Pagina 248 van 545

Geplaatst: 06 jul 2010 12:38
door charite
Cheap zou het in ieder geval niet worden denk ik zo ;)

Geplaatst: 06 jul 2010 13:57
door rezne
Maar tussen 'niet goedkoop' en 'cervelo-duur' zit nog een wereld van verschil ;)


Maar ik vrees met je mee ..... :(

Geplaatst: 06 jul 2010 13:59
door edwardisaac
Ik ben geen fan van scott maar ik vind die wel heeeeeel erg mooi:O

Geplaatst: 06 jul 2010 14:00
door foosho
Die zwarte waar Renshaw op zit is echt zwaar mooi... ook vette wielen zitten daar onder (welke zijn dat eigenlijk?)

Geplaatst: 06 jul 2010 14:01
door edwardisaac
De kleuren van die fiets van Renshaw doen me wel denken aan een isaac trouwens;)

Geplaatst: 06 jul 2010 14:42
door rene
Foosho schreef:Die zwarte waar Renshaw op zit is echt zwaar mooi... ook vette wielen zitten daar onder (welke zijn dat eigenlijk?)


Wielen zijn wss HED wielen , en het is een HEEEELLLL erg mooie fiets die als frame zeker minder gaat kosten dan de concurenten - Pinarello Dogma - Cervelo S3 / R3SL..... en waarom : Omdat Cervelo en Pinarello gewoon te duur zijn ...daarom dus.

Zo zie je maar elk nadeel heb zn voordeel :)

Geplaatst: 06 jul 2010 15:19
door rezne
Het doet me trouwens wel heel erg denken aan de Giant TCR.

Kan zo gauw ff geen betere pic vinden.

Afbeelding

Geplaatst: 06 jul 2010 15:26
door bigm
EdwardIsaac schreef:Ik ben geen fan van scott maar ik vind die wel heeeeeel erg mooi:O



+1

Geplaatst: 08 jul 2010 22:22
door litespeed
Jorisb schreef:@Litespeed, waarom zo'n klein voorblad? En heb je dikke banden gemonteerd of lijkt dat maar zo?

Dit voorblad geeft mij een versnellingsbak die perfect past bij mijn fysieke mogelijkheden en de routes die ik fiets. Ik heb in de afgelopen jaren zo goed als nooit de behoefte gehad aan een groter buitenblad. Hoewel, enkel wellicht om dit soort vragen niet te hoeven beantwoorden... ;)

(overigens is het relatieve verschil niet heel groot met bv een 50T)

De buba's zijn Conti GP4000S 23mm.

Geplaatst: 20 jul 2010 21:03
door frieserenner
hallo Scott liefhebbers,

Ik heb eigenlijk wat hulp nodig bij het maken van een framemaat keuze.
Mijn oog is gevallen op de Scott S10. In eerste instantie had ik het liefst een overjarig exemplaar op de kop getikt maar ben nu toch gevallen voor de 2010 uitvoering.

Ik twijfel nu tussen een M en L.

Mijn lengte 181cm
BB 85cm

Mijn oude koersfiets was een klassiek model 56cm.
Dat wil zeggen zitbuis 56 CC en horizontale buis ook 56 CC en balhoofdbuis 17cm.
Mijn zadel stond op ongeveer 77cm (CC bracket-top zadel)
Ik had een 2.5cm aan spacers onder de stuurpen.

Gezien de balhoofdlengte van een S10 in maat L (18cm) en effectieve horiz. buis van 56cm neig ik naar een L. Is dit correct of zie ik nog iets anders belangrijks over het hoofd?
Wat is de maximale lengte die een zadelpen mag uitsteken? In het geval van een S10 zal dat dan (bij mij) ongeveer 21cm zijn.

Alle input is welkom

Gr. Paul

Geplaatst: 22 jul 2010 21:32
door litespeed
Paul, een L zou je dan het beste passen. De balhoofdbuis is 18cm waardoor je waarschijnlijk een cm aan spacers verliest. Dus dat is mooi. En de bovenbuislengte is gelijk, waardoor je waarschijnlijk met dezelfde stuurpenlengte uit gaat komen. Kan een cm meer of minder zijn afhankelijk van hoeken van de buizen.

Met een M kom je zo op 3,5cm aan spacers en dat is zonde. Je hebt niet je stuurpenlengte genoemd, maar als dat 100mm of meer is, zou ik nu altijd voor de L gaan.

Die 21cm voor het uitsteken van de zadelpen is prima. Bij mij is dat nog wat meer. Geen probleem. (mits de zadelpen lang genoeg is uiteraard... ;) )

Geplaatst: 22 jul 2010 22:12
door fritshoeve
Die 21 centimeter ga je echt niet nodig hebben bij een L. Ik rijd zelf op een L (1,84 m, bbl 89 cm) en mijn zadelpen steekt 18,5 cm uit (vanaf frame tot de rail).

NB, welke maat adviseert je FM?