ze mooi vergelijken met ADA. Maar dat wordt niet komend seizoen, ben nu echter al benieuwd.

Gewicht van de ADA's (met vectran, of was het nu kevlar, remrand):
Voorwiel: 555 gram
Achterwiel: 667 gram
Snelspanner voor: 26 gram
Snelspanner achter: 28 gram

Vrij netjes lijkt me.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 12 dec 2007 21:15

trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 dec 2007 10:56

Ik heb eindelijk ook een nieuw fietske, behalve 3km testrit kan ik er nog niet heel veel over zeggen, behalve dat hij 100% stijver en 200% lichter is dan alles wat ik al bereden heb ;)
Mooiere foto's volgen wel nog, en er komen ook nog andere wielen in!

Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 14 dec 2007 11:05

Schitterend titanium ros de zwarten! Ik zie dat je ook nog een zilverkleurige Thomson Elite-pen hebt?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 dec 2007 11:31

dank je wel voor de complimenten...
de onderdelen zijn:
-frame: litespeed vortex '05
-vork: real design HP pro full carbon
-balhoofd: cane creek integrated
-zadelpen, stuurpen: Thomson elite silver
-zadel: fizik arione silver/black
-stuur: deda newton shallow
-as: phil wood titanium (het mooiste van de fiets en je ziet er niets van!)
-drivetrain, remmen, shifters, kabels: campagnolo record '05
-wielen: campagnolo zonda '95
-pedalen: speedplay X-5
-banden: vittoria open corsa evo CX

De wielen zijn erin gezet voor de foto, maar ik ga waarschijnlijk op lage-velg wielen rijden (campagnolo naven, mavic velgen). Die ben ik zelf nog aan het bouwen (nou ja, meer prutsen dan recht trekken ;)
Alles moet nog eens in- en uit elkaar, zo heb ik nog niet op alle plaatsen voldoende vet of montagepasta gebruikt, en moet ik de kabels nog vernieuwen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 14 dec 2007 11:34

hele mooie litespeed

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 14 dec 2007 13:24

die wielen staan briljant!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 dec 2007 20:09

[quote="mensma"][quote="TiesT"]@Mensma: ADA's, waarom vind ik deze wielen steeds veel mooier als LW's of Lews (laatsgenoemde vind ik echt niks)
Hoe ben je er aan geraakt?

Vind die ada's er veel meer "koers" uitzien, als of ze meer hebben mee gemaakt. Weet niet wat het is.
(en ben nu toevallig met een photoshop-projectje bezig waar ADA's in moesten komen:))

[/quote]

Ik ben eraan gekomen via ons welgewaardeerd forumlid Sharkman. Ik vind het zelf ook erg coole wielen, alleen de afwerking is gewoon lang zo goed niet als van Lightweights. Heb ze echter gekocht, omdat je zo'n kans niet zo vaak krijgt. Eerstevolgende wielsetje wordt natuurlijk wel Lightweights, kan ik ze mooi vergelijken met ADA. Maar dat wordt niet komend seizoen, ben nu echter al benieuwd.

Gewicht van de ADA's (met vectran, of was het nu kevlar, remrand):
Voorwiel: 555 gram
Achterwiel: 667 gram
Snelspanner voor: 26 gram
Snelspanner achter: 28 gram

Vrij netjes lijkt me.[/quote]

Waren dit de ADA's van sharkie of had die ze ook weer via, via?

Plaats reactie