Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 03 nov 2010 10:06

Hoi allemaal,

Ben een beetje aan het rond kijken voor een andere fiets.

Mijn oog is nu gevallen op de Canyon Roadlite 6.0 2011.
Mooie fiets (zo op de plaatjes) met een mooie afmontage (voor mij als recreant dan).

Nu begrijp ik dat je de fiets online besteld en dat deze je dan toegezonden wordt.
Zijn ze echter ook via een FM te koop?
Ik vind het fijn als ik de verkoper zijn mooie blauwe ogen kan bewonderen en de fiets eerst eens in het echt kan zien / proefrijden. Desnoods ben ik bereid daar ook wel iets meer voor te betalen.

Misschien valt het wel mee, maar de hele fiets op moeten sturen bij problemen, vind ik nogal wat. Hoeveel makkelijker is het om de fiets achter in de burgelijke station te proppen en even bij de FM in de buurt langs te gaan.

Ik begrijp dat ze zo de prijs wat lager kunnen houden. Maar dit zou voor mij ook een reden kunnen zijn om hem te laten staan (helaas).
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 03 nov 2010 10:09

Je kunt daarvoor terecht in Heerlen:

http://www.canyon.com/_nl/testcenter_he ... erlen.html

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 03 nov 2010 10:26

Bedankt Perik.


Ruim 400 km heen-en-terug, daar gaat het i-net voordeel (maar nu klink ik wel heel erg negatief).

Vind het wel een erg mooie fiets hoor, zal er nog eens over nadenken (het 'budget' is toch nog niet binnen)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 nov 2010 14:18

Multiman schreef:
Aristos schreef:Ik zit eraan te denken om volgend jaar een nieuwe Canyon te kopen. Maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX frameset? Ze schelen maar 50 gram, maar verschillen fors in prijs.

Als ik namelijk de Ultimate CF 9.0 SL met de Ultimate CF SLX 8.0 vergelijk, scheelt het maar 100 gram, maar ook 300 euro. Dat geld kan ik beter in de duurder wielen investeren dan de Ksyrium Elite, dat scheelt ook al....

Of mis ik iets?


Volgens mij is idd sinds 2011 modellen er geen verschil meer buiten de enkele grammen dat de frame's verschillen. Vorig jaar had je dan nog verschillen in vork en zadelpen. Maar dat is nu ook allemaal de SLX vork en de VCSL zadelpen. Correct me if i'm wrong. Heb de Ultimate CF 9.0 besteld gisteren. Nu kan het wachten beginnen :)


Er zijn wel degelijk verschillen. Niet alleen het frame verschilt maar ook de afmontage. Canyon is namelijk dit jaar ook gaan mixen met groepen.

verschil:
CF heeft ultegra remmen
cassette en waarschijnlijk ketting ultegra

Waarom beide modellen een 7800 voorderailleur gebruiken is me een raadsel.

svenneland
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2009 14:08

svenneland 04 nov 2010 12:02

Dropje73 schreef:Bedankt Perik.


Ruim 400 km heen-en-terug, daar gaat het i-net voordeel (maar nu klink ik wel heel erg negatief).

Vind het wel een erg mooie fiets hoor, zal er nog eens over nadenken (het 'budget' is toch nog niet binnen)


Ikzelf ben ook naar Heerlen gereden, was ook zoiets denk ik...vond ik toch de moeite waard. Kwam erachter dat de fiets reed als een droom, en heb niet langer getwijfeld. Zeer goede service, zeer vriendelijke mensen.

Alleen de wachttijden kunnen bij Canyon nog wat beter, tenzij dit tegenwoordig al beter is natuurlijk...
http://zererien.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 04 nov 2010 12:49

@Svenneland;

Heb jij je fiets vaak terug moeten sturen?
Ik neem aan dat je nieuwe fiets bijvoorbeeld na een bepaalde periode, een servicebeurt krijgt?
Lopen de verzendkosten (vice-versa) erg in de papieren?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 nov 2010 13:05

Volgens mij doen ze bij Canyon niet aan servicebeurtjes. Als je dat soort basisonderhoud niet zelf doet kun je natuurlijk altijd aankloppen bij je plaatselijke fietsenmaker.

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 04 nov 2010 13:09

perik schreef:Volgens mij doen ze bij Canyon niet aan servicebeurtjes. Als je dat soort basisonderhoud niet zelf doet kun je natuurlijk altijd aankloppen bij je plaatselijke fietsenmaker.


Onderhoud en reparatie is mogelijk bij Canyon.

De kosten voor de 1ste onderhoudsbeurt bedragen 69,90 Euro voor een racefiets, 79,90 Euro voor een MTB Hardtail en 89,90 Euro voor een MTB Fully. Bij de aflevering van uw nieuwe fiets ontvangt u een tegoedbon voor een gunstige 50 punten onderhoudsbeurt. Deze tegoedbon is geldig binnen het eerste half jaar na aankoopdatum.
Bikes&Coffee What else?

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 nov 2010 13:17

Kijk, weer wat geleerd!

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 04 nov 2010 13:39

Aha !

Je stuurt je fiets alleen terug indien er werkzaamheden aan verricht dienen te worden die binnen de garantie vallen?
Overige (onderhouds-) werkzaamheden aan je fiets laat je gewoon bij de FM verrichten (indien noodzakelijk)
Zo wordt het idd weer iets simpeler. Wellicht in de kerst-vakantie toch maar eens een reisje naar Heerlen (koppelen aan een dagje Maastricht ofzo)

Ik dacht eigenlijk dat er bij de verkoop ook een servicebeurt zat, zodat je hem weer extra op moet sturen.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 04 nov 2010 13:52

Dropje73 schreef: Wellicht in de kerst-vakantie toch maar eens een reisje naar Heerlen (koppelen aan een dagje Maastricht ofzo)


Op zo een 2km van het Canyon testcenter ligt ook nog een mooie Specialized Concept store, en daarna 20 minuten naar het noorden ligt Salden kun je in ieder geval nog wat vergelijken.
Afbeelding

viktoooorr
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jun 2009 14:05

viktoooorr 05 nov 2010 19:01

danny1407 schreef:Ik vond deze mooi vandaag....

[img=http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/1 ... ll_600.jpg]


iemand die weet waar hij dat stuk vlees aan zijn been is kwijt geraakt? ;d
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie