Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 06 jul 2010 12:38

Cheap zou het in ieder geval niet worden denk ik zo ;)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 06 jul 2010 13:57

Maar tussen 'niet goedkoop' en 'cervelo-duur' zit nog een wereld van verschil ;)


Maar ik vrees met je mee ..... :(
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

edwardisaac
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:15

edwardisaac 06 jul 2010 13:59

Ik ben geen fan van scott maar ik vind die wel heeeeeel erg mooi:O

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 06 jul 2010 14:00

Die zwarte waar Renshaw op zit is echt zwaar mooi... ook vette wielen zitten daar onder (welke zijn dat eigenlijk?)

edwardisaac
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:15

edwardisaac 06 jul 2010 14:01

De kleuren van die fiets van Renshaw doen me wel denken aan een isaac trouwens;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6454
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 jul 2010 14:42

Foosho schreef:Die zwarte waar Renshaw op zit is echt zwaar mooi... ook vette wielen zitten daar onder (welke zijn dat eigenlijk?)


Wielen zijn wss HED wielen , en het is een HEEEELLLL erg mooie fiets die als frame zeker minder gaat kosten dan de concurenten - Pinarello Dogma - Cervelo S3 / R3SL..... en waarom : Omdat Cervelo en Pinarello gewoon te duur zijn ...daarom dus.

Zo zie je maar elk nadeel heb zn voordeel :)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 06 jul 2010 15:19

Het doet me trouwens wel heel erg denken aan de Giant TCR.

Kan zo gauw ff geen betere pic vinden.

Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 06 jul 2010 15:26

EdwardIsaac schreef:Ik ben geen fan van scott maar ik vind die wel heeeeeel erg mooi:O



+1

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 jul 2010 22:22

Jorisb schreef:@Litespeed, waarom zo'n klein voorblad? En heb je dikke banden gemonteerd of lijkt dat maar zo?

Dit voorblad geeft mij een versnellingsbak die perfect past bij mijn fysieke mogelijkheden en de routes die ik fiets. Ik heb in de afgelopen jaren zo goed als nooit de behoefte gehad aan een groter buitenblad. Hoewel, enkel wellicht om dit soort vragen niet te hoeven beantwoorden... ;)

(overigens is het relatieve verschil niet heel groot met bv een 50T)

De buba's zijn Conti GP4000S 23mm.

frieserenner
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jul 2009 01:10

frieserenner 20 jul 2010 21:03

hallo Scott liefhebbers,

Ik heb eigenlijk wat hulp nodig bij het maken van een framemaat keuze.
Mijn oog is gevallen op de Scott S10. In eerste instantie had ik het liefst een overjarig exemplaar op de kop getikt maar ben nu toch gevallen voor de 2010 uitvoering.

Ik twijfel nu tussen een M en L.

Mijn lengte 181cm
BB 85cm

Mijn oude koersfiets was een klassiek model 56cm.
Dat wil zeggen zitbuis 56 CC en horizontale buis ook 56 CC en balhoofdbuis 17cm.
Mijn zadel stond op ongeveer 77cm (CC bracket-top zadel)
Ik had een 2.5cm aan spacers onder de stuurpen.

Gezien de balhoofdlengte van een S10 in maat L (18cm) en effectieve horiz. buis van 56cm neig ik naar een L. Is dit correct of zie ik nog iets anders belangrijks over het hoofd?
Wat is de maximale lengte die een zadelpen mag uitsteken? In het geval van een S10 zal dat dan (bij mij) ongeveer 21cm zijn.

Alle input is welkom

Gr. Paul

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 jul 2010 21:32

Paul, een L zou je dan het beste passen. De balhoofdbuis is 18cm waardoor je waarschijnlijk een cm aan spacers verliest. Dus dat is mooi. En de bovenbuislengte is gelijk, waardoor je waarschijnlijk met dezelfde stuurpenlengte uit gaat komen. Kan een cm meer of minder zijn afhankelijk van hoeken van de buizen.

Met een M kom je zo op 3,5cm aan spacers en dat is zonde. Je hebt niet je stuurpenlengte genoemd, maar als dat 100mm of meer is, zou ik nu altijd voor de L gaan.

Die 21cm voor het uitsteken van de zadelpen is prima. Bij mij is dat nog wat meer. Geen probleem. (mits de zadelpen lang genoeg is uiteraard... ;) )

fritshoeve
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:48

fritshoeve 22 jul 2010 22:12

Die 21 centimeter ga je echt niet nodig hebben bij een L. Ik rijd zelf op een L (1,84 m, bbl 89 cm) en mijn zadelpen steekt 18,5 cm uit (vanaf frame tot de rail).

NB, welke maat adviseert je FM?
Frits

Plaats reactie