Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 01 mar 2008 14:49

Die stickers op je wielen, die zijn pas echt vies, het is net een rijdende reclamezuil.. peuteren zou ik zeggen. Het frame opzich trekt al genoeg aandacht met dat zwart op wit, en die wielen vern**ken het hele beeld. Kaal zouden deze wielen de fiets, die gewoonweg prachtig is, vele malen meer tot zn recht laten komen
Science of Performance!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 01 mar 2008 15:00

Daveke schreef:Die stickers op je wielen, die zijn pas echt vies, het is net een rijdende reclamezuil.. peuteren zou ik zeggen. Het frame opzich trekt al genoeg aandacht met dat zwart op wit, en die wielen vern**ken het hele beeld. Kaal zouden deze wielen de fiets, die gewoonweg prachtig is, vele malen meer tot zn recht laten komen
Precies mijn mening.. Ik hoop dat je geld toekrijgt om zulke stickers erop te plakken:P
Anti-Spacers!

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 01 mar 2008 15:37

Ach, volgens mij staat er op het frame ook met koeieletters een merk....

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 01 mar 2008 20:47

Vandaag nog naar de omloop van het volk gekeken. Zag de mannen van CSC op de witte R3 rijden. Iemand een idee waarom ze juist hier voor kiezen en niet voor de R3 SL. (of breekt die ook door midden) haha. Het parcour van de omloop ligt namelijk niet ver bij mij vandaan en ik wil er dit jaar wat vaker gaan trainen. Normaal gezien rij ik regelmatig naar limburg of de ardennen maar dat is best een eindje rijden voor mij. Gent is maar 25 km bij ons vandaan en oudenaarde waar de meeste bekende klimmetjes liggen zo`n 55 km. Er liggen wel vrij veel klimmetjes met kasseien dus of dat nu zo verstandig is voor je materiaal?? Je kunt deze overigens wel vermijden, op de berendries, de Varent, D'Hoppe en nog wat klimmetjes liggen geen kasseien.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

jojo
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2007 20:41

jojo 01 mar 2008 21:02

Waarschijnlijk omdat ik ook een witte heb ;-)

Dacht dat ze op de witte R3 gingen rijden toen ik een aantal maanden geleden de nieuwe
team outfit zag, waarschijnlijk (een van) de reden(en).

Wie heeft "echte" info ???

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 mar 2008 21:23

21st-century schreef:Vandaag nog naar de omloop van het volk gekeken. Zag de mannen van CSC op de witte R3 rijden. Iemand een idee waarom ze juist hier voor kiezen en niet voor de R3 SL. (of breekt die ook door midden) haha. Het parcour van de omloop ligt namelijk niet ver bij mij vandaan en ik wil er dit jaar wat vaker gaan trainen. Normaal gezien rij ik regelmatig naar limburg of de ardennen maar dat is best een eindje rijden voor mij. Gent is maar 25 km bij ons vandaan en oudenaarde waar de meeste bekende klimmetjes liggen zo`n 55 km. Er liggen wel vrij veel klimmetjes met kasseien dus of dat nu zo verstandig is voor je materiaal?? Je kunt deze overigens wel vermijden, op de berendries, de Varent, D'Hoppe en nog wat klimmetjes liggen geen kasseien.


Als je Cervelo niet tegen een paar kasseistroken kan dan wordt het tijd voor een ander merk! Natuurlijk kan je met een Cervelo over de kasseien knallen, vraag dat maar aan Cancellara, je materiaal heeft iets meer te lijden maar moet er gewoon tegen bestand zijn!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 mar 2008 22:00

Die witte zullen ze wel nemen omdat iets meer materiaal in de praktijk ook iets sterker/stijver betekend (en de fietsen toch al met gemak aan de 6.8 komen).
Een prof rijdt in principe alles wat ze krijgen over elk wegdek. Gaat het kapot (zal niet snel gebeuren) dan komt er simpelweg iets nieuws.
Of je je eigen materiaal aan kasseien moet wagen is iets anders. Het materiaal lijdt wel degelijk en of je er nou blij mee moet zijn om in korte tijd peperduur materiaal aan gort te rijden? (op een wegdek waar goedkoper materiaal zelfs beter zal voldoen).

