Politiek
-
- Forum-lid
Ik snap dat heel goed.Lcsmet schreef: ↑18 nov 2023 21:28 Even forceren.
Voor mij mag iedereen die zich gediscrimineerd voelt uitwijken naar een land waar het beter is.
Ik blijf mij verbazen dat moslims in grote getale naar hier blijven komen en dan het slachtoffer uithangen.
Waarom "vluchten" ze niet naar de geloofsgenoten in de golfstaten of het Saudische paradijs.
Zodra men hier is, begint men te klagen en te roeptoeteren en in ons polderlandje krijgen ze dan weer hun zin. Klagen en in de slachtoffer rol gaan hangen loont dus.
Heb zelf een jaar in een islamitisch land gewoond. Elke zondag teammeeting en wanneer je daar wat te kritisch was werd er door de autochtonen letterlijk in je gezicht gezegd "zo doen wij het hier en als het je niet aanstaat dan rot je toch lekker op".
Wij gaan akkoord met de bouw van moskeeën etc. Probeer eens in een islamitisch land een christelijke kerk te bouwen zou ik zeggen. Heb er geen ervaring mee, maar wens je veel succes.
Nog een actueel voorbeeldje; KOZP.
In een van de eerste jaren dat dit speelde rondom een kinderfeest, is er een enquete geweest wie voor of tegen aanpassing van Zwarte Piet was. Pin me niet vast op de exacte ciijfers, maar twee miljoen waren voor Zwarte Piet en iets van 20.000 tegen. En wat doen we hier in NL, we passen het aan.
En opnieuw loont doordrammen door een kleine minderheid dus.
Als Nl'ers moeten we veel sterker uitdragen dat we van mensen die zich hier willen vestigen verwachten dat men zich aanpast aan de hier geldende normen en waarden i.p.v. andersom.
Eens met een eerdere post van Mao,
En Ernie, ik ben het ook met jou eens, respect hort wederzijds te zijn. Maar ik kan dan weer weinig respect opbrengen voor die gasten die sissen naar onze vrouwen, deze voor "kech" uitmaken etc.mao schreef: ↑18 nov 2023 18:34Ernie, hoe komt het dat je nooit een Aziaat , Chinees , oost Europeaan , zuid Amerikaan enz enz…hoort klagen?
Die komen hier ook als “derderangs” binnen.
Ps en als er een groep is die mag klagen dan zijn het wel de Oost- Europese, die worden pas echt slecht behandeld op de arbeidsmarkt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Klein_Verzet schreef: ↑18 nov 2023 13:50 Meneer @mavo, volgens mij kan jij je naam nog steeds niet spellen.
Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden…
Die is wel heel hard onder de gordel hoor Klein_Verzet!!!
Je kunt het oneens zijn met mensen maar je moet toch echt wel respect blijven houden in je betoog.
Ik ben het ook niet altijd eens met MAO. Maar de wijze waarop jij nu reageert polariseert alleen maar meer. En dat terwijl de rest van je post best hout snijdt in mijn optiek.
Vraagje: wat denk je daarmee te bereiken hier? Het gros hier is namelijk rechts georiënteerd en een deel zelfs extreem rechts! (Zelfverklaarde PVV stemmers) en LCSMET fietst daar nog tussendoor met zo mogelijk nóg extremistischere ideologieën
Die mensen overtuig je zo echt niet hoor.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Interessante uitleg, wel wat bochtig. Zou het ook kunnen zijn dat het te maken heeft met dat mensen uit verschillende culturen zich verschillend gedragen? Ockham indachtig zou......Ernie C. schreef: ↑18 nov 2023 18:54 Chinezen werken vaak voor andere Chinezen, of b.v. in de ICT waar de vooroordelen eerder voor ze werken.
Maar ook die krijgen op b.v. school te maken met discriminatie.
Of Oost-Europeanen minder kans maken op promotie, weet ik zo niet. Ze hebben in ieder geval hun blanke huid en geloof mee. Arbeidsmigranten worden in ieder geval gehaald om te werken. We hebben nu eigenlijk de eerste generatie kinderen die hier geboren zijn. Vooralsnog is de integratie wisselend maar over de gehele linie ervaar ik in het onderwijs iets meer problemen.
En uiteindelijk is het de meest gediscrimineerde, grote groep die het het moeilijkst heeft en het meest vertegenwoordigdin de criminaliteit. Dat zie je overal over de wereld en het lijkt los te staan van afkomst, cultuur en geloof.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Symen schreef: ↑18 nov 2023 22:57 Van het zelfde laken een pak als vrouwen hoer worden genoemd en ongewild worden vastgepakt in de kroeg.
