Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 18 feb 2008 18:56

havana schreef:
Zeg Chess, heb je de fiets ook speciaal voor de geometrie gekocht op puur op de looks.
De vraag stellen is 'm beantwoorden. Uiteraard voor de looks, gezien het aantal spacers!

is er eigenlijk een stelregel voor een maximum aan spacers? ik heb nu ongeveer 2cm (verdeeld over 2 spacers), maar wellicht dat ik er op den duur 1 weg kan halen als ik een diepere zit aankan.
t.a.f.k.a.e.h.

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 18 feb 2008 19:04

krijgt de soloist team(grijs rode variant) eigenlijk ook een meegespoten t3 voorvork?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

maarten-1001
Forum-lid

maarten-1001 18 feb 2008 19:13

Om de hoeveelheid aan vragen te vergroten:
Is het mogelijk om de alu bus in een langere versie te krijgen? Niet leuk voor de weight weenies onder ons, maar maakt wel meerdere spacers mogelijk. (ik neem aan dat de insert tot in het balhoofd reikt).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 feb 2008 20:28

Een langere aluminium buis gaat geen fiets opleveren die beter stuurt, de vorkpijp van die lichte Wolf voorvork is gewoon te slap om meer spacers te gebruiken. Met een langere aluminium buis zal de boel wel heel blijven, maar strak sturen doet de fiets dan niet meer. Je moet gewoon een goed passende fiets kopen en niet de fiets op alle mogelijke manieren proberen aan te passen. Er zijn genoeg alternatieven met een langere balhoofdbuis of je moet een voorvork monteren die een stijvere pijp heeft.

@Evilhomer, 't lijkt alsof 't zeker 2,5 cm aan spacers is. Er zijn geen strakke regels voor de meeste voorvorken van wat mag. Maar over 't algemeen is 't zo, hoe lichter de voorvork en hoe zwaarder de berijder des te minder spacers zijn gewenst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

masterb
Forum-lid

masterb 18 feb 2008 20:30

De vork waar jullie het over hebben, de SL is dat dezelfde vork die ook in de Soloist Team 2006 geleverd werd?

21st-century
Forum-lid

21st-century 18 feb 2008 20:38

Master B schreef:De vork waar jullie het over hebben, de SL is dat dezelfde vork die ook in de Soloist Team 2006 geleverd werd?

Volgens mij niet, als het goed is zitten er in alle soloist teams wolf CL vorken.
De stuurbuis is bij deze CL vork wel van aluminium, bij de SL is de stuurbuis uiteraard van Carbon. Welke er geleverd werden bij de 2006 teams dat weet ik niet zeker. Misschien dat SPeric hier antwoord op kan geven.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

21st-century
Forum-lid

21st-century 18 feb 2008 21:03

Master B Wrote:
SpEric die van jou ziet er wel heel anders uit hoor.
Ik heb namelijk geen Zilver/Rode maar een zwarte '06 uit Duitsland.

Mijn FM had via via van iemand bij Veltec dat er geruchten waren over een zwarte soloist team omdat de grijze '07 voor geen meter verkoopt. Kan jij misschien hier iets meer over zeggen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grijs is op zich zeker niet lelijk maar ik vind zelf het zwart van 2006 ook wel mooier. Grijs/Rood vind ik mooier dan de volledig grijze team. Zwart of Zwart/Rood lijkt mij persoonlijk ook nog beter. Dat de grijze soloist team slecht verkoopt daar geloof ik niet direct in. Hier op het forum rijden er toch ook al een aantal rond volgens mij. Bij mijn eigen FM stond er ook een grijze team in de etalage, de monteur die daar werkt (jonge gast van 20 en ook wielrenner) heeft deze aangeschaft. Ik heb hem helemaal gek gemaakt van cervélo toen ik daar was tijdens het opbouwen van mijn R3 SL :D :D
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 18 feb 2008 21:07

jaapie91 schreef:krijgt de soloist team(grijs rode variant) eigenlijk ook een meegespoten t3 voorvork?

Het frame wat ik een paar weken geleden binnen kreeg heeft een mat zwarte voorvork zoals de foto's hierboven. http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=SLT2008

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 18 feb 2008 21:08

In mijn Soloist Team 2006 (de zwarte dus) zit ook gewoon de Wolf CL met alu stuurbuis.
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC

speric 18 feb 2008 21:32

De soloist team frames worden voorlopig nog met de Wolf CL vork geleverd.
Overigens is het niet echt alu, maar platium wat ze gebruiken voor de vorkbuis.
Staat op de site ook een stukje over. Waarschijnlijk 1 vd redenen waarom die vork zo stijf is.

De alu bus die bij de Wolf SL en nu bij de 3T vork zit is niet in een langere maat te krijgen.

De grijze heeft zeker niet slecht verkocht, hoewel het niet de meest spectaculaire is om te zien. Persoonlijk vind ik de zwarte erg mooi en de zwart/rode, waar CSC ook nog mee heeft gereden.

bigm
Forum-lid

bigm 18 feb 2008 21:43

prachtige fiets eric

masterb
Forum-lid

masterb 18 feb 2008 21:44

21st-century schreef:Master B Wrote:
SpEric die van jou ziet er wel heel anders uit hoor.
Ik heb namelijk geen Zilver/Rode maar een zwarte '06 uit Duitsland.

Mijn FM had via via van iemand bij Veltec dat er geruchten waren over een zwarte soloist team omdat de grijze '07 voor geen meter verkoopt. Kan jij misschien hier iets meer over zeggen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grijs is op zich zeker niet lelijk maar ik vind zelf het zwart van 2006 ook wel mooier. Grijs/Rood vind ik mooier dan de volledig grijze team. Zwart of Zwart/Rood lijkt mij persoonlijk ook nog beter. Dat de grijze soloist team slecht verkoopt daar geloof ik niet direct in. Hier op het forum rijden er toch ook al een aantal rond volgens mij. Bij mijn eigen FM stond er ook een grijze team in de etalage, de monteur die daar werkt (jonge gast van 20 en ook wielrenner) heeft deze aangeschaft. Ik heb hem helemaal gek gemaakt van cervélo toen ik daar was tijdens het opbouwen van mijn R3 SL :D :D

Als de geruchten kloppen komt er misschien wel in 2009 ofzo wel een zwarte met rode en witte decalls R3 style idd. Daar had mn FM het in iedergeval over.

De vork die ik bij mijn 06 SLT kreeg is een Full Carbon maar onder aan staat geen CL of SL. Ik heb er nu ook 3 cm spacers op vandaar dat ik die vraag stelde.
Er moet nog wel een cm tussen uit.

Plaats reactie