Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 sep 2010 15:08

Jongens test het nu gewoon, dan zul je zien dat de 705 de sensor gebruikt.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 28 sep 2010 15:09

Weet iemand hoe je meerdere routes/tracks op een Garmin 705 krijgt?
Als ik met Mapsource een nieuwe route of track op de Garmin zet, ben ik de oude kwijt.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

madhill
Forum-lid

madhill 28 sep 2010 16:07

[quote="HenkV"]Jongens test het nu gewoon, dan zul je zien dat de 705 de sensor gebruikt.[/quote]

Ja nou wil ik het weten ook :) Misschien dat die lui bij Garmin er ook de handleiding bijgepakt hebben.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 28 sep 2010 19:32

[quote="wezep"]Weet iemand hoe je meerdere routes/tracks op een Garmin 705 krijgt?
Als ik met Mapsource een nieuwe route of track op de Garmin zet, ben ik de oude kwijt.[/quote]

De bestandjes zelf naar de Garmin kopieren.

Alternatief is via Mapsource uploaden. Hij maakt het bestandje dan zelf aan op de Garmin en geeft het een standaard bestandsnaam. Deze kan je dan zelf een andere naam geven. Vervolgs upload je via Mapsource de volgende etc.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 02 okt 2010 00:43

Info DCRainmaker "Edge 800 is now projected for November 2010, and that the Edge 705 will stop being made in January 2011". Link hier http://www.dcrainmaker.com/
What makes the boat go faster?

eelcoz

eelcoz 07 okt 2010 22:59

Heeft iemand enig idee hoe ik de hoogte van m'n 'thuislocatie' in kan stellen op de Edge? Als ik naar 'Locatie Opslaan' in het menu ga, daar de correcte hoogte (-1m) invoer en weer terug naar het hoofdmenu ga, staat vervolgens de hoogte doodleuk weer op -82m. Alsof mijn wijziging niet opslaat.

whocares
Forum-lid

whocares 08 okt 2010 00:54

[quote="eelcoz"]Heeft iemand enig idee hoe ik de hoogte van m'n 'thuislocatie' in kan stellen op de Edge? Als ik naar 'Locatie Opslaan' in het menu ga, daar de correcte hoogte (-1m) invoer en weer terug naar het hoofdmenu ga, staat vervolgens de hoogte doodleuk weer op -82m. Alsof mijn wijziging niet opslaat. [/quote]

Ga naar "Locatie opslaan" als je op je startlokatie bent . Klik op je "joystick" en er verschijnt een veld met waypointvlaggetje , notitie , hoogte en vanaf huidige lokatie .

In het vakje van de hoogte kun je je gewenste hoogte invullen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

eelcoz

eelcoz 12 okt 2010 22:16

Dat had ik dus gedaan, maar werkt niet. Als ik na het invullen van de hoogte weer terug ga naar het hoofdmenu, en vervolgens weer naar 'locatie opslaan' staat ie weer op een heel andere hoogte.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 13 okt 2010 11:58

Alleen het invullen van de hoogte is niet genoeg. Pas wanneer je een meting start (door uiteraard op start te klikken) zal de Edge de hoogtemeter aanpassen aan jouw ingestelde waarde. Zo kun je dus handmatig je hoogtemeter kalibreren. Dit werkt natuurlijk alleen wanneer je vlakbij (binnen een straal van 30meter (??)) van je opgeslagen waypoint bent.

Het kan nu nog wel zo zijn dat de hoogte nog wat verloop laat zien over de tijd. Volgens mij omdat de Edge zelf ook GPS data gebruikt om de hoogtemeter te kalibreren.

Via deze website kun je voor alle plaatsen in NL de hoogte opzoeken AHN hoogtekaart NL. Zo kun je dus ook je hoogtemeter kalibreren wanneer je ergens anders dan thuis start.

eelcoz

eelcoz 13 okt 2010 13:18

Ah ok, duidelijk. Dus als ik nu ga fietsen, en thuis op start druk, zou hij de juiste hoogte aan moeten gaan geven?

Die site gebruik ik inderdaad ook. Erg handig.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 13 okt 2010 13:56

Idd zo zou het moeten werken.

Mijn ervaring is dat wanneer de hoogtemeter echt erg in de war is geweest het soms handig is om deze handmatig te kalibreren en vervolgens een paar uurtjes op dezelfde plek te laten liggen. Naar mijn idee komt de interne kalibratie (GPS en barometer) zo ook tot "rust".

Wanneer ik dit niet doe, maar gelijk na een handmatige kalibratie ga rijden, lijkt de hoogtemeter nog al eens wat drift te vertonen. Dan klopt de hoogte aan het begin van de tocht, maar raakt 'ie onderweg weer in de war.

Of dit echt met de interne kalibratie te maken heeft weet ik niet. Ik merk alleen dat het probleem veel minder (tot zelfs niet) voor komt wanneer ik het apparaat na flink in de war te zijn geweest even de tijd geef na een handmatige kalibratie.

hm2694
Forum-lid

hm2694 13 okt 2010 16:58

als je de edge op een mtb (26 inch) en race (28 inch) wil gebruiken hoe doen jullie dat dan met de instellingen van je wielomtrek of zetten jullie die dan op automatisch.

Dank voor de reactie.

Ik zit te denken om een mtb voor de wintermaanden te gaan gebruiken op de weg naats mijn racer.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Plaats reactie