Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ja, heb zelf een CAAD9, CAAD10 en SuperSix. Desnoods 1 bar minder.ld001 schreef:Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
What makes the boat go faster?
@liviolivius @Id001 vraagje, gewoon uit interesse:
Waarom hebben jullie een Caad10 én een Super Six?
Is dat voor verschillende parcours in wedstrijden of zo?
(Ik rij zelf geen wedstrijden, maar heb net twee weken geleden een Super Six 105 model 2011 gekocht , eerste 270 km's staan er nu op en bevalt erg goed!)
Waarom hebben jullie een Caad10 én een Super Six?
Is dat voor verschillende parcours in wedstrijden of zo?
(Ik rij zelf geen wedstrijden, maar heb net twee weken geleden een Super Six 105 model 2011 gekocht , eerste 270 km's staan er nu op en bevalt erg goed!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Je kunt nooit teveel speelgoed hebben .Jaeger schreef:@liviolivius @Id001 vraagje, gewoon uit interesse:
Waarom hebben jullie een Caad10 én een Super Six?
Is dat voor verschillende parcours in wedstrijden of zo?
(Ik rij zelf geen wedstrijden, maar heb net twee weken geleden een Super Six 105 model 2011 gekocht , eerste 270 km's staan er nu op en bevalt erg goed!)
What makes the boat go faster?
@liviolivius +1 Maar ik dacht dat Caad10 en Super Six best veel op elkaar lijken.
Ondanks dat het aluminium versus carbon is.
Waarom verkies je dan niet om al het budget in één superspeeltje (bijvoorbeeld een EVO), te stoppen?
Uiteindelijk kan je er maar op 1 tegelijk fietsen.
Ondanks dat het aluminium versus carbon is.
Waarom verkies je dan niet om al het budget in één superspeeltje (bijvoorbeeld een EVO), te stoppen?
Uiteindelijk kan je er maar op 1 tegelijk fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
1 heeft een powermeter + Ultregra DI2 en ander SI SL cranks. Daarnaast moet je altijd een reserve / winter fiets hebben en een fiets om 's winters op de Computrainer te zetten (http://www.racermateinc.com/computrainer.asp" onclick="window.open(this.href);return false;). Superspeeltje is niet zo mijn ding, ik vind wisselen van onderdelen leuker. En voor mij gaat er niets boven de CAAD's.Jaeger schreef:@liviolivius +1 Maar ik dacht dat Caad10 en Super Six best veel op elkaar lijken.
Ondanks dat het aluminium versus carbon is.
Waarom verkies je dan niet om al het budget in één superspeeltje (bijvoorbeeld een EVO), te stoppen?
Uiteindelijk kan je er maar op 1 tegelijk fietsen.
What makes the boat go faster?
Livio, persoonlijk vind ik het wel lekker als het iets harder (en sneller) voelt.liviolivius schreef:Ja, heb zelf een CAAD9, CAAD10 en SuperSix. Desnoods 1 bar minder.ld001 schreef:Heb je het geprobeerd? Ik wel: Op mooi asfalt geen verschil, op klinkers wel.liviolivius schreef: 1/2 bar uit je banden en je merkt het verschil niet meer.
Heb ook ervaring met beide, ik rijd hier thuis op een SS en heb afgelopen november ruim een week lang op een CAAD10 gefietst op Gran Canaria (model 2012). Ik heb 'm flink op de proef gesteld (>10.000 hm met topsnelheden boven de 80 km/uur).
Afijn, ik was blij verrast met die CAAD10. Ik heb hier thuis net als Livio nog een fiets, namelijk een Bianchi 1885. Deze gebruik ik voor de winter en als reservefiets. Het verschil tussen de SS en de Bianchi is enorm; de SS rijdt vele malen comfortabeler, ook wanneer ik dezelfde wielen steek. Zelfs met een bar minder is de Bianchi merkbaar harder. Met de Bianchi is rijden over een net aangelegde klinkerweg al een drama, met een SS kun je prima een kasseienstrook pakken.
Maar nu het verschil tussen de CAAD10 en de SS. Dat vond ik helemaal niet zo groot. Sterker nog, ik twijfelde eerst of het wel een alu frame was De tweede dag ben ik van 7 > 8 bar gegaan en zelfs toen vond ik die CAAD gewoon vreselijk lekker rijden. Niet zo lekker als de SS, maar toch zeker niet veel minder. In de afdaling vind ik de SS trouwens wel duidelijk beter! Die fiets laat zich iedere bocht omsmijten...
Afijn, ik was blij verrast met die CAAD10. Ik heb hier thuis net als Livio nog een fiets, namelijk een Bianchi 1885. Deze gebruik ik voor de winter en als reservefiets. Het verschil tussen de SS en de Bianchi is enorm; de SS rijdt vele malen comfortabeler, ook wanneer ik dezelfde wielen steek. Zelfs met een bar minder is de Bianchi merkbaar harder. Met de Bianchi is rijden over een net aangelegde klinkerweg al een drama, met een SS kun je prima een kasseienstrook pakken.
Maar nu het verschil tussen de CAAD10 en de SS. Dat vond ik helemaal niet zo groot. Sterker nog, ik twijfelde eerst of het wel een alu frame was De tweede dag ben ik van 7 > 8 bar gegaan en zelfs toen vond ik die CAAD gewoon vreselijk lekker rijden. Niet zo lekker als de SS, maar toch zeker niet veel minder. In de afdaling vind ik de SS trouwens wel duidelijk beter! Die fiets laat zich iedere bocht omsmijten...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
SS ligt een beetje uit elkaar maar CAAD10 zal morgen foto maken. Is een CAAD10 in DA frame uitvoering met 3T Black edition zadel en stuurpen, Ergosum stuur. SRAM RED black en powertap.Jaeger schreef:Waarschijnlijk staan ze wel ergens in dit topic, maar hebben jullie ook een foto van jullie Caad10 en Super Six?
Ben wel benieuwd nu eigenlijk.
What makes the boat go faster?