Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40090
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2017 16:40

Voor mij persoonlijk zelfde probleem als de V2-r: saaie kleuren en ouderwets kleurendesign met die paar hoekige vlakken.
En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 08 dec 2017 17:07

Die van Colnago hopen natuurlijk dat je zo staat te kwijlen van hun frame dat je niet eens merkt dat ze er een ordinair FSA gossamer crankstelletje op gezet hebben.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5615
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 dec 2017 17:21

daniel1975 schreef: 08 dec 2017 16:40 Voor mij persoonlijk zelfde probleem als de V2-r: saaie kleuren en ouderwets kleurendesign met die paar hoekige vlakken.
Koop je gewoon een Specialized erbij, heb ik ook gedaan! ;)
Afbeelding
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40090
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2017 18:50

Ik snap ze niet helemaal daar. De V2-r heeft echt de looks en het frame wel, maar de kleuren zijn saaaaaaai. En voor dat satin-red (waar blijft de blauwe...?) vragen ze nog eens fors extra ook.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 dec 2017 21:45

TKMP schreef: 08 dec 2017 10:54 Afbeelding

officieel is ie er nog niet, maar toch gaan zoeken naar een colnago CLX evo 2018,
i like helemaal wanneer er ook een kleuren versie komt.
Is de geometrie tabel al ergens gevonden. Ik verwacht a la 2017. Ben toch benieuwd
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16474
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 dec 2017 22:43

daniel1975 schreef: 02 sep 2017 19:38
Lcsmet schreef: 01 sep 2017 17:50
daniel1975 schreef: 22 aug 2017 14:10 Welke compressieloze kabels zijn er goed geschikt voor Campa?
Ik had die van Jagwire ism mijn Sram Etap en de kabelbediende hydraulische TRP HY/Rd schijfremmen.
Dat was vooral bij de achterrem, die volledig in een buitenkabel liep, een merkelijk verschil tegenover een Sram buitenkabel welke ik nog liggen had.
Die nokon-variant of een normale buitenkabel?
Een beetje laat maar mogelijk heeft iemand anders er iets aan.
Het was deze: Jagwire Elite Sealed Race Remkabels.
Met een buitenkabel uit 1 stuk van 1700 mm. Daar kom je, ook bij een groot frame, een heel eind mee.

Geen idee of je de buitenkabel/liner zou kunnen combineren met een Campagnolo binnenkabel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40090
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2017 09:55

Remkabels zijn toch altijd 1.5-1.6 mm?
En de specs van Jag zegt dat deze 1.6 is, dus moet passen imho.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 dec 2017 10:08

daniel1975 schreef: 08 dec 2017 16:40 En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Dat is voor mij en vele anderen geen raadsel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40090
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2017 10:13

Keezx schreef: 09 dec 2017 10:08
daniel1975 schreef: 08 dec 2017 16:40 En waarom Colnago zo vast blijft houden aan die lelijke crank is mij ook een raadsel.
Dat is voor mij en vele anderen geen raadsel.
Tuurlijk, kosten.
Maar redeneer ff anders: Colnago verkoopt ook emotie. Wat is de inkoopmeerprijs voor een passende groepscrank? Doe €40,- bij de verkoopprijs en het plaatje klopt.
Colnago is geen basic Sensa of instap Giant. Prijs is hier niet argument #1.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 dec 2017 22:56

De tijd dat Colnago zo in de markt staat is allang voorbij.....dat speelt nog maar voor een enkeling en ik denk dat het streven naar groepzuivere plaatjes commercieel dom is.
Wie zich voor dit soort dingen interesseert monteert zelf de groep/crank die hij wil en wie het niet interesseert fietst lekker rond met z'n FSA cranks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16878
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 dec 2017 00:34

Ze zetten zichzelf als premium merk in de markt en dan verwacht je ook het best mogelijke in zijn klasse. Zeker omdat mainstream merken steeds vaker wel complete groepen monteren, kun je voor zulke bedragen niet achter blijven. De markt voor zelf monteren wordt ook al niet al te handig bediend door Colnago met het beperkte aanbod aan frames en vooral spuitschema's van tegenwoordig. Alleen een roemruchte Italiaanse naam is niet voldoende om een dikke meerprijs te kunnen rekenen.

De meeste mensen die ik ken die wel eens een nieuwe racefiets hebben gekocht weten dat een complete groept te prefereren is boven een mix. Niet dat ze uiteindelijk allemaal de fietsen met mixgroepen links laten liggen maar het helpt zeker om een fiets duurder in te schatten.
Campagnolo Ultra Dork

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 dec 2017 06:53

Probleem van Colnago is dat ze links en rechts ingehaald zijn door de markt en de tijd.
Door daar niet op tijd in meegegaan te zijn hebben ze een forse achterstand opgelopen die ze met hun modellen niet ongedaan kunnen maken.
Neem dan ook nog de prijzen die ze voor hun "premium" producten rekenen, ook op basis van emotie, dan zal dat niet snel veranderen.
Niet voor niets dat de doelgroep van Colnago steeds ouder wordt, alleen de degenen die in de jaren 70, 80 en 90 een voorliefde voor Colnago hadden, kopen een Colnago, de jeugd zie je er zelden op rijden.....
Uiteraard vanwege de kosten wordt zo'n crank gemonteerd, een frame van een paar duizend euro's met een cheap ass crank en meestal een mix van groepen.

Plaats reactie