Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
sram blokken voor race en XC MTB zijn 3.9 a 4.0mm nieuw (3.96 meet ik meestal)
Vervangen bij uiterlijk 3.0mm
Vervangen bij uiterlijk 3.0mm
-
- Forum-lid HC
Maakt niet uit alle sram blokken van zowel race tm xc mtb zijn gelijk.
Sram heeft zelf prima blokken, Galfer is ook prima.
Pas ook dat je geen blokken door elkaar gaat gebruiken. gewoon altijd hetzelfde type.
Niet organic en sintered door elkaar, dan sloop je de boel.
Sram heeft zelf prima blokken, Galfer is ook prima.
Pas ook dat je geen blokken door elkaar gaat gebruiken. gewoon altijd hetzelfde type.
Niet organic en sintered door elkaar, dan sloop je de boel.
-
- Forum-lid HC
Galfer zijn goede blokken. Hope laat daar zijn blokken maken en daar rem ik al ruim 15 jaar probleemloos mee.
En lang!
En lang!
Ik heb onlangs een nieuwe fiets gekocht. Vanmiddag een vijfde/zesde ritje gedaan, maar na het afspuiten van de fiets komt de remhendel van de voorrem niet goed meer terug (GRX). Ik moet de hendel het laatste zetje zelf geven, ik zie dan ook dat met dat laatste zetje de remblokjes weer uit elkaar gaan. Dit had ik tijdens de rit niet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Kabelloop al nagekeken?ergens een klein knikje misschien.ND12 schreef: ↑17 feb 2024 18:13 Ik heb onlangs een nieuwe fiets gekocht. Vanmiddag een vijfde/zesde ritje gedaan, maar na het afspuiten van de fiets komt de remhendel van de voorrem niet goed meer terug (GRX). Ik moet de hendel het laatste zetje zelf geven, ik zie dan ook dat met dat laatste zetje de remblokjes weer uit elkaar gaan. Dit had ik tijdens de rit niet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Spanveertje tussen de remblokken niet goed meer ?! Remblokken even verwijderen en alles goed schoonmaken. Zo ook de remcilinders met wat alcohol schoonmaken en daarna wat remolie ( zie filmpjes YT ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless