Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 29 dec 2007 17:43

Hier dan eindelijk mijn fiets.

Maar zoals een (oude, ha ha) wijze man schreef: het is niet de fiets die het plezier geeft, maar het fietsen!

Afbeelding

[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/

Ik ben bescheiden; 2 foto's lijken me genoeg....
Niets is wat het lijkt..

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 29 dec 2007 22:17

@ Joren, netjes fietsje, hoe groot is dat frame? Helaas zijn de grote frames van Pinarello niet geweldig, een beetje uit hun verband, maar ja, daar doe je niks aan en smaken verschillen. Waarom heb je die letters op de wielen zo asociaal groot gedaan? De aandacht gaat zo meteen naar je wielen ipv het frame en ondelen.

@ Maurice, wat heb je met die shifters gedaan? Je lijkt Landis wel, kan me niet voorstellen dat dit lekker fietst als ze zo omhoog staan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2007 22:51

Die shifters van Maurice staan een beetje hoog op het stuur, maar doordat hij het stuur een stukje gekanteld heeft staan komen ze nog wat verder omhoog. Ik kantel het stuur ook altijd een beetje, omdat het wat comfortabeler rijdt (je pols maakt een mindere hoek in de beugel en bovenop is het stuur vlakker of loopt ligt op dus ook een mindere hoek). Shifters een beetje hoog zetten, want anders kan ik er niet bij omdat m'n stuurpen beetje lang is :D;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 29 dec 2007 22:54

[quote="Amclassic-fan"]Die shifters van Maurice staan een beetje hoog op het stuur, maar doordat hij het stuur een stukje gekanteld heeft staan komen ze nog wat verder omhoog. Ik kantel het stuur ook altijd een beetje, omdat het wat comfortabeler rijdt (je pols maakt een mindere hoek in de beugel en bovenop is het stuur vlakker of loopt ligt op dus ook een mindere hoek). Shifters een beetje hoog zetten, want anders kan ik er niet bij omdat m'n stuurpen beetje lang is :D;)[/quote]

Klopt helemaal. Daarnaast heb ik een versleten tussenwervelschijf en kan daardoor niet al te diep zitten. Vandaar en korter frame, kortere stuurpen en het stuur iets meer gekanteld zodat ik bovenop de hendels comfortabeler zit.
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 dec 2007 00:19

@Zorro: Erg mooie fiets! Ik zou de decals van de wielen verwijderen, omdat ik het rood niet mooi vind passen bij het IMO schitterende, monotoon gelakte frame.

@maurice: Ook een erg mooie fiets. Ik heb hetzelfde frame overwogen. Je uitleg bij de shifters snap ik niet helemaal als ik naar je stuur kijk. Jouw stuur heeft best een grote drop. Waarom neem je niet een stuur met minder drop, zodat je minder diep hoeft te grijpen als je in de beugels rijdt? Ik heb om dezelfde reden gekozen voor een Ritchey WCS Classic en rij graag afwisselend met m'n handen op het stuur, op de shifters en in de beugels.
Met deze stand van de shifters lijk je sowieso moeilijk bij de shifters te kunnen als je in de beugels rijdt.

Het valt mij op dat je de hoge stand van de shifters vaker ziet bij Campa-rijders. Toch een beetje compenseren voor het gemis aan anotomisch gevormde grepen misschien...? ;)

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 30 dec 2007 00:28

@mensma : Ik zelf heb de stickers in handen laten geven van de fietsenmaker wim evertse .
Hij ging er iets speciaal van maken en daar is hij zeer goed in gelukt.
ik vind de stickers zo mooi .
dankja voor je compliment over de fiets iedereen ..
groetjes joren

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 30 dec 2007 01:22

[img=http://img175.imageshack.us/img175/1908/dsc00530vo5.jpg]

Bij deze een fotootje van mijn bike.

Laatste upgrades Shimano 105 crank, Selle Italia SLR zadel en Easton Vista SL wielen. Heb nog een blauk sticker setje liggen, maar persoonlijk vind ik het rood niet misstaan, dus voorlopig geen verandering.

Nu nog een setje zilverkleurige pedalen...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 dec 2007 10:42

@Zorro: eraf is eraf inderdaad. Maar je hebt al een aantal voorgangers gehad op dit forum. Zoek die voor- en na-foto's is bij elkaar en bekijk ze eens rustig. Ik zou dan tot de conclusie komen, dat ze eraf gaan. Ik ben benieuwd naar het eventuele resultaat!

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 30 dec 2007 10:45

ik stem ook voor de blauwe decals

intussen bij mij de rode verwijderd en ipv 3x - 2x zwart wit terug geplakt
zeer tevreden over resultaat
Ze zitten nu in de winter fiets

http://www.ictdesign.nl/fiets/winter.jpg
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

ruud57
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2007 16:42

ruud57 30 dec 2007 11:56

Ze staan weer klaar. De rode is van mij en de blauwe van mijn jongste zoon.

groet ruud

En tijdens het lopen hebben we zijn fiets omgeruild! Dus toen we terug kwamen stond 'ie verbaasd te kijken! Kerstman; dank je wel
http://img177.imageshack.us/img177/5958 ... 002jx6.jpg
Carpe Diem

Plaats reactie