Met al die verwijzingen naar andere ga je ook nooit nader tot elkaar komen. We hebben immers hele groepen hier naar toe gehaald voor economische groei. Als je geen immigranten hier wil, dan moet je je economie verder afbreken. Dit zijn meteen de lessen waar het verenigd koninkrijk mee te maken heeft. brexit want we willen o.a. geen immigranten meer. En dan zijn er te weinig tomaten plukkers dus vliegen we ze maar weer in.
Ik begrijp echt helemaal niets van wat je hier wilt zeggen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
@Symen, Heb je gezien wat voor puinhoop het er is de afgelopen weken in de steden?
Als je dacht dat we hier overlast hebben van de Hamas aanbidders, in Engeland is het er een veelvoud van.
Dat kan alleen fout gaan, de vraag is alleen wanneer.
Menig Engelsman draait zich om is z’n graf als hij ziet hoe z’n land in sneltrein verpauperd.
Als je dacht dat we hier overlast hebben van de Hamas aanbidders, in Engeland is het er een veelvoud van.
Dat kan alleen fout gaan, de vraag is alleen wanneer.
Menig Engelsman draait zich om is z’n graf als hij ziet hoe z’n land in sneltrein verpauperd.
Culturele verschillen zijn vaak eng en zorgen ook voor verdeeldheid inderdaad. Daar ligt een deel van de oorzaak. Criminaliteit en geweld zijn echter universeel voor de mensheid en een (logisch) gevolg van de onenigheid tussen de dominante, inheemse groep en de nieuwkomers die zowel cultureel als financieel het verst van die eersten afstaan. In Nederland waren dat in het verleden de Surinamers en Molukkers. Later hebben de Turken en Marokkanen het stokje overgenomen.lugosi schreef: ↑18 nov 2023 23:16Interessante uitleg, wel wat bochtig. Zou het ook kunnen zijn dat het te maken heeft met dat mensen uit verschillende culturen zich verschillend gedragen? Ockham indachtig zou......Ernie C. schreef: ↑18 nov 2023 18:54 Chinezen werken vaak voor andere Chinezen, of b.v. in de ICT waar de vooroordelen eerder voor ze werken.
Maar ook die krijgen op b.v. school te maken met discriminatie.
Of Oost-Europeanen minder kans maken op promotie, weet ik zo niet. Ze hebben in ieder geval hun blanke huid en geloof mee. Arbeidsmigranten worden in ieder geval gehaald om te werken. We hebben nu eigenlijk de eerste generatie kinderen die hier geboren zijn. Vooralsnog is de integratie wisselend maar over de gehele linie ervaar ik in het onderwijs iets meer problemen.
En uiteindelijk is het de meest gediscrimineerde, grote groep die het het moeilijkst heeft en het meest vertegenwoordigdin de criminaliteit. Dat zie je overal over de wereld en het lijkt los te staan van afkomst, cultuur en geloof.
De faforiete vornen van criminaliteit en manier waarop het geweld wordt geuit, zijn dan vaak wel weer cultureel bepaald overigens.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk niet dat daar de oorzaak van (multiculturele) criminaliteit ligt.
Het was hier nog lang gezellig gisteravond zie ik
Wat je ook gaat stemmen stel jezelf asjeblieft de volgende vraag: welke landen hebben er belang bij dat we hier voornamelijk naar ons eigen nationale belang kijken?
Rusland, China etc zien in elk geval graag dat alle landen in Europa dat doen. De EU is verre van perfect maar is internationaal gezien een speler van formaat juist als we alleen kijken naar nationale belangen hebben we niets te zeggen
Luistertip BNR podcast Boekestein en de Wijk over de nieuwe wereldorde
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk
Of de laatse column van Rob de Wijk
https://hcss.nl/news/column-rob-de-wijk ... re-wereld/
Wat je ook gaat stemmen stel jezelf asjeblieft de volgende vraag: welke landen hebben er belang bij dat we hier voornamelijk naar ons eigen nationale belang kijken?
Rusland, China etc zien in elk geval graag dat alle landen in Europa dat doen. De EU is verre van perfect maar is internationaal gezien een speler van formaat juist als we alleen kijken naar nationale belangen hebben we niets te zeggen
Luistertip BNR podcast Boekestein en de Wijk over de nieuwe wereldorde
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk
Of de laatse column van Rob de Wijk
https://hcss.nl/news/column-rob-de-wijk ... re-wereld/