Pagina 249 van 320

Geplaatst: 17 feb 2011 21:43
door robbebopper
Je bent toch niet stiekem aan het trainen op het parcours van de Tijdstrijderscup he?

Zadel kun je niet veel meer mee, dat moet dezelfde hoogte hebben als op al je andere fietsen. Als er nog spacers onder je stuur zitten, dan zou je kunnen proberen om die weg te halen. Mijn ervaring is, dat dat best meevalt. Doordat je steunt op je ellebogen, word je rug minder zwaar belast dan je zou verwachten.
Bij sommige opzetstuurtjes kun je de armsteuntjes ook aan de onderkant van de handlebars vastmaken. Ook dan kun je weer wat dieper zitten. Op de foto lijkt het erop dat die ellebogen nog wel lager kunnen. Onder de steuntjes zitten vaak ook spacers. Als je die weghaalt (moet je wel kortere bouten kopen) krijg je ook een mooiere armhoek.
Staar je echter niet blind op de diepte van je zit. De laatste tijd zie je steeds vaker dat tijdrijders kiezen voor comfort t.o.v. aerodynamica. Zeker op lange tijdritten is daar ook voordeel mee te halen. Dus een beetje dieper, ellebogen dicht bijeen, een vooral veel trainen.

Maar dat laatste doe je zo te zien al;)

Geplaatst: 18 feb 2011 01:08
door stokie
Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...

Afbeelding

Geplaatst: 18 feb 2011 01:30
door frenkie
Verdorie dat ziet er goed uit!

Niet om de pret te bederven, en niet lullig bedoelt, maar ga je er wedstrijden op rijden?

Afgelopen jaar is er in het profpeleton nogal wat te doen geweest over dit frame.
De UCI keurde hem af op de nose-cone. Renners van astana en saxo reden een aantal wedstrijden zelfs op oude transitions, tot een gemodificeerde versie van de shiv beschikbaar was, waar de nose-cone was verwijderd; zie hier:
http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ideo-26265

Geplaatst: 18 feb 2011 09:52
door mispoes
@Amclassic-fan
Thanks, zal eens met de spacers gaan googelen. Kijken hoe dat bevalt.

@Robbebopper
Neuh, dit was bij mij in de buurt op het tijdrit parkoers bij Gilze. Maar inderdaad, daar is het ook plat en winderig ;)
Er zit nu een tijdritstuur op van 3T, de armsteunen zitten al onder het stuur dus daar kan ik verder niet veel meer mee denk ik.
Maar wat meer comfort klinkt ook niet zo slecht eigenlijk. Zo'n diepe zit ziet er alleen wel veel mooier uit, veel "echter"...

Geplaatst: 18 feb 2011 13:54
door jummeltje
Stokie schreef:Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...

Afbeelding


Ik vind dit maar een beetje een slappe zakken frame. Lelijke kleuren, lelijke vorm. Toch valt dit alles in het niet bij de lelijke berijder, wat een gedrocht is dat :D

Geplaatst: 18 feb 2011 20:32
door mister_arby
Stokie schreef:Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...

Afbeelding


Nice!

Zit de basebar bij het frame of kan hier elk stuur gewoon op monteert worden?

mag ik vragen hoe je hier aan bent gekomen? Uit NL of via Ebay o.i.d?

Geplaatst: 18 feb 2011 20:50
door stokie
ik heb hem 'gewoon' via Rings Goirle. Ik wist al een tijdje dat ik dit frame wilde en heb er serieus werk van gemaakt toen ik genoeg gespaard had.

ik ga er wel wedstrijden mee rijden. Ik weet dat er nogal wat discussie is omtrent de nosecone. De gemiddelde Nederlandse jury zal er niet zo moeilijk over doen vermoed ik. Die controleren vaak enkel de lengte van de zadelpunt tot het eind van de basebar. De basebars zitten er overigens gewoon bij en deze moet ik nog even op het stuur monteren.

Als ze moeilijk doen bij de wedstrijden ga ik even kijken of er een mogelijkheid is de nosecone eraf te halen. Dit moet technisch mogelijk zijn namelijk.

Geplaatst: 19 feb 2011 11:04
door amclassic-fan
Lijkt ook alsof je remgrepen te ver naar voren staan. Wel aardig riskant koopje met 't tempo waarin de UCI de regels veranderd.

Geplaatst: 19 feb 2011 13:34
door litespeed
Amclassic-fan schreef:Lijkt ook alsof je remgrepen te ver naar voren staan. Wel aardig riskant koopje met 't tempo waarin de UCI de regels veranderd.
Hoe luidt die regel?

Geplaatst: 19 feb 2011 15:08
door amclassic-fan
De basebar mag maximaal 5 cm voorbij de naaf steken. Hierbij wordt de remgreep niet meegerekend.

Geplaatst: 19 feb 2011 18:00
door vantuyl780
even tussen al het gezeur over uci regels door...

super mooi en strakke fiets :D

Geplaatst: 19 feb 2011 21:09
door triatleethans
Zo is dat vind het naast de Scott Plasma 3 het mooiste frame erna
Kleurstelling is gewoon super gaaf
UCI of niet dit frame mogen ze gerust bij mij voor de deur zetten omdat ik triatleet ben en dan gelden deze regels niet