Pagina 247 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 10:27
door daniel1975
Tubes en spaakmagneet: ouderwets :mrgreen:

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 10:28
door El Pistolero
rene schreef: 15 apr 2019 10:09
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Nou moeilijk zeg,,,,, :twisted:

Afbeelding
Wat komen deze wielen schreeuwerig over.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:21
door ric
ric schreef: 01 apr 2019 12:02 Ben me aan het oriënteren bij CSC voor een carbon disc wielset.
Ik vind het nog best lastig om te kiezen tussen de kleine verschillen die er zijn.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Zag een mooie set van 45mm.
Ik ben vrij licht en dan is 45 hoog een mooie hoogte.
Of is een Uvorm echt veel minder wind gevoelig?
Iemand deze nog gezien?
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:43
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Nieuwe campa bora one 50 wielset voor bandjes alleen de velgen set €1399 bij het gekende adres. :) :)
Voor tubes kosten deze 999 Euro
Afbeelding

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:45
door Spykerracing90
ric schreef: 15 apr 2019 11:21
ric schreef: 01 apr 2019 12:02 Ben me aan het oriënteren bij CSC voor een carbon disc wielset.
Ik vind het nog best lastig om te kiezen tussen de kleine verschillen die er zijn.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Zag een mooie set van 45mm.
Ik ben vrij licht en dan is 45 hoog een mooie hoogte.
Of is een Uvorm echt veel minder wind gevoelig?
Iemand deze nog gezien?
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Daar zit IMO weinig écht verschil in. Als je toch wat wilt horen:
- afdichting van de lagers kan beter zijn;
- breder velgbed, geschikt voor bredere banden, evt. tubeless-(ready);
- remschijven, naast MTBs zijn veldrijfietsen naar mijn mening echt de enige fietsen waar schijven toegevoegde waarde hebben.

Ik rijd zelf op een set Chinees (van Helin) 50mm hoog U-vorm en een set 35mm hoog alu (Fulcrum). Geen ervaring met de ouderwetse V-vormen. Het vergt wat gewenning, maar inmiddels rijd ik zonder problemen tot ca. 5/6 Bft met hoog carbon. Daarboven begint het toch wat windgevoelig te worden en pak ik mijn lagere voorwiel, achterwiel heb ik nooit problemen mee. Ik denk dat je met 45mm niet zoveel problemen hoeft te verwachten met de wind. Als je daar wel bang voor bent, pak dan een set 38mm. U-vorm schijnt vooral aerodynamischer te zijn, terwijl aerodynamica denk ik één van de zaken is die weinig invloed heeft tijdens een veldrit.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:46
door rene
El Pistolero schreef: 15 apr 2019 10:28
rene schreef: 15 apr 2019 10:09
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Wat komen deze wielen schreeuwerig over.
Zekers... :twisted:

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:49
door Spykerracing90
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Dat is wat mij betreft een non-dilemma.

Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven en er mee wilt showen, een setje Chinees koop je omdat een naampje je aan je reet kan roesten maar je wel een setje hoog carbon wilt rijden om welke reden dan ook.
Steek je ze onder je Colnago? Dan de Bora's. Anders 2 of 3 setjes Chinezen (afhankelijk van de leverancier/prijs).

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 12:02
door ric
Dank je @Spykerracing90

Ik zoek een set voor de racer maar kwam bij deze wielen terecht en dacht dat in dit geval de cyclocross versie prima als wegwiel gebruikt kan worden. (Zelfde naven als de wegvariant)
Mijn vorige wielset (50mm afgeronde V-shape) vond ik soms wel wat windgevoelig.
Sommige U-vormen vind ik wel heel bol en niet erg mooi.
Ik dub nog even verder :-)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 14:32
door daniel1975
Spykerracing90 schreef: 15 apr 2019 11:49 Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven
Wat een bull shit.
Dan ook alle sworks-en deur uit, de Dogma's, Oltre XR4-en, etc.
Allemaal alleen maar omdat je wilt laten zien dat je het kunt betalen :dislike:

Gewoon een Dacia station en een Cube met 105 kopen dan. Super voordelig en voldoet prima.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 14:47
door El Pistolero
Van de meeste bekende merken vind ik de decals op de carbon wielen niet mooi. Vandaar de eventuele optie voor Chinese wielen met goede naven en spaken.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 14:57
door nijkie
Spykerracing90 schreef: 15 apr 2019 11:49
daniel1975 schreef: 13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Dat is wat mij betreft een non-dilemma.

Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven en er mee wilt showen, een setje Chinees koop je omdat een naampje je aan je reet kan roesten maar je wel een setje hoog carbon wilt rijden om welke reden dan ook.
Steek je ze onder je Colnago? Dan de Bora's. Anders 2 of 3 setjes Chinezen (afhankelijk van de leverancier/prijs).
Wat een rare redenering heb je,dus jij kan aan de buitenkant zien met welke velgen in rijdt in mijn fiets?p.s ik heb een Colnago en een Sensa mag jij raden waar de duurste wielen onder zitten en welke in de Colnago ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 apr 2019 15:22
door daniel1975
nijkie schreef: 15 apr 2019 14:57 Wat een rare redenering heb je,dus jij kan aan de buitenkant zien met welke velgen in rijdt in mijn fiets?
Bij Bora's wel :mrgreen:
Knap dat je als merk zo'n icoon kunt maken van iets standaards als een wielset.