Titanium fietsen
Zonder meteen weer in een eindeloze discussie te belanden over de schande van gespoten titanium, mat wit was geen goede keuze (hecht veel slechter dan glans, bladderde al af bij montage van balhoofd en stuurpen en is moeilijk schoon te houden omdat de laklaag ruwer is dan glans) dus er komt iets nieuws. RAL 3005 wijnrood om precies te zijn...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Le Grimpeur
- Forum-lid
't Ziet er in elk geval wel chique uit ! Maar eh, hoe vaak kun je het lakken van zo'n ti-frame eingelijk herhalen? M.a.w. is het 'telkens' verwijderen van de oude laklaag niet schadelijk voor het materiaal. Of wordt er niet gestraald? Het is zo maar een vraag uit (technische) belangstelling. Overigens succes gewenst met dit projectje en de kleurkeuze van stuur- en zadelpen (zwart?). O nee, ik lette even niet goed op, die componenten zijn ook al ingekleurd .timo2.0 schreef:...RAL 3005 wijnrood om precies te zijn...
60 x Ventoux
Dat stralen kan volgens Brady probleemloos, titanium is er hard genoeg voor. Bij aluminium frames raadt hij meerdere malen stralen wel af.
De zadelpen wordt inderdaad zwart, of eigenlijk met een alu kop: een Campagnolo Record zadelpen (alleen kun je dat niet weergeven in het tekenprogramma). De afmontage wordt volledig Campagnolo Record 10sp, inclusief balhoofdstel en bidonhouders, enkel de remmen komen uit een 10sp Chorus groep omdat ik ze zilverkleurig wil hebben. Het stuur krijgt een Fizik Microtex velvet black lintje.
De zadelpen wordt inderdaad zwart, of eigenlijk met een alu kop: een Campagnolo Record zadelpen (alleen kun je dat niet weergeven in het tekenprogramma). De afmontage wordt volledig Campagnolo Record 10sp, inclusief balhoofdstel en bidonhouders, enkel de remmen komen uit een 10sp Chorus groep omdat ik ze zilverkleurig wil hebben. Het stuur krijgt een Fizik Microtex velvet black lintje.
-
- Forum-lid HC
Zeer mooi. Beetje diep rode kleur zal erg goed staan.timo2.0 schreef:Dat stralen kan volgens Brady probleemloos, titanium is er hard genoeg voor. Bij aluminium frames raadt hij meerdere malen stralen wel af.
What makes the boat go faster?
Heb ik wel over nagedacht maar uiteindelijk ben ik voor "gewoon" glans gegaan. Mica dan wordt het naar mijn mening teveel een "Saronni" Colnago replica. RAL3005 komt in de buurt van vooroorlogs Italiaans racerood en dat spreekt mij zeer aan
Weet iemand hoe een Gazelle V8 zich verhoudt tot een Lynskey R230? Zo'n Gazelle tita frame is zo'n 300 gram zwaarder en wordt geleverd met een vrij lompe vork. En uiteraard zijn de lassen net iets minder mooi. Maar verder?
Ik heb overwogen om deze vraag in het V8 topic te stellen, maar aangezien het laatste bericht daar al 2 jaar geleden is en dit topic leeft stel ik hem maar hier.
Ik heb overwogen om deze vraag in het V8 topic te stellen, maar aangezien het laatste bericht daar al 2 jaar geleden is en dit topic leeft stel ik hem maar hier.
timo2.0 schreef:Zonder meteen weer in een eindeloze discussie te belanden over de schande van gespoten titanium, mat wit was geen goede keuze (hecht veel slechter dan glans, bladderde al af bij montage van balhoofd en stuurpen en is moeilijk schoon te houden omdat de laklaag ruwer is dan glans) dus er komt iets nieuws. RAL 3005 wijnrood om precies te zijn...
Zonder meteen weer in een eindeloze discussie te belanden over kleuren en geaardheid
Sorry
Kon het niet laten
Ziet er best gelikt uit
Hoop echt dat je er veel plezier van hebt.
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Lijkt voor mij op roze; maar dat kan heel goed aan mij liggen .........
Veel mannen zijn een beetje kleurenblind, niks om me voor te schamen
Sebo
Veel mannen zijn een beetje kleurenblind, niks om me voor te schamen
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....