iemand al de Garmin edge 705??
[quote="4kids"]Vandaag weer gefiets met mijn Edge 705. Alles ging prima en eigenlijk maar weinig klachten. Ik heb een truukje gevonden om het geheel te zekeren op de fiets dus bang om hem kwijt te raken ben ik niet.
Toch een vraagje waar ik je antwoord niet in de handleiding kan terugvinden.
Tijdens de koffiepauze heb ik de Edge van mijn fiets gehaald en mee naar binnen genomen. Echter, dat ding blijft maar piepen. Elke 15-30 seconden is er een signaal. Irritant natuurlijk en uitzetten lijkt een optie. Maar....dan ben ik mijn rit kwijt (toch?).
Weet iemand de oplossing?[/quote]
Je kunt de Edge gewoon uitzetten, na aanzetten gaat hij dan weer verder waar hij was gebleven. Wil je dat de Edge wel op nul begint (en dan gaan de ritgegevens ook nog niet verloren, je kunt die later uitlezen op bijv de PC of een rit later narijden door deze uit de History op te roepen), moet je drie seconden op de lap-toets drukken.
Toch een vraagje waar ik je antwoord niet in de handleiding kan terugvinden.
Tijdens de koffiepauze heb ik de Edge van mijn fiets gehaald en mee naar binnen genomen. Echter, dat ding blijft maar piepen. Elke 15-30 seconden is er een signaal. Irritant natuurlijk en uitzetten lijkt een optie. Maar....dan ben ik mijn rit kwijt (toch?).
Weet iemand de oplossing?[/quote]
Je kunt de Edge gewoon uitzetten, na aanzetten gaat hij dan weer verder waar hij was gebleven. Wil je dat de Edge wel op nul begint (en dan gaan de ritgegevens ook nog niet verloren, je kunt die later uitlezen op bijv de PC of een rit later narijden door deze uit de History op te roepen), moet je drie seconden op de lap-toets drukken.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
[quote="Montalbano"]Ik heb ook altijd begrepen dat het precies andersom was, dus gps eerst en alleen als die geen goed signaal heeft terugval op sensor. Maar ook ik heb geen zin om mn fiets op te eten, dus zekerheden geef ik niet [/quote]
Ik begrijp wel de verwarring. Na even gegoogeld te hebben blijkt dat bij de 305 gps voor sensor gaat en bij de 705 sensor voor gps zoals ik schreef.
Ik begrijp wel de verwarring. Na even gegoogeld te hebben blijkt dat bij de 305 gps voor sensor gaat en bij de 705 sensor voor gps zoals ik schreef.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="Madhill"]Bij de 705 gaat de gps voor de sensor.[/quote]
Pagina 40 van de handleiding:
De snelheidsgegevens van de GSC 10 worden alleen opgenomen en gebruikt voor het berekenen van de afstand wanneer het GPS signaal zwak is of als de GPS uitgeschakeld is.
Op basis van deze afstand en de gereden tijd berekent de 705 de snelheid. Dus normaal GPS voor sensor.
Pagina 40 van de handleiding:
De snelheidsgegevens van de GSC 10 worden alleen opgenomen en gebruikt voor het berekenen van de afstand wanneer het GPS signaal zwak is of als de GPS uitgeschakeld is.
Op basis van deze afstand en de gereden tijd berekent de 705 de snelheid. Dus normaal GPS voor sensor.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
Madhill, ga nou eens zoeken met google dan zul je vinden dat garmin een fout in de handleiding heeft gemaakt. Die handleidingen zijn jaren geleden van de 305 overgenomen en hier en daar aangepast. Geloof me nu maar, sensor gaat voor gps op de 705.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Heel simpel te testen. Zet je fiets in een steuntje zodat het achterwiel los van de grond staat.
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
[quote="Madhill"]Heel simpel te testen. Zet je fiets in een steuntje zodat het achterwiel los van de grond staat.
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?[/quote]
Deze test kan nog wel mis lopen als de Edge de sensor activeert omdat de gps geen snelheid heeft maar de sensor wel. Dan weten we dus nog niets
P.S. Heb contact met Garmin gehad en ze kennen de vraag. De sensor wordt geactiveerd als het bereik van de GPS wegvalt. Daar is de sensor juist voor bedoeld. Daar ga ik dan maar vanuit. Ben benieuwd naar de handleiding van de 800 dan maar dat zal hetzelfde zijn vermoed ik.
