JaKeezx schreef:Dus er zijn dikke en dunne sturen?Rein1974 schreef:Als vervolg op mijn post van gisteren...
Simpel nieuw zwart zadel gemonteerd en een stukje gefietst. Het nieuwe stuur maakt een groot verschil, voelt veel meer solide dan het oude dunne stuurtje.
Retro / oudere fietsen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Mijn olmo retro frame met campa record, Nuevo record.
- devriesman
- Forum-lid
Mooi! Hij hangt veilig.
-
- Forum-lid
Ja idd. De auto staat er ook dus liever wat extra veilig spelen haha
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Mooie fiets. Het nodigt alleen niet zo uit om hem even te pakken.
-
- Forum-lid
Dat is een feit. Is ook maatje te klein dus voor een eroica te rijden zou dat zowiezo niet gaan. Recreatief ritje zou lukken en met de ladder is de fiets er vrij snel vanaf. Terug erop is iets anders haha
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Jeugdsentiment die fietsjes van Hoogland. Je zag ze veel op het wielerbaantje bij Spaarndam.
Fraai!chrissiewizzie schreef:Het sleutelen aan oude fietsen stond dit jaar wat op een laag pitje, maar ik heb er gisteren toch weer één in elkaar geklust.
Het is een Springfield uit de tijd van Hoogland Sport uit Haarlem. Een stuk Haarlemse wielerhistorie.
fietsen doe ik net als een prof,
Leuk om te zien, die lokale historie.
-
- Forum-lid
Mooi, veel succes 15 december!
Pas had ik de Gazelle Special al laten zien, zoals ik hem op Marktplaats had gekocht. Sinds deze week is hij weer opgebouwd.
De lak is wat bijgewerkt met spuitplamuur en lakstift, wat best aardig is.
Dit is het Trapezium-frame dat van 1998 tot 2002 gemaakt werd, met dikkere buizen rond de bottom-bracket. De voorvork is de gebogen vork met draad die volgens mij t/m 1998 gemaakt werd. Het kan dus bijna niet anders of deze fiets komt uit 1998.
De vorige en eerste eigenaar had dit frame gekregen als ruilframe onder garantie voor een gescheurd aluminium frame. Het was opgebouwd met de onderdelen van zijn oude fiets. Dat was met een Shimano 600 groepset en Mavic velgen. De Shimano 600 balhoofdset daarvan zit er nog steeds in.
Inmiddels is de fiets opgebouwd met een Campagnolo Centaur 9-speed. Niet helemaal periode-correct, de groep komt uit 2002.
De velgen zijn Campagnolo Omega met voor een Omega 19 en achter een Omega 20. Dit is nog een verbeterpuntje.
Overige afmontage is een Selcof aero zadelpen, een Fizik Aliante zadel, een 3ttt Record 84 quill stuurpen en een Cinelli Nerve ergostuur.
En ja, de banden komen niet overeen. Plan is eerst dit setje op te rijden en dan een stel mooie klassieke banden erop te leggen.
Een vraag die ik nog heb...
De vorige trapas zat behoorlijk vast. Onder het bottombracket zitten twee gaatjes. Eentje om de kabelgeleider vast te schroeven, de ander lijkt me voor waterafvoer. Maar de kabelgeleider dekt dit gaatje af, dus ik ben wat bezorgd over water dat zich gaat ophopen in het bottom-bracket waardoor de trapas opnieuw vast gaat roesten.
Hoe hoort dit of hoe kan dit beter?
Foto's van de fiets:
De lak is wat bijgewerkt met spuitplamuur en lakstift, wat best aardig is.
Dit is het Trapezium-frame dat van 1998 tot 2002 gemaakt werd, met dikkere buizen rond de bottom-bracket. De voorvork is de gebogen vork met draad die volgens mij t/m 1998 gemaakt werd. Het kan dus bijna niet anders of deze fiets komt uit 1998.
De vorige en eerste eigenaar had dit frame gekregen als ruilframe onder garantie voor een gescheurd aluminium frame. Het was opgebouwd met de onderdelen van zijn oude fiets. Dat was met een Shimano 600 groepset en Mavic velgen. De Shimano 600 balhoofdset daarvan zit er nog steeds in.
Inmiddels is de fiets opgebouwd met een Campagnolo Centaur 9-speed. Niet helemaal periode-correct, de groep komt uit 2002.
De velgen zijn Campagnolo Omega met voor een Omega 19 en achter een Omega 20. Dit is nog een verbeterpuntje.
Overige afmontage is een Selcof aero zadelpen, een Fizik Aliante zadel, een 3ttt Record 84 quill stuurpen en een Cinelli Nerve ergostuur.
En ja, de banden komen niet overeen. Plan is eerst dit setje op te rijden en dan een stel mooie klassieke banden erop te leggen.
Een vraag die ik nog heb...
De vorige trapas zat behoorlijk vast. Onder het bottombracket zitten twee gaatjes. Eentje om de kabelgeleider vast te schroeven, de ander lijkt me voor waterafvoer. Maar de kabelgeleider dekt dit gaatje af, dus ik ben wat bezorgd over water dat zich gaat ophopen in het bottom-bracket waardoor de trapas opnieuw vast gaat roesten.
Hoe hoort dit of hoe kan dit beter?
Foto's van de fiets: