Pagina 245 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 31 mar 2019 15:25
door wasbeer2006
NuitKor schreef: 30 mar 2019 18:37
mont aigoual schreef: 30 mar 2019 18:16 Ik kreeg van Farsports bij mijn DT240 wielsets in alle gevallen automatisch een gratis upgrade naar de 36 rachet. Dus als een 36 rachet normaal € 50,- kost, valt de upgrade naar 240 naven kwa extra kosten mee.
Met die redenatie zou ik nu dus ook voor een DT240 gaan, alhoewel een set met DT240 wel 200 dollar duurder is dan met DT350.

Zit alleen nog enorm te twijfelen of ik een 60 of 50mm U25 moet nemen. Ik heb al een 38mmU25 set.
Waar twijfel je over?

Je bent vrij licht, waar woon je? Ik rijd bv veel in de driehoek, Rotterdam noordwijk HvH. Daar is de wind veel vaker harder dan in het midden van het land. Het waait in 90% van de gevallen 4 of hoger.

Ik rijd op 55 en ben 80 kilo bij veel wind steel ik een 33 voor.

Neen je achter 60 en voor 50.

Ik vind het ook wel van de fiets afhangen, als je een aero racer hebt zijn 50 en 60 prima, bij een normale racert vind ik 60 wat overdreven vaak, zeker in een wat kleinere maat.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 31 mar 2019 15:59
door mont aigoual
daniel1975 schreef: 31 mar 2019 11:30 Zat die 36t rachet er standaard op of moest je er om vragen?
Ik kreeg het meteen aangeboden in mijn mail communicatie met de verkoop afdeling van Farsports. Ik denk dat ze het meteen voor je doen als je er naar vraagt.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 01 apr 2019 12:02
door ric
Ben me aan het oriënteren bij CSC voor een carbon disc wielset.
Ik vind het nog best lastig om te kiezen tussen de kleine verschillen die er zijn.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Zag een mooie set van 45mm.
Ik ben vrij licht en dan is 45 hoog een mooie hoogte.
Of is een Uvorm echt veel minder wind gevoelig?

Moet ook eerst nog mijn oude set kwijtraken.
viewtopic.php?f=15&t=89108&p=1327540#p1327540

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 07:39
door meuk
Ik heb net een nieuwe Canyon Ultimate CF SL gekocht en wil er graag een setje carbon wielen bij. Ik overweeg deze set: https://www.wheelsfar.com/50mm-x-25mm-r ... x-ray.html.

25mm gaat gewoon passen toch in het frame?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 08:08
door Kornuit
meuk schreef: 13 apr 2019 07:39 Ik heb net een nieuwe Canyon Ultimate CF SL gekocht en wil er graag een setje carbon wielen bij. Ik overweeg deze set: https://www.wheelsfar.com/50mm-x-25mm-r ... x-ray.html.

25mm gaat gewoon passen toch in het frame?
Ja makkelijk. Rij zelf een 25mm in Canyon Ultimate CF SLX. Genoeg ruimte.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 08:52
door daniel1975
Is er nog een echt verschil tussen tubeless en standaard bij Farsport?
(Behalve dan gesloten velgbed uiteraard)
Beste om maar gewoon toekomst bestendig TL aan te schaffen? Ook als je nu met biba rijdt.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 09:09
door Infinito GB
Ik rij idd ook de 25mm tubeless ready gewoon met biba (latex). Net zo makkelijk aangezien geen velglint nodig.
Enige puntje is dat het eventueel vervangen van spaken en/of nippels iets lastiger wordt voor degene die het moet plaatsen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 09:22
door meuk
Deze gaan het worden. Kreeg ook nog 25 dollar korting na mailcontact. Scheelt toch weer!

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 11:02
door mont aigoual
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 08:52 Is er nog een echt verschil tussen tubeless en standaard bij Farsport?
(Behalve dan gesloten velgbed uiteraard)
Beste om maar gewoon toekomst bestendig TL aan te schaffen? Ook als je nu met biba rijdt.
Dat gesloten velgbed is inderdaad handig, omdat je geen rimtape hoeft te gebruiken om de spaakgaten luchtdicht te maken. Het echte verschil tussen tubeless en gewone clinchers is het hobbeltje in het velgbed, waarmee de hieldraad van de band in de velghaak wordt opgesloten. Dat maakt dat de wat krapper gedimensioneerde banden soms lastig te monteren zijn. Dus als je in de toekomst ooit tubeless wil gaan rijden, dan zou ik het aanraden. Weet je zeker dat je het nooit met een TL-setup zult gaan rijden, is het met gewone clinchers gemakkelijker de band in de velghaak te krijgen, bijvoorbeeld ook onderweg na het lekrijden.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 11:16
door El Pistolero
daniel1975 schreef: 30 mar 2019 14:50
sillah75 schreef: 17 mar 2019 16:44 Vandaag eindelijk eens een ritje met mijn Farsports FSC38CM wieltjes . Zeer tevreden van ! Stijf , comfortabel en bollen lekker . Heb DT Swiss naven gekozen Dankzij dit draadje de stap gewaagd en mij niet beklaagd !
Ik ga de gok dit weekend ook maar eens nemen: FSC50CM 25mm. Denk met de DT350 naafjes. Slechts iets duurder dan de Powerway, waarschijnlijk iets beter.
Zit zelf ook aan deze set te denken. Wat ik alleen jammer vind is dat ze in hoogte van 38mm naar 50mm gaan. 40mm 45mm zou perfect zijn.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 11:24
door meuk
Bij mij nieuwe canyon een laag set dt swiss p1800 gekregen, dus ik wilde juist een 50mm erbij hebben. Zou het echt zoveel uitmaken die 12mm?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 apr 2019 11:48
door El Pistolero
Ik vind mijn huidige 58mm op de Bianchi Oltre te wind gevoelig bij zijwind en als vrachtwagens je inhalen. 38mm staat denk ik minder mooi bij de fiets. Setje 50mm naast mijn 58mm heeft weinig zin denk ik.