Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 09 dec 2009 18:31

Rechte pootjes = straight stem, is geschikt voor mensen met een smaller gezicht. Oakley heeft ze (dacht ik) wel voor vrouwen bedoeld, maar is geen typisch vrouwenbrilletje ofzo.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 dec 2009 20:14

Voor vrouwen hebben ze toen tegelijkertijd de Enduring gelanceerd. Zelfde principe als radar maar dan nog kleiner.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 09 dec 2009 20:15

Laat je niet gek maken door een Straight Stem of een gewoon model. Qua breedte is er echt maar een heel, heel, heel miniem verschil.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 dec 2009 20:40

Heb je ze wel eens op elkaar gelegd? Verschil is toch duidelijk zichtbaar. De klemming van een straightstem is wel degelijk smaller en strakker als die van een normale radar.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 09 dec 2009 21:52

De pootjes zitten bij mij op gelijke breedte, eigenlijk is een normale wat ronder, klemming vind ik gelijk. Hieronder is geeft een heel reeel beeld van het verschil. Het vooraanzicht van een normale vind ik eigenlijk iets mooier.

[img=http://img42.imageshack.us/img42/4030/knipseliicopy.png]

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 10 dec 2009 00:38

Doordat die straight stem veel rechter loopt na het scharnier is hij veel minder buigbaar en dus strakker zoals ik hierboven ook schreef. Dat maakt de bril meer geschikt voor smallere hoofdjes.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 10 dec 2009 11:38

TiesT schreef:Voor vrouwen hebben ze toen tegelijkertijd de Enduring gelanceerd. Zelfde principe als radar maar dan nog kleiner.

De Enduring kwam in het tweede kwartaal van 2008 pas. De Radar in het eerste kwartaal van 2007. Dus dat is niet waar.
De 09-702 Bright Pink 09-703 Pearl white en 09-704 Metallic black kwamen kwamen iets later. Ongeveer 3 maanden daarna, ergens halverwege 2007. Dit waren de eerste straight stem Radars en werden toen ook gelaunched als een vrouwen model. Echter de Pearl white werdt toen al gebruikt door o.a. Di Luca. Daardoor werdt de Pearl white (ondanks zijn berry logo) direct een gewild object bij het mannelijke geslacht. Hierdoor werd de bril steeds minder gezien als een vrouwenmodel. Daarna kwamen ze ook nog in 2008 met de 'Team' kleuren zoals Team Red en Team Blue in het Custom programa. Aangezien deze kleuren alleen in straight stem verkrijgbaar zijn werd deze steeds meer door mannen gebruikt. Ik denk dat men daardoor ook niet meer kan spreken van een vrouwen Radar.
TiesT schreef:Heb je ze wel eens op elkaar gelegd? Verschil is toch duidelijk zichtbaar. De klemming van een straightstem is wel degelijk smaller en strakker als die van een normale radar.

Hij is inderdaad duidelijk smaller maar de uiteindes zijn even smal/breed. Ik gebruik beide maar ik merk weinig tot geen verschil. Ik zal eens een foto posten zodat het verschil duidelijk is.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 10 dec 2009 14:27

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan de foto van mijn nieuwste 2 aanwinsten!
De kleur van het M-frame komt niet helemaal goed uit.. is in het echt een stukje feller oranje!


wat betreft het verschil in breedte?? Ik ben er wel benieuwd naar.. ik heb de gele radar van MP ontvangen... duurt alleen nog 2 weken voordat ik kan testen of die nou echt breder is...
En anders maar wat meer eten dat ik een dikke kop krijg zodat die alsnog fijn zit ;)
Gewoon beetje creatief zijn ;)

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 10 dec 2009 18:20

@Timsen

Coole kleur wel! Is eens iets anders dan de gemiddelde zwarte, grijze, blauwe,... M-frames

Ondertussen zit ik nog steeds te wachten op m'n Pearl White die nog moet toekomen:(
Nulla tenaci invia est via!

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 10 dec 2009 18:39

Stefan schreef:
TiesT schreef:Voor vrouwen hebben ze toen tegelijkertijd de Enduring gelanceerd. Zelfde principe als radar maar dan nog kleiner.

De Enduring kwam in het tweede kwartaal van 2008 pas. De Radar in het eerste kwartaal van 2007. Dus dat is niet waar.
De 09-702 Bright Pink 09-703 Pearl white en 09-704 Metallic black kwamen kwamen iets later. Ongeveer 3 maanden daarna, ergens halverwege 2007. Dit waren de eerste straight stem Radars en werden toen ook gelaunched als een vrouwen model. Echter de Pearl white werdt toen al gebruikt door o.a. Di Luca. Daardoor werdt de Pearl white (ondanks zijn berry logo) direct een gewild object bij het mannelijke geslacht. Hierdoor werd de bril steeds minder gezien als een vrouwenmodel. Daarna kwamen ze ook nog in 2008 met de 'Team' kleuren zoals Team Red en Team Blue in het Custom programa. Aangezien deze kleuren alleen in straight stem verkrijgbaar zijn werd deze steeds meer door mannen gebruikt. Ik denk dat men daardoor ook niet meer kan spreken van een vrouwen Radar.
TiesT schreef:Heb je ze wel eens op elkaar gelegd? Verschil is toch duidelijk zichtbaar. De klemming van een straightstem is wel degelijk smaller en strakker als die van een normale radar.

Hij is inderdaad duidelijk smaller maar de uiteindes zijn even smal/breed. Ik gebruik beide maar ik merk weinig tot geen verschil. Ik zal eens een foto posten zodat het verschil duidelijk is.

Hierbij wat foto's. De straight stem is zo'n 5mm smaller aan beide zijden op het breedste punt van de 'normale' Radar. (Binnenkant gemeten)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 10 dec 2009 19:04

Volgens mij is dat verschil te verwaarlozen denk ik...
Of een radar moet al aan de brede kant voor je zijn dan is het denk ik wel een wereld van verschil...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 dec 2009 21:47

Duidelijke foto's Stefan! Thnx.

Lijkt me inderdaad kwa draagbaarheid te verwaardelozen, maar het oogt misschien wel leuk, zeker als je de bril ook eens zonder een helm draagt.

Plaats reactie