Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 31 mar 2012 20:46

liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 mar 2012 20:59

ld001 schreef:
liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.
Ja, heb zelf een CAAD9, CAAD10 en SuperSix. Desnoods 1 bar minder.
What makes the boat go faster?

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 31 mar 2012 21:18

@liviolivius @Id001 vraagje, gewoon uit interesse:

Waarom hebben jullie een Caad10 én een Super Six?
Is dat voor verschillende parcours in wedstrijden of zo?

(Ik rij zelf geen wedstrijden, maar heb net twee weken geleden een Super Six 105 model 2011 gekocht , eerste 270 km's staan er nu op en bevalt erg goed!)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 mar 2012 21:36

Jaeger schreef:@liviolivius @Id001 vraagje, gewoon uit interesse:

Waarom hebben jullie een Caad10 én een Super Six?
Is dat voor verschillende parcours in wedstrijden of zo?

(Ik rij zelf geen wedstrijden, maar heb net twee weken geleden een Super Six 105 model 2011 gekocht , eerste 270 km's staan er nu op en bevalt erg goed!)
Je kunt nooit teveel speelgoed hebben :mrgreen: .
What makes the boat go faster?

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 31 mar 2012 21:41

@liviolivius +1 Maar ik dacht dat Caad10 en Super Six best veel op elkaar lijken.
Ondanks dat het aluminium versus carbon is.

Waarom verkies je dan niet om al het budget in één superspeeltje (bijvoorbeeld een EVO), te stoppen?
Uiteindelijk kan je er maar op 1 tegelijk fietsen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 mar 2012 21:51

Jaeger schreef:@liviolivius +1 Maar ik dacht dat Caad10 en Super Six best veel op elkaar lijken.
Ondanks dat het aluminium versus carbon is.

Waarom verkies je dan niet om al het budget in één superspeeltje (bijvoorbeeld een EVO), te stoppen?
Uiteindelijk kan je er maar op 1 tegelijk fietsen.
1 heeft een powermeter + Ultregra DI2 en ander SI SL cranks. Daarnaast moet je altijd een reserve / winter fiets hebben en een fiets om 's winters op de Computrainer te zetten (http://www.racermateinc.com/computrainer.asp" onclick="window.open(this.href);return false;). Superspeeltje is niet zo mijn ding, ik vind wisselen van onderdelen leuker. En voor mij gaat er niets boven de CAAD's.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 31 mar 2012 22:08

Die van mij hebben allebei een SI crank en een met SRM en de ander rijd ik meestal met powertap :)
Als er een weg zou moeten zou het de Super Six zijn.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 31 mar 2012 22:11

liviolivius schreef:
ld001 schreef:
liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.
Ja, heb zelf een CAAD9, CAAD10 en SuperSix. Desnoods 1 bar minder.
Livio, persoonlijk vind ik het wel lekker als het iets harder (en sneller) voelt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27876
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2012 22:21

Heb ook ervaring met beide, ik rijd hier thuis op een SS en heb afgelopen november ruim een week lang op een CAAD10 gefietst op Gran Canaria (model 2012). Ik heb 'm flink op de proef gesteld (>10.000 hm met topsnelheden boven de 80 km/uur).

Afijn, ik was blij verrast met die CAAD10. Ik heb hier thuis net als Livio nog een fiets, namelijk een Bianchi 1885. Deze gebruik ik voor de winter en als reservefiets. Het verschil tussen de SS en de Bianchi is enorm; de SS rijdt vele malen comfortabeler, ook wanneer ik dezelfde wielen steek. Zelfs met een bar minder is de Bianchi merkbaar harder. Met de Bianchi is rijden over een net aangelegde klinkerweg al een drama, met een SS kun je prima een kasseienstrook pakken.

Maar nu het verschil tussen de CAAD10 en de SS. Dat vond ik helemaal niet zo groot. Sterker nog, ik twijfelde eerst of het wel een alu frame was :D De tweede dag ben ik van 7 > 8 bar gegaan en zelfs toen vond ik die CAAD gewoon vreselijk lekker rijden. Niet zo lekker als de SS, maar toch zeker niet veel minder. In de afdaling vind ik de SS trouwens wel duidelijk beter! Die fiets laat zich iedere bocht omsmijten...

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 31 mar 2012 22:45

Waarschijnlijk staan ze wel ergens in dit topic, maar hebben jullie ook een foto van jullie Caad10 en Super Six?
Ben wel benieuwd nu eigenlijk.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 mar 2012 23:02

Jaeger schreef:Waarschijnlijk staan ze wel ergens in dit topic, maar hebben jullie ook een foto van jullie Caad10 en Super Six?
Ben wel benieuwd nu eigenlijk.
SS ligt een beetje uit elkaar maar CAAD10 zal morgen foto maken. Is een CAAD10 in DA frame uitvoering met 3T Black edition zadel en stuurpen, Ergosum stuur. SRAM RED black en powertap.
What makes the boat go faster?

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 01 apr 2012 08:23

Ik merk allemaal weinig van die verschillen in hardheid/stijfheid en de nog andere vooral commerciële praatjes. Ik heb al alu frames gereden, alu scandium, en nu carbon. Ik rij met allemaal net even hard of... traag. :mrgreen:

Plaats reactie