Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 26 nov 2010 17:56

spook schreef:Canyon wint de rechtzaak: Canyon innovatiever Cervélo....?


Misschien wat slimmer/handiger in "truukjes", maar innovatiever.....?

Cervélo 25 november 2010 schreef: In September the court in Duesseldorf made a ruling based on Claim 1 of the Canyon seattube patent. Yesterday, the European Patent Office declared Claim 1 invalid. They based this on the Barra patent from 1942, which already identified all features described in Claim 1. The EPO also accepted the Klein Q-Pro Carbon frame presented by Cervélo as evidence of a frame with flattening on the base of the seattube on the chain ring side. The EPO would only allow Canyon to keep its patent after narrowing its scope. This narrower scope means the original Claim 1 on which the Dueseldorf court based its decision no longer exists, and we can now revert back to the court.

The EPO further stated that the features on the Litespeed Vortex and Gazelle ACC Pro, presented at the hearing by Cervélo, were of interest and could influence the outcome of this case if satisfactory evidence of first use can be presented. We have at this point received a letter from Litespeed confirming that this frame was produced before the patent date and are confident we will obtain similar evidence from Gazelle, so that even the more narrow version of Claim 1 will not hold up.

Due to publicity surrounding this case, several other manufacturers have come forward with frames showing prior use of the features described in the patent. Together with other evidence already in Cervélo's possession but entered too late for yesterday's hearing, this makes it unlikely that any part of the Claim 1 can survive in the long run. We would like to thank all our colleagues in the bike industry for their continued support.

We agree with Canyon on one thing, which is that this case will have no effect on consumers.
FacebookS3RSSite

stro
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:15

stro 08 dec 2010 20:05

Hierbij wou ik even mijn canyon-fietsje even voorstellen:
maar ik kan hem niet kopieren-plakken, iemand een oplossing hiervoor?
leef voor de koers,
word een winaar

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 08 dec 2010 21:02

Stro schreef:Hierbij wou ik even mijn canyon-fietsje even voorstellen:
maar ik kan hem niet kopieren-plakken, iemand een oplossing hiervoor?


Zie hier voor uitleg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 12 dec 2010 18:26

Weet iemand of je als je een los F10 carfon frame koopt de vork al 'op maat' gemaakt is?
Of kan je dat zelf doen en eventueel nog zelf een spacertje toevoegen?

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 12 dec 2010 18:35

Pagina 178
Fietsen worden standaard met 26mm opvulling (Ultimate's) of 35mm opvulling (Roadlite's) tussen bovenkant frame en onderkant stuurpen geleverd, afwijking hiervan (langere stuurbuis) is niet mogelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 12 dec 2010 18:41

Bedankt! :)
Zo goed volg ik het Canyon gedeelte niet, en 200 pagina's doorlezen das ook niet alles.

Trouwens wel raar, mijn huidige ultimate heeft 35mm tussen bovenkant balhoofdbuis en onderkant stuurpen.
Dus tegenwoordig zijn ze nog wat lager.

- streep canyon van mijn lijstje

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 12 dec 2010 19:03

Swoosh schreef:Pagina 178
Fietsen worden standaard met 26mm opvulling (Ultimate's) of 35mm opvulling (Roadlite's) tussen bovenkant frame en onderkant stuurpen geleverd, afwijking hiervan (langere stuurbuis) is niet mogelijk.



Dit stukje gaat trouwens wel over complete fietsen en mijn vraag gaat over een los frame, of maakt dat niks uit?

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 13 dec 2010 03:18

Hey

Na een flinke tijd twijfelen heb ik dat toch eindelijk mijn nieuwe fiets besteld. Het is de ultimate cf 8.0 geworden. ik ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet met de witte vlakken aan de binnenkant. ik wilde eerst mijn zadel en stuurlint vervangen voor zwarte versie, maar misschien is het toch wel mooi met de witte vlakken. Ook vergeten pedalen te kopen, maar twijfel nu ook om ze wit te doen als dat leuk staat.

Verder had ik het idee om aan de binnenkant op de achtervork op het witte vlak de nederlandse vlag te zetten. ik zag het in het filmpje "GROENE TRUI VOOR MATTHEW LLOYD" op de site van canyon dat de profs het hebben en vond het er erg vet uitzien. bij hun is het waarschijnlijk gespoten, maar kent iemand misschien een adresje waar je zelf zo'n sticker zou kunnen maken. als meer mensen het leuk vinden kunnen we er wat meer tegelijk bestellen.

foto's volgen natuurlijk als de fiets binnen is.

Heb ondertussen een site gevonden voor stickers, ga binnenkort informeren wat er mogelijk is.

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 13 dec 2010 07:57

Framestickers.nl

De meeste forumleden hebben goede ervaringen met bovenstaande site.

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 13 dec 2010 14:59

ja die had ik ook gevonden. ik zal binnenkort even kontakt met hem opnemen. wil nu eigenlijk al bestellen, maar ik weet de maat natuurlijk pas als ik de fiets in huis heb. wk52

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 13 dec 2010 20:45

Bij elke reclamebeletteraar in de buurt kun je dergelijke stickers tegenwoordig gewoon bestellen. Dit is handiger want je kunt effe langs fietsen zodat ze de maat goed kunnen opmeten.
Niets is wat het lijkt..

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 14 dec 2010 14:26

ericpeters schreef:
haaldoor schreef:Aeroroad staat bij mij ook op de verlanglijst. Wacht alleen nog wel een test af van TOUR om te kijken wat de stijfheidswaarden doen. Moet natuurlijk wel een beetje stijf zijn...


Ik geloof niet dat Canyon ooit een fiets bij Tour zal afleveren die niet stijf genoeg is volgens de Tour normen.


BikeRadar heeft een test rit gemaakt op de Aeroroad. Kwam goed uit de test alleen....

"The ride is surprisingly compliant, soft even. This would seem to be down to the seatpost – it’s so flexible you can actually see it move. Canyon claim the composite used to make the post is a combination of carbon and basalt fibres, but whether it’s because of the composite or the design, the comfort levels are far beyond what you’d expect of an aero road bike of this ilk."

http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... d-11-40147

Kan ook iets met het postuur van de testrijder te maken hebben. Ben nu nog benieuwder naar de Tour-testen.

Plaats reactie