Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jun 2019 21:19

Tja, punt gemaakt..., goed de confrontatie opgezocht en gevonden. Maar wat zal hij ermee bereikt hebben? 1 boze meneer, die vanaf nu alle wielrenners eikels vindt, en waarschijnlijk een hoop andere automobilisten die hier ook hun gelijke in zien.

Probleem, in (verkeers) psychologie is nou eenmaal dan niemand zichzelf herkent in dat slechte gedrag. Programma's als wegmisbruikers ed. Is puur amusement. Daar gaat niemand anders van autorijden. En zo zal 't ook met dit zijn, waarbij ik vrees dat dit het imago van de wielrenners weinig goed zal doen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Najieto
Forum-lid

Najieto 16 jun 2019 15:36

Andere wielrenners groeten doe ik lang niet altijd. Alleen als ik zie dat de ander wil groeten door dat diegene naar je kijkt knik ik met mn hoofd als groet. Kom er zoveel tegen dan heb ik nooit een hand aan het stuur of ik lijk op dat hondje die je weleens in auto’s ziet staan. Daarbij als je auto rijdt groet je toch ook niet iedereen? Of op de gewone fiets ook niet?
Wat ik overigens wel altijd doe is weggebruikers bedanken die mij voorrang verlenen terwijl ze het niet hoeven te doen.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 16 jun 2019 16:46

Eenbedankje kan er bij mij ook wel af zelfs aan diegene die mij (codegewijze) voorrang moeten verlenen.

bever
Forum-lid

bever 16 jun 2019 19:14

of mensen die hun hond even kort houden als je langs rijdt

RonaldH76
Forum-lid

RonaldH76 16 jun 2019 20:53

Of die een beetje opzij gaan als je belt
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 16 jun 2019 21:28

Vandaag op een smal fietspad, 20 tal ouderen voor mij in de recreatie modus. Ik nader van achter. Gelijk paniekerig sturen.. ik riep doe maar rustig hoor over 500 meter is dit fietspad afgelopen en met al die paaltjes links en rechts willen we geen ongelukken.. ik sukkel er rustig achter aan en ineens begint de groep te stoppen. Verder geen probleem van mij kant. Ze voelde zich allemaal wat bezwaard. Ik zei geen probleem hoor. Wat vriendelijke woorden en handgebaren over en weer en gewoon weer verder.. zo kan het gelukkig ook

PietH
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar PietH 16 jun 2019 21:36

Ik moet zeggen dat ik dat soort positieve dingen als voorrang krijgen, even aan de kant gaan als je belt of hond kort houden veel vaker meemaak dan rare reacties n.a.v. van de racefiets. De meeste mensen zijn best relaxed, zeker als je zelf ook een beetje rekening houdt met hen en zo nu en dan eens een bedankje of groet rondstrooit...

Eikels, oostindisch doven en onoplettenden zijn er natuurlijk ook, maar dat is onvermijdelijk als je zoveel tijd op de weg doorbrengt vrees ik.
Nadeel is dat het dan meteen behoorlijk fout kan gaan. En dat komt dan in het nieuws en blijft hangen bij sommige mensen. Ik merk inderdaad wel dat vooral ouderen soms al een beetje in paniek raken als ze je op een racefiets zien aankomen.
🚴🏻Strava

rudi assauer
Forum-lid

rudi assauer 17 jun 2019 07:08

De meeste ouderen rijden tegenwoordig dan ook met zo'n zware ebike die ze totaal niet in balans en controle hebben, de schrik van de bel zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer slingeren. Vervolgens kijken ze eerst, uiteraard op hun tempo want ze zijn nou eenmaal ouderen, rustig naar achter en fietsen ze onopgemerkt inmiddels aan de linkerkant van de weg.

Dat hou je toch en kun je je druk over maken maar dat gaat niet veranderen.

Ik zelf maak daarom eigenlijk nooit routes met fietspaden erin en zorg dat ik zondags voor de lunch thuis ben. Dan hebben we zo min mogelijk last van elkaar en dat scheelt frustraties. Door elkaar te ontwijken kun je ook rekening houden met elkaar.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 17 jun 2019 11:11

Doe ik normaal gesproken ook maar soms moet je even een doorsteek via een smal fietspad pakken

senior
Forum-lid

senior 17 jun 2019 12:47

rudi assauer schreef: 17 jun 2019 07:08 De meeste ouderen rijden tegenwoordig dan ook met zo'n zware ebike die ze totaal niet in balans en controle hebben, de schrik van de bel zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer slingeren. Vervolgens kijken ze eerst, uiteraard op hun tempo want ze zijn nou eenmaal ouderen, rustig naar achter en fietsen ze onopgemerkt inmiddels aan de linkerkant van de weg.

Dat hou je toch en kun je je druk over maken maar dat gaat niet veranderen.

Ik zelf maak daarom eigenlijk nooit routes met fietspaden erin en zorg dat ik zondags voor de lunch thuis ben. Dan hebben we zo min mogelijk last van elkaar en dat scheelt frustraties. Door elkaar te ontwijken kun je ook rekening houden met elkaar.
Ook bij (appende) jongeren is de ebike anders enorm populair. Maar die schrikken dan weer niet van een bel, simpelweg omdat ze die niet eens opmerken aangezien ze met héél andere zaken bezig zijn dan het verkeer.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 jun 2019 15:32

Vandaag vol in de ankers omdat een Porsche waarschijnlijk het achtkantige stopbord niet zag.
(is op mijn dagelijkse woon-/werk parcours waar dit vaker gebeurt, dus ik was er een op voorbereid).)
Hij ook op de rem en stond net voor de streep stil.
Ik reed een beetje mokkend verder en een paar honderd meter verder komt hij naast mij rijden en bied zijn verontschuldigingen aan.
Ik heb hem netjes bedankt.

Plaats reactie