Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

peettomaat
Forum-lid

peettomaat 13 okt 2010 20:57

@hm2694,

Ook ik rij sinds twee weken op de mtb en heb de garmin op automatisch staan.Wel even een tweede fietsprofiel aanmaken.Na ongeveer 300 meter krijg ik op de garmin een melding dat de wielomtrek aangepast is.

Ik ben er alleen nog niet uit hoe je de gegevens van de 2 fietsen apart uit kan lezen in bv Garmin Trainingscentrum

hm2694
Forum-lid

hm2694 13 okt 2010 21:21

[quote="peettomaat"]@hm2694,

Ook ik rij sinds twee weken op de mtb en heb de garmin op automatisch staan.Wel even een tweede fietsprofiel aanmaken.Na ongeveer 300 meter krijg ik op de garmin een melding dat de wielomtrek aangepast is.

Ik ben er alleen nog niet uit hoe je de gegevens van de 2 fietsen apart uit kan lezen in bv Garmin Trainingscentrum

[/quote]

Top bedankt voor deze informatie. Ik ga dat als ik besluit een MTB te kopen dat ook proberen. Ik had namelijk bij auto nog al eens hele grote schommelingen qua snelheden. soms reeds ik meer dan 100 km p/u lijkt met niet kloppen toch

Dank
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 okt 2010 22:12

Als je met twee fietsen rijd en twee sensoren dan moet je bij een fietswissel even de sensor opnieuw laten zoeken, dat is binnen een paar seconde gedaan.

Wielomtrek automatisch gaat in nl goed, in het bos (mtb) of in de bergen is het af te raden, maar je kan meerdere wielomtrekken ingeven en met het vasthouden van de menu knop zo wisselen.

hm2694
Forum-lid

hm2694 13 okt 2010 22:41

[quote="wasbeer2006"]Als je met twee fietsen rijd en twee sensoren dan moet je bij een fietswissel even de sensor opnieuw laten zoeken, dat is binnen een paar seconde gedaan.

Wielomtrek automatisch gaat in nl goed, in het bos (mtb) of in de bergen is het af te raden, maar je kan meerdere wielomtrekken ingeven en met het vasthouden van de menu knop zo wisselen.[/quote]

Als ik nu besluit om om de ATB/MTB op de weg geen sensor voor snelheid en cadans te monteren. Ik heb inmiddels een 2e profiel aangemaakt dan meet de 705 toch altijd automatische de wielomtrek op basis van het gps meetsysteem. Dan hoef ik toch verder geen zaken aan te passen dan het profiel te selecteren dat ik wil.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 okt 2010 15:45

Precies, als je geen sensor installeert, hoef je ook geen wielomtrek in te stellen of te selecteren.

Want dan meet de 705 puur op GPS. Ik doe dat met mijn winter MTB. Op de racer en zomer MTB zitten wel sensoren.

wawa
Forum-lid

wawa 23 okt 2010 23:31

Ik heb mijn Garmin opgestuurd voor herstelling.
Hij is nog volledig in Garantie,
Hopelijk komt het goed, een omwisseling zou het beste zijn omdat het toestel niet meer uit te lezen in op een PC.
Hopelijk overkomt het er niet te veel van jullie.

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 03 nov 2010 14:39

Eerder in dit topic is verwezen naar deze site
frank.kinlan.co.uk/garmin-705-knowledgebase/.
Iemand die een poging gewaagd heeft om een pagina "Edge 705 voor dummies" te maken

madhill
Forum-lid

madhill 03 nov 2010 14:44

Nu wachten op de Edge 800 voor dummies
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 10 nov 2010 20:06

Beste mensen,

Ik heb een Garmin Edge 705 aangeschaft en daarop via mapsource de kaart van Belgie en Nederland gezet. Toen ik hem wilde uitproberen bleek dat de GPS niet werkte omdat het apparaat op "demonstratiemodus" staat. Ik kan hem hier op geen enkele wijze vanaf krijgen. In de handleiding en online kan ik hier niets over vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank!

timper
Forum-lid

timper 10 nov 2010 20:29

[quote="mackworkheimer"]Beste mensen,

Ik heb een Garmin Edge 705 aangeschaft en daarop via mapsource de kaart van Belgie en Nederland gezet. Toen ik hem wilde uitproberen bleek dat de GPS niet werkte omdat het apparaat op "demonstratiemodus" staat. Ik kan hem hier op geen enkele wijze vanaf krijgen. In de handleiding en online kan ik hier niets over vinden.

Bij voorbaat dank![/quote]
Als ik het goed voorheb : instellingen - systeem - gps aan (niet demomodus dus) ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 10 nov 2010 20:52

[quote="timper"][quote="mackworkheimer"]Beste mensen,

Bij voorbaat dank![/quote]
Als ik het goed voorheb : instellingen - systeem - gps aan (niet demomodus dus) ;)
[/quote]

Je kan kiezen: Normaal, Gps uit of demonstratiemodus.
Dit zoals gezegd bij instellingen - systeem
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 10 nov 2010 21:41

Dank voor de reacties, echter, ik heb dit reeds gedaan. Als ik dit doe springt hij terug zodra ik naar een andere pagina dan instellingen/systeem ga.

Plaats reactie