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 01 mar 2008 23:13

colnagofreak schreef:
21st-century schreef:Vandaag nog naar de omloop van het volk gekeken. Zag de mannen van CSC op de witte R3 rijden. Iemand een idee waarom ze juist hier voor kiezen en niet voor de R3 SL. (of breekt die ook door midden) haha. Het parcour van de omloop ligt namelijk niet ver bij mij vandaan en ik wil er dit jaar wat vaker gaan trainen. Normaal gezien rij ik regelmatig naar limburg of de ardennen maar dat is best een eindje rijden voor mij. Gent is maar 25 km bij ons vandaan en oudenaarde waar de meeste bekende klimmetjes liggen zo`n 55 km. Er liggen wel vrij veel klimmetjes met kasseien dus of dat nu zo verstandig is voor je materiaal?? Je kunt deze overigens wel vermijden, op de berendries, de Varent, D'Hoppe en nog wat klimmetjes liggen geen kasseien.


Als je Cervelo niet tegen een paar kasseistroken kan dan wordt het tijd voor een ander merk! Natuurlijk kan je met een Cervelo over de kasseien knallen, vraag dat maar aan Cancellara, je materiaal heeft iets meer te lijden maar moet er gewoon tegen bestand zijn!!


Was uiteraard een grapje van dat door midden breken. Ik weet ook wel dat mijn Cervelo sterk genoeg is voor de kasseien de R3 is er zelfs speciaal voor gemaakt. Zag wel een Kuota Kom breken volgens mij althans de voorvork als ik het goed gezien heb. Misschien is de R3 wel iets sterker dat zou best kunnen. De stijfheid van de R3 en de R3 SL is volgens mij wel exact hetzelfde. Zou idd ook nog kunnen dat ze anders onder de 6.8 kg uitkomen met een R3 SL. Was eigenlijk gewoon benieuwd waarom ze gekozen hadden voor de R3 er zal toch een reden voor zijn neem ik aan, het zal echt niet zijn omdat hij zo mooi bij het nieuwe tenue past. Ben het wel eens met Sharkman, het materiaal heeft natuurlijk wel degelijk te lijden zeker over de kasseien. Een paar keer over de kasseien knallen zal geen kwaad kunnen maar ik zie me er toch niet iedere week over rijden. Ik zal de kasseistroken wel zo veel mogelijk vermijden als ik ga trainen vanuit oudenaarde.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 02 mar 2008 09:53

Ik zal kasseistroken ALTIJD vermijden, maar dat heeft dan weer niets met mijn Cervélo te maken.:)
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 02 mar 2008 17:00

Daveke schreef:Die stickers op je wielen, die zijn pas echt vies, het is net een rijdende reclamezuil.. peuteren zou ik zeggen. Het frame opzich trekt al genoeg aandacht met dat zwart op wit, en die wielen vern**ken het hele beeld. Kaal zouden deze wielen de fiets, die gewoonweg prachtig is, vele malen meer tot zn recht laten komen


Ja jongens dat is een kwestie van smaak en smaak is heel persoonlijk! Ik vind het wel weer leuk dat er altijd een aantal van jullei tussen lopen die er commentaar op hebben maar dat is vrijheid van meningsuiting:-( Wat wel typisch is, is dat de mensen die vaak zulk commentaar leveren wel met easton tempest II en of Bora´s rondrijden! Alsof daar geen grote letters opstaan. En ik heb van jongens in het peleton alleen nog maar lovende woorden gehoord:-)))) Maar ja als jullie er hetzelfde voor terug zouden krijgen als wat ik ervoor terugkrijg dan zou je misschien wel smeken om dezelfde stickers.
reclame

Plaats reactie