Pagina 246 van 1870
Geplaatst: 24 okt 2010 23:35
door tomtom
havana schreef:Bij Tour krijgen ze een hard plassertje van alles wat Duits is.
Jammer dat je denkt dat Tour Magazin zo handelt.....uiteraard zijn ze trots op hun producten maar voor alles zeeeeeer GRUNDLICH! Daar zouden wij als Nederlanders nog erg veel van kunnen leren. In Duitsland is een regel een regel en een wet een wet (koop maar eens wat van een Duitser op internet of koop daar een auto, ik doe beide en het verschil is erg groot met andere landen). Niet pas op het moment wanneer de politie iets controleert of de buurvrouw kijkt. Tour voert haar testen zeer grondig en volledig uitgelegd en gedocumenteerd uit. Ik moet bijvoorbeeld het eerste Italiaanse bedrijf (hoewel ze erg mooie producten maken, ook fietsen) nog tegenkomen dat de boel niet bij elkaar liegt bijvoorbeeld.
Geplaatst: 24 okt 2010 23:40
door ace1978
Als Gilbert de Ronde van Lombardije op een Aeroad kan winnen, zal ie voor mij vast ook wel voldoen. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben hoe zo'n ding rijdt.
Geplaatst: 25 okt 2010 00:13
door dieseltje
Het is natuurlijk wel zo dat de duitse fabrikanten fietsen ontwikkelen welke goed voldoen in de testen van Tour want een goed testresultaat betekend een goede afzet. Hier is natuurlijk niets mis mee of je moet de testcriteria en of methoden van Tour niet goed vinden. Ben het wel met Tom eens dat de duitsers zeer grundlich zijn en Tour heeft natuurlijk wel een iets groter budget om te testen als bijvoorbeeld Fiets. Ik neem de resultaten hetzij met een korreltje zout wel degelijk serieus.
Geplaatst: 25 okt 2010 01:14
door gaisdergerman
Zag vandaag pas dat de zadelpen niet meer van ritchey is maar van canyon zelf. Op zich prima alleen om er dan WEER canyon.com op te zetten vind ik een beetje overdone.
Geplaatst: 25 okt 2010 01:22
door foosho
Jammer dat Canyon mee gaat met de Aeroad met de S / M / ... maatgeving-onzin ipv gewoon de maten 50 / 52 / ... Het aantal beschikbare maten reduceert van 8 naar 6 daardoor, misser imo.
Geplaatst: 25 okt 2010 01:26
door haaldoor
Ace1978 schreef:Als Gilbert de Ronde van Lombardije op een Aeroad kan winnen, zal ie voor mij vast ook wel voldoen. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben hoe zo'n ding rijdt.
Hiervoor won Gilbert de wedstrijden op een Ultimate AL. Die voldeed ook prima dus. Denk dat de gemiddelde wielrennner niet snel een erg duur frame hoeft te scoren om goed uit de voeten te kunnen.
Geplaatst: 27 okt 2010 10:53
door kalkaanslag
haaldoor schreef:Ace1978 schreef:Als Gilbert de Ronde van Lombardije op een Aeroad kan winnen, zal ie voor mij vast ook wel voldoen. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben hoe zo'n ding rijdt.
Hiervoor won Gilbert de wedstrijden op een Ultimate AL. Die voldeed ook prima dus. Denk dat de gemiddelde wielrennner niet snel een erg duur frame hoeft te scoren om goed uit de voeten te kunnen.
De AL is een zeer stijf frame, dat kunnen niet al zijn prijsgenoten zeggen, zeker niet de carbonbroeders.
Een fietsfabrikant maakt haar frames niet voor de pro's, maar voor de consument. Dus waarom zal de Aeroroad niet gescoort moeten worden door de gemiddelde wielrenner?
Geplaatst: 27 okt 2010 12:39
door daj
Foosho schreef:Jammer dat Canyon mee gaat met de Aeroad met de S / M / ... maatgeving-onzin ipv gewoon de maten 50 / 52 / ... Het aantal beschikbare maten reduceert van 8 naar 6 daardoor, misser imo.
