Jan Janssen
Zag net op de Jan Janssen site dat het prototype die hier laatst gepost was nu te koop is als de Blade 2.0
Ik heb zelf trouwens pas een Trek gekocht/opgebouwd, maar fiets nog genoeg op m'n Venom en Nemo.
Venom zal hoofd fiets blijven, de Trek heb ik erbij gekocht voor mooiweer/klimmen/fietsvakanties.
Ik heb zelf trouwens pas een Trek gekocht/opgebouwd, maar fiets nog genoeg op m'n Venom en Nemo.
Venom zal hoofd fiets blijven, de Trek heb ik erbij gekocht voor mooiweer/klimmen/fietsvakanties.
Sinds kort Fulcrum Racing 5 velgen die wat breder (17C intern) als slechtweer wielen.
Icm 25mm (minimale maat die 'veilig' op deze velgen kan) is er wel erg weinig ruimte tussen band en voorvork (en rem ook).
Als er beetje vuil op weg ligt loopt dat allemaal tegen voorvork en rem aan, en hoopt het dus lekker op.
Eigenlijk beetje zelfde probleem wat ik ook heb met m'n Mavic Full Carbon velgen, maar die rijd ik enkel met mooi weer.
Achter genoeg ruimte (heb ik zelfs 28mm bandje erop liggen)
Makkelijkste oplossing is natuurlijk smallere velg zoals ik voorheen had. (maar remrand was op daarvan)
Alleen goede oplossing zou meer ruimte tussen band en voorvork zijn.
Iemand idee of Venom in afgelopen jaren update heeft gehad zodat er meer ruimte bij voorvork is ?
Dan zou het kwestie zijn van nieuwe voorvork bestellen.
Zal de mensen bij Jan Janssen ook maar even mailtje sturen.
Icm 25mm (minimale maat die 'veilig' op deze velgen kan) is er wel erg weinig ruimte tussen band en voorvork (en rem ook).
Als er beetje vuil op weg ligt loopt dat allemaal tegen voorvork en rem aan, en hoopt het dus lekker op.
Eigenlijk beetje zelfde probleem wat ik ook heb met m'n Mavic Full Carbon velgen, maar die rijd ik enkel met mooi weer.
Achter genoeg ruimte (heb ik zelfs 28mm bandje erop liggen)
Makkelijkste oplossing is natuurlijk smallere velg zoals ik voorheen had. (maar remrand was op daarvan)
Alleen goede oplossing zou meer ruimte tussen band en voorvork zijn.
Iemand idee of Venom in afgelopen jaren update heeft gehad zodat er meer ruimte bij voorvork is ?
Dan zou het kwestie zijn van nieuwe voorvork bestellen.
Zal de mensen bij Jan Janssen ook maar even mailtje sturen.
Mavic loopt echt hopeloos achter op dit gebied en Campagnolo is ook niet bepaald een voortrekker.
23 mm kan zonder enig probleem op 17C , geen enkel nadeel, ik rij ze zelf op 18C en sommige pioniers van de bredere velg zoals HED vinden zelfs 19C /23 mm optimaal.
23 mm kan zonder enig probleem op 17C , geen enkel nadeel, ik rij ze zelf op 18C en sommige pioniers van de bredere velg zoals HED vinden zelfs 19C /23 mm optimaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
Ik hoop voor de firma Janssen en ons als liefhebbers van het merk dat de verkoop van nieuwe fietsen niet evenredig is aan de drukte op het JJ forum hier, tjonge jonge wat een rust en wat jammer. Als mooiweerfietserd heb ik afgelopen donderdag weer wat heerlijke kilometers gemaakt. Weersvoorspellingen voor de komende periode zijn goed dus mijn benen zullen goed aan bod komen de komende twee weken. Hoop nog een mede JJfietserd tegen te komen in de omgeving van Zwolle.
Tot zover ga ik niet komen .
Volgens mij ben ik helemaal vergeten om mij JJ hier te posten:
Een Super Prestige van Columbus Brain uitgerust met Chorus 10 speed, gebouwd in Italië bij Tecnotrat in Borgo san Dalmazzo. Mijn fiets is dus ondanks de oer Hollandse naam Italiaanser dan de meeste Italianen hier op het forum . Ook de Max frames werden daar gebouwd. Bij de firma Jan Janssen waren ze erg behulpzaam met het dateren van het frame en het verstrekken van verdere informatie.
Hij moet nog een keer overgespoten worden maar ik denk niet dat ik hem deze lente en zomer kan missen. Veruit de fijnste fiets die ik ooit heb gehad! Maar als je dergelijke kwaliteit levert verkoop je nooit genoeg nieuwe fietsen ben ik bang...
Volgens mij ben ik helemaal vergeten om mij JJ hier te posten:
Een Super Prestige van Columbus Brain uitgerust met Chorus 10 speed, gebouwd in Italië bij Tecnotrat in Borgo san Dalmazzo. Mijn fiets is dus ondanks de oer Hollandse naam Italiaanser dan de meeste Italianen hier op het forum . Ook de Max frames werden daar gebouwd. Bij de firma Jan Janssen waren ze erg behulpzaam met het dateren van het frame en het verstrekken van verdere informatie.
Hij moet nog een keer overgespoten worden maar ik denk niet dat ik hem deze lente en zomer kan missen. Veruit de fijnste fiets die ik ooit heb gehad! Maar als je dergelijke kwaliteit levert verkoop je nooit genoeg nieuwe fietsen ben ik bang...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
Mooi!
Bedankt voor de positieve reacties!
De bandjes zijn Veloflex Corsa, ook handmade in Italy. Alleen het balhoofdstel, grote voorblad, stuur en stuurpen, spaken en waarschijnlijk de zadelpen (Cinelli) zijn niet in Italië gemaakt. Niet dat het voor de kwaliteit veel uit zal maken maar ik vind het gewoon een grappig idee om historisch verantwoord een zo Italiaans mogelijke fiets te bouwen met een Nederlands "budgetmerk" erop.
De bandjes zijn Veloflex Corsa, ook handmade in Italy. Alleen het balhoofdstel, grote voorblad, stuur en stuurpen, spaken en waarschijnlijk de zadelpen (Cinelli) zijn niet in Italië gemaakt. Niet dat het voor de kwaliteit veel uit zal maken maar ik vind het gewoon een grappig idee om historisch verantwoord een zo Italiaans mogelijke fiets te bouwen met een Nederlands "budgetmerk" erop.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Mooie fiets!