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?[/quote]
Deze test kan nog wel mis lopen als de Edge de sensor activeert omdat de gps geen snelheid heeft maar de sensor wel. Dan weten we dus nog niets
P.S. Heb contact met Garmin gehad en ze kennen de vraag. De sensor wordt geactiveerd als het bereik van de GPS wegvalt. Daar is de sensor juist voor bedoeld. Daar ga ik dan maar vanuit. Ben benieuwd naar de handleiding van de 800 dan maar dat zal hetzelfde zijn vermoed ik.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
[quote="Madhill"][quote="Madhill"]Heel simpel te testen. Zet je fiets in een steuntje zodat het achterwiel los van de grond staat.
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?[/quote]
Deze test kan nog wel mis lopen als de Edge de sensor activeert omdat de gps geen snelheid heeft maar de sensor wel. Dan weten we dus nog niets
P.S. Heb contact met Garmin gehad en ze kennen de vraag. De sensor wordt geactiveerd als het bereik van de GPS wegvalt. Daar is de sensor juist voor bedoeld. Daar ga ik dan maar vanuit. Ben benieuwd naar de handleiding van de 800 dan maar dat zal hetzelfde zijn vermoed ik.[/quote]
Gewoon een belachelijke wielmaat instellen in je garmin, stukkie gaan fietsen, en dan weet je het meteen.
EDIT: Lees nu je PS: Rare logica van Garmin. GPS is instantaan namelijk niet zo heel erg nauwkeurig (meetnauwkeurigheid van een meter of soms meer, update max 1x per seconde). Zo'n wielsensor is veel nauwkeuriger.
Zet de Garmin aan en draai met de trappers het achterwiel rond. Als de snelheid nul is dan is het GPS voor sensor. Als er wel een snelheid wordt aangegeven dan is het sensor voor GPS. Ga dat dan buiten doen zodat de GPS wel een goede ontvangst heeft en niet daardoor juist de sensor activeert.
Heb de mijne verkocht omdat ik de Edge 800 ga aanschaffen maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag van deze test
Misschien iets voor jou om te proberen HenkV?[/quote]
Deze test kan nog wel mis lopen als de Edge de sensor activeert omdat de gps geen snelheid heeft maar de sensor wel. Dan weten we dus nog niets
P.S. Heb contact met Garmin gehad en ze kennen de vraag. De sensor wordt geactiveerd als het bereik van de GPS wegvalt. Daar is de sensor juist voor bedoeld. Daar ga ik dan maar vanuit. Ben benieuwd naar de handleiding van de 800 dan maar dat zal hetzelfde zijn vermoed ik.[/quote]
Gewoon een belachelijke wielmaat instellen in je garmin, stukkie gaan fietsen, en dan weet je het meteen.
EDIT: Lees nu je PS: Rare logica van Garmin. GPS is instantaan namelijk niet zo heel erg nauwkeurig (meetnauwkeurigheid van een meter of soms meer, update max 1x per seconde). Zo'n wielsensor is veel nauwkeuriger.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
[quote="Madhill"]P.S. Heb contact met Garmin gehad en ze kennen de vraag. De sensor wordt geactiveerd als het bereik van de GPS wegvalt. Daar is de sensor juist voor bedoeld. Daar ga ik dan maar vanuit. Ben benieuwd naar de handleiding van de 800 dan maar dat zal hetzelfde zijn vermoed ik.[/quote]
WTF?
Niets is nauwkeuriger dan gewoon omwentelingen tellen (als je de wielmaat netjes bepaald hebt). Als je zo'n sensor op je fiets hebt wil je toch ook dat hij die gebruikt? :rolleye:
Kun je niet ergens instellen welke hij moet nemen??
WTF?
Niets is nauwkeuriger dan gewoon omwentelingen tellen (als je de wielmaat netjes bepaald hebt). Als je zo'n sensor op je fiets hebt wil je toch ook dat hij die gebruikt? :rolleye:
Kun je niet ergens instellen welke hij moet nemen??