De hoeveelheid maten heeft niks te maken met de manier waarop ze de maat aangeven, maar is gebaseerd op hoeveel ze er denken te verkopen. Een extra maat betekent flinke aanpassingen in het model, alles opnieuw doorrekenen, nog meer prototypes maken, een peperdure mal laten maken en tenslotte meer voorraad. Blijkbaar vonden ze 6 maten genoeg (net als bijv. Cervélo).
Bovendien lijkt mij de Aeroad geometrie redelijk goed gekozen, bij een grotere maat is de bovenbuis telkens 1,5 cm langer, balhoofd 2 cm hoger.
Geplaatst: 27 okt 2010 12:47
door havana
Die stap naar letters vind ik dan juist wel weer een goede zet. Dat zet mensen misschien eens aan het denken over de juiste maat.
Was hier laatste ook weer iemand die beweerde dat een "54 exact zijn maat was", maar hij bleek toch een stuurpen van 40 graden nodig te hebben en een toren van pisa om de fiets op maat te krijgen...
Geplaatst: 27 okt 2010 14:17
door foosho
daj schreef:Foosho schreef:Jammer dat Canyon mee gaat met de Aeroad met de S / M / ... maatgeving-onzin ipv gewoon de maten 50 / 52 / ... Het aantal beschikbare maten reduceert van 8 naar 6 daardoor, misser imo.
De hoeveelheid maten heeft niks te maken met de manier waarop ze de maat aangeven
Dat snap ik.. al wordt deze naamgeving vaak misbruikt om minder modellen te maken, hier niet anders dus.
maar is gebaseerd op hoeveel ze er denken te verkopen.
Of het verstandig is wil ik wel es zien op de lange termijn. Momenteel heeft Canyon voor mij nu geen geschikte aeroad bijv. (voor mij is een M te lang en een S te diep).
Geplaatst: 27 okt 2010 16:06
door haaldoor
De nuance zit hem in 'hoeft' en 'moeten'. De gemiddelde consument in Nederland rijdt volgens mij niet of zelfden wedstrijden. Hoge stijfheid en aerodynamica van een fiets zijn leuk maar geen 'must'. Voor een prof ligt dat anders. Voor hem maken alle kleine positieve verschillen tussen frames misschien net het verschill tussen winst en een tweede plek. Ik ga er dan ook vanuit dat alle framebouwers hun top frames ontwikkelen met die gedachte.
Maar voor de rondjes die ik rijd met vrienden zou mijn oude Giant TCR uit 2000 met 105 ook nog voldoen om thuis te komen met de jongens(en meisjes) zonder moeite en voor het vooraan rijden in wedstrijden hangt de winst bij mij voornamelijk af van mijn conditie of gebrek daaraan....
Neemt niet weg dat wij 'reguliere' consumenten niet die frames en afgeleide daarvan mogen kopen. Ik vindt het mooi om een goede fiets te hebben met de wetenschap dat het een top machine!
kalkaanslag schreef:haaldoor schreef:Ace1978 schreef:Als Gilbert de Ronde van Lombardije op een Aeroad kan winnen, zal ie voor mij vast ook wel voldoen. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben hoe zo'n ding rijdt.
Hiervoor won Gilbert de wedstrijden op een Ultimate AL. Die voldeed ook prima dus. Denk dat de gemiddelde wielrennner niet snel een erg duur frame hoeft te scoren om goed uit de voeten te kunnen.
De AL is een zeer stijf frame, dat kunnen niet al zijn prijsgenoten zeggen, zeker niet de carbonbroeders.
Een fietsfabrikant maakt haar frames niet voor de pro's, maar voor de consument. Dus waarom zal de Aeroroad niet gescoort moeten worden door de gemiddelde wielrenner?
Geplaatst: 27 okt 2010 20:15
door aristos
Ik zit eraan te denken om volgend jaar een nieuwe Canyon te kopen. Maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX frameset? Ze schelen maar 50 gram, maar verschillen fors in prijs.
Als ik namelijk de Ultimate CF 9.0 SL met de Ultimate CF SLX 8.0 vergelijk, scheelt het maar 100 gram, maar ook 300 euro. Dat geld kan ik beter in de duurder wielen investeren dan de Ksyrium Elite, dat scheelt ook al....
Of mis ik iets?