Retro / oudere fietsen
Mooi hoor. Blijf toch echt een zwak voor Gazelle houden. Staat er geen framenummer in? Anders kun je hem daarmee dateren.
Gaatje boren in de kabelgeleider dat correspondeert met het gaatje in de bracketpot.MPolleke schreef: Een vraag die ik nog heb...
De vorige trapas zat behoorlijk vast. Onder het bottombracket zitten twee gaatjes. Eentje om de kabelgeleider vast te schroeven, de ander lijkt me voor waterafvoer. Maar de kabelgeleider dekt dit gaatje af, dus ik ben wat bezorgd over water dat zich gaat ophopen in het bottom-bracket waardoor de trapas opnieuw vast gaat roesten.
Hoe hoort dit of hoe kan dit beter?
Altijd vet op de braad voor de BB cups erin gaan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ja, het zadel lijkt erg scheef te staan op de foto . Maar ik zit vooral achterop en volgens mij staat hij goed. Ik kan me een ribbeltje vergist hebben, maar dat ga ik dan merken.
Vet zit er genoeg in, maar dat verdwijnt wellicht ooit. Ik zal kijken of dat lukt, maar volgens mij zit er zo'n metalen plaatje op die heel smal is. Maar een klein gaatje daarin boren is een oplossing, inderdaad.
Vet zit er genoeg in, maar dat verdwijnt wellicht ooit. Ik zal kijken of dat lukt, maar volgens mij zit er zo'n metalen plaatje op die heel smal is. Maar een klein gaatje daarin boren is een oplossing, inderdaad.
Gisteren eindelijk weer tijd gevonden om te sleutelen. Ik heb ook weer een oude liefde opgepakt, het verzamelen van landbouwminiaturen, bovendien heb ik ook veel klusjes in en om het huis aangepakt, dus de fietsen stonden een beetje op een laag pitje. Maar ik had dus nog wat uurtjes over en heb alvast de nodige onderdelen op de Koga Miyata Granwinner geschroefd. Maar ik liep tegen een probleempje aan :
Op het frame zitten geleiders voor de versnellingskabels (Shimano STI), maar ik wilde eigenlijk commandeurs erop zetten. Ik kreeg alleen de geleiders er niet vanaf, het lijkt wel of ze erop gelijmd zitten oid. Heeft iemand een idee of de geleiders er op een andere manier vanaf zouden kunnen?
Verder heb ik de afgelopen maanden bedacht dat mijn Gazelle Team toch niet de juiste Campagnolo Chorus onderdelen heeft, ze zijn net te oud (begin '90-er jaren) dus ik ga alles vervangen voor de juiste groep uit 1995. Remmen en remgrepen zijn al gekocht, balhoofdstel had ik gezien maar gemist en ik moet ook nog op jacht naar een achterderailleur. Tips zijn welkom!
Op het frame zitten geleiders voor de versnellingskabels (Shimano STI), maar ik wilde eigenlijk commandeurs erop zetten. Ik kreeg alleen de geleiders er niet vanaf, het lijkt wel of ze erop gelijmd zitten oid. Heeft iemand een idee of de geleiders er op een andere manier vanaf zouden kunnen?
Verder heb ik de afgelopen maanden bedacht dat mijn Gazelle Team toch niet de juiste Campagnolo Chorus onderdelen heeft, ze zijn net te oud (begin '90-er jaren) dus ik ga alles vervangen voor de juiste groep uit 1995. Remmen en remgrepen zijn al gekocht, balhoofdstel had ik gezien maar gemist en ik moet ook nog op jacht naar een achterderailleur. Tips zijn welkom!
Nog niet meegemaakt dat ze gelijmd zitten, wel gemerkt dat ze ongelovelijk vast kunnen gaan zitten. Vaak zitten ze al redelijk straks bij montage, doe er een toefje oxidatie/corrosie bij en het lijkt of het een vaste verbinding is.H-W schreef:Op het frame zitten geleiders voor de versnellingskabels (Shimano STI), maar ik wilde eigenlijk commandeurs erop zetten. Ik kreeg alleen de geleiders er niet vanaf, het lijkt wel of ze erop gelijmd zitten oid. Heeft iemand een idee of de geleiders er op een andere manier vanaf zouden kunnen?
testritje met , of zonder pedalen?