Pagina 247 van 1869

Geplaatst: 27 okt 2010 21:27
door multiman
Aristos schreef:Ik zit eraan te denken om volgend jaar een nieuwe Canyon te kopen. Maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX frameset? Ze schelen maar 50 gram, maar verschillen fors in prijs.

Als ik namelijk de Ultimate CF 9.0 SL met de Ultimate CF SLX 8.0 vergelijk, scheelt het maar 100 gram, maar ook 300 euro. Dat geld kan ik beter in de duurder wielen investeren dan de Ksyrium Elite, dat scheelt ook al....

Of mis ik iets?


Volgens mij is idd sinds 2011 modellen er geen verschil meer buiten de enkele grammen dat de frame's verschillen. Vorig jaar had je dan nog verschillen in vork en zadelpen. Maar dat is nu ook allemaal de SLX vork en de VCSL zadelpen. Correct me if i'm wrong. Heb de Ultimate CF 9.0 besteld gisteren. Nu kan het wachten beginnen :)

Geplaatst: 28 okt 2010 14:38
door haaldoor
Volgens Canyon is de SLX; 10% lichter, stijver en meer comfortable dan de 'reguliere' CF. Volgens mij komt de stijfheid ook in verschillende test naar voren. Gewicht wordt de 10% volgens mij niet gered. Comfort weet ik niet maar is volgens mij ook redelijk subjectief.

Lastige is dat de 'reguliere' CF niet veel getest is recent.

Geplaatst: 29 okt 2010 00:21
door multiman
Heb anders op een ander forum een post gelezen van iemand die beide heeft. Voelt geen enkel verschil ... :)

Geplaatst: 29 okt 2010 12:50
door haaldoor
Dat je de verschillen niet voelt geloof ik zo. Onderstaand de meet uitslagen van Roadbike.de voor de SLX en de reguliere CF. Let we dan heeft de reguliere CF nog wel de SL voorvork.


CF CF SLX afwijking CF tov CF SLX
Torsie 79 88 11,39%
Bracket 118 122 3,39%
Gewicht 1298 1384 6,63%
Prijs 1399 1999 42,89%

SLX is dus wel iets beter op papier maar of dat het prijsverschil daar recht aan doet....

Geplaatst: 29 okt 2010 14:42
door ilfalco2004
Lijkt me idd strek dat je dat verschilt voelt als "normale"fietser.

Geplaatst: 30 okt 2010 00:07
door kalkaanslag
Alleen de 'zwaardere' jongens zullen dit verschil eerder kunnen gaan merken in combinatie met een misschien ook wat grotere framegeometrie, oftwel de lichtere fietsers (ook in combi met kleiner frame?) hebben/ voelen minder snel problemen met stijfheid. Prijs van de CF SLX blijft fors, temeer in vergelijking met zijn broeders. Wat op papier geclaimd wordt qua waarden, hoeft nog niet feitelijk zo te zijn, en aannemende van wel - is het dan inderdaad significant ervaarbaar door de gebruiker? Ik denk echter dat het verschil tussen de CF SLX en CF verwaarloosbaar is... (behalve de prijs dan ;))

Geplaatst: 30 okt 2010 17:57
door multiman
kalkaanslag schreef:Alleen de 'zwaardere' jongens zullen dit verschil eerder kunnen gaan merken in combinatie met een misschien ook wat grotere framegeometrie, oftwel de lichtere fietsers (ook in combi met kleiner frame?) hebben/ voelen minder snel problemen met stijfheid. Prijs van de CF SLX blijft fors, temeer in vergelijking met zijn broeders. Wat op papier geclaimd wordt qua waarden, hoeft nog niet feitelijk zo te zijn, en aannemende van wel - is het dan inderdaad significant ervaarbaar door de gebruiker? Ik denk echter dat het verschil tussen de CF SLX en CF verwaarloosbaar is... (behalve de prijs dan ;))


Amen :)

Geplaatst: 31 okt 2010 02:17
door daj
Foosho schreef: Of het verstandig is wil ik wel es zien op de lange termijn. Momenteel heeft Canyon voor mij nu geen geschikte aeroad bijv. (voor mij is een M te lang en een S te diep).


Tsja dat is natuurlijk vervelend, de Aeroad heeft juist een afwijkende geometrie omdat er door wedstrijdrijders zoveel gevraagd werd om lagere balhoofdbuizen...

Geplaatst: 01 nov 2010 16:18
door foosho
Nee, dat is niet mijn punt. Ze hadden gewoon, net als in het normale gamma, een framemaat tussen de M en S moeten hebben. Een drop van een dikke 14cm is voor aardig wat wedstrijdrenners ook een beetje te denk ik..

Geplaatst: 01 nov 2010 17:08
door amclassic-fan
Weinig wedstrijdrenners die niet op een Aeroroad passen volgens mij. Canyon is de laatste jaren ook met de andere modellen al wel wat bijgedraaid. Maar Gilbert is echt niet de enige die niet weg kwam met die lange balhoofdbuizen. Op zich wel logisch dat je het meest aerodynamische frame ook de kortste balhoofdbuizen geeft.

Geplaatst: 01 nov 2010 17:12
door japio64
Weet iemand waarom de 2011 Ultimate CF SLX de kabels (nog?) niet door het frame heeft? De prijs kwaliteit verhouding is dan wel top, het oog wil ook wat......

Geplaatst: 01 nov 2010 17:37
door gaisdergerman
Omdat kabels door het fram k*t is!