Specialized
@Feddek: verbazen doen die maten me niet echt, en ik vind ook niet dat hij kort op zijn fiets zit. Het is wel zo dat Boonen een relatief lang bovenlichaam heeft. Ikzelf ben bijvb maaar 188 en Boonen is er 192, maar mijn zadel zou 1.5cm hoger als dat van Boonen staan (er vanuit gaande dat de info van bikeradar correct zou zijn).
@Armclassic: daar heb je natuurlijk een punt. Ik weet een mecanicien van OPQS wonen hier in de buurt, misschien eens vragen of de maten correct zijn.
@Armclassic: daar heb je natuurlijk een punt. Ik weet een mecanicien van OPQS wonen hier in de buurt, misschien eens vragen of de maten correct zijn.
-
- Forum-lid
Heb ook mee zitten lezen over de maten. Ben zelf niet zo lang geleden gemeten en ben 1.89 (dacht altijd 1.91 daar gaat m'n BMI) met een binnenbeenlengte van 94. Mijn eerder geposte S-Works E5 heeft een bovenbuislengte van 605mm, mijn zadel staat op 830 en ik heb een stuurpen van 130mm. Komt dus overeen met iemand die juist lange(re) benen en een kort(er) bovenlijf heeft, net als kiekeboeboe. Grappig om te zien. Nooit geweten dat Boonen zo groot was.
Alleen die 'drop' daar kom ik niet aan
Alleen die 'drop' daar kom ik niet aan
@UniMatrixOne: zo zie je maar, met een binnenbeenlengte van 94, bij 189 heb jij ook een relatief kort bovenlichaam. Jou setup met een bovenbuis van 605mm en een 130mm stuurpen zal er voor zorgen dat je "ver" zit. Het is maar net hoe je het zelf aanvoelt.
Ikzelf heb op mn Roubaix een 582mm bovenbuis, met een 12cm stuurpen, balhoofdbuis van 225mm, met 4cm spacers heb ik een drop van 7cm. Een drop van 12cm heb ik ooit gehad, maar mijn rug is me dankbaar nu
Ikzelf heb op mn Roubaix een 582mm bovenbuis, met een 12cm stuurpen, balhoofdbuis van 225mm, met 4cm spacers heb ik een drop van 7cm. Een drop van 12cm heb ik ooit gehad, maar mijn rug is me dankbaar nu
Ik dacht een specialized allez te kopen, maar 58 hier in België, maar tot mijn spijt was hij in alle kleuren uitverkocht. Is de kans groot dat ik nog een model zal vinden?
Hoe komt het trouwens dat die modellen nu al uitverkocht zijn? Kan Specialized zijn verkoop niet beter inschatten?
Hoe komt het trouwens dat die modellen nu al uitverkocht zijn? Kan Specialized zijn verkoop niet beter inschatten?
-
- Forum-lid
Frame is binnen bij de FM. Nu is het wachten op de nieuwe Red groep. Gaat waarschijnlijk eind mei worden.
Specialized S-Works Roubaix SL3
Specialized Epic Expert
Specialized Epic Expert
Ik verwacht dat ik binnenkort een nieuw zadel nodig heb, mijn huidige toupe pro team begint te slijten.
Alle Nederlandse concept stores en nog een aantal dealers gebeld, de toupe pro team in wit en 143 breed gaat niet meer geleverd worden door Specialized.
Er wordt gezegd dat dit zadel vermoedelijk uit de collectie gaat verdwijnen. Ik dacht dat het een populair zadel was en ben dus verbaast dat het gaat verdwijnen.
Iemand meer achtergrond info hierover? Iemand enig idee wat de opvolger van de toupe pro wordt? Chicane, Romin?
Alle Nederlandse concept stores en nog een aantal dealers gebeld, de toupe pro team in wit en 143 breed gaat niet meer geleverd worden door Specialized.
Er wordt gezegd dat dit zadel vermoedelijk uit de collectie gaat verdwijnen. Ik dacht dat het een populair zadel was en ben dus verbaast dat het gaat verdwijnen.
Iemand meer achtergrond info hierover? Iemand enig idee wat de opvolger van de toupe pro wordt? Chicane, Romin?
-
- Forum-lid
Hoi, ik heb sinds een maandje de roubaix sl3 expert compact.
Het is een 58. Ikzelf ben 1.89 een bb 92.
Ze hebben me in de specialized winkel volledig opgemeten en op de fiets gepositioneerd en het werd dus de 58. Bij hoog en laag bleven ze me de 61 afraden. Vnl omwille van mijn kortere bovenlijf ook.
Ik zit er perfect op, geen pijn aan rug of schouders meer en toch blijft de twijfel, is die 58 niet te klein? Zithoogte 830mm.
De twijfel is er vooral omdat de zadelpen enorm ver uit de buis komt.
Het is vooral wennen na jaren een kaarsrechte bovenbuis op mn ouwe aluminium trek en nu die sloping met die enorme zadelpen.
Ik blijf twijfelen.
Ze hebben me in de specialized winkel volledig opgemeten en op de fiets gepositioneerd en het werd dus de 58. Bij hoog en laag bleven ze me de 61 afraden. Vnl omwille van mijn kortere bovenlijf ook.
Ik zit er perfect op, geen pijn aan rug of schouders meer en toch blijft de twijfel, is die 58 niet te klein? Zithoogte 830mm.
Het is vooral wennen na jaren een kaarsrechte bovenbuis op mn ouwe aluminium trek en nu die sloping met die enorme zadelpen.
Ik blijf twijfelen.
-
- Forum-lid HC
Je geeft zelf aan dat je perfect zit dus is het juiste maat. Belangrijkste is bovenbuislengte samen met balhoofdbuis lengte. Zitbuis is niet van belang. Met zadelpen valt meer te varieren dan met bovenbuis en stuurpen. Dus lekker zo laten.Steffie123 schreef:Hoi, ik heb sinds een maandje de roubaix sl3 expert compact.
Ik blijf twijfelen.
What makes the boat go faster?
Een lange zadelpen is an sich geen reden om te vermoeden dat het frame te klein is. Icm een naar achter geschoven zadel, een enorme spacertoren en een lange stuurpen wordt het een ander verhaal.
de maat is prima ik heb zelf sinds december ook een roubaix sl3 58 en ben 188 met een bb 92 zit er prima opSteffie123 schreef:Hoi, ik heb sinds een maandje de roubaix sl3 expert compact.
Ik blijf twijfelen.
-
- Forum-lid
Mijn nieuwe aanwinst
Ik weet dat de meeste mensen een 61cm frame niet heel erg mooi vinden, maar toch vind ik hem aardig goed lijken
Ik weet dat de meeste mensen een 61cm frame niet heel erg mooi vinden, maar toch vind ik hem aardig goed lijken