Het grote Giro d'Italia 2011 topic
Bontempi schreef:Maar hij hoeft i.i.g. geen helm op. Slimme jongen
Tja, 's lands wijs 's lands eer. Maar laten we niet overdrijven. Deze heer daalt met iets meer dan wandeltempo af, ik zou ook geen helm opdoen. Wat zou wijzer zijn? Zoals deze fietser afdaalt zonder helm, of onderin de beugels op snelheid afdalen mét helm?
:rolleye:
On topic: deze beelden doen me denken aan die historische TdF beelden. Zouden de renners ook iets dikkere banden monteren?
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
Wat ik bedoel is dat de organisatie de limieten steeds verder lijkt te willen verleggen. Natuurlijk lopen ook in een 'gemakkelijke' wedstrijd de renners risico's en gaan fysiek tot het uiterste (zoals ik al zei, ze moeten ook niet flauw doen: gas geven is tenslotte hun job), maar tot hoever kan je dat als organisator op de spits drijven?
Maar allicht klopt het net zo goed dat vooral in schijnbaar 'normale' of 'eenvoudige' ritten - zoals de Passo del Bocco, of zoals die waar Kivilev verongelukte - de renners grotere risico's nemen; daar heeft Botecchia een punt.
Maar allicht klopt het net zo goed dat vooral in schijnbaar 'normale' of 'eenvoudige' ritten - zoals de Passo del Bocco, of zoals die waar Kivilev verongelukte - de renners grotere risico's nemen; daar heeft Botecchia een punt.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Bontempi schreef:Maar hij hoeft i.i.g. geen helm op. Slimme jongen
Op de foto van jouw avatar heb je ook geen helm op...
Het zou mij niks verbazen als er besloten wordt om dit stuk te schrappen. Ze hebben nu het sentiment tegen (logisch) en bovendien moet je wierenners niet op zulke paden laten dalen. Lijkt me niet nodig voor een grote ronde.
-eric- schreef:Bontempi schreef:Maar hij hoeft i.i.g. geen helm op. Slimme jongen
Tja, 's lands wijs 's lands eer. Maar laten we niet overdrijven. Deze heer daalt met iets meer dan wandeltempo af, ik zou ook geen helm opdoen. Wat zou wijzer zijn? Zoals deze fietser afdaalt zonder helm, of onderin de beugels op snelheid afdalen mét helm?
Volgens Amclassic-fan zouden de velgen van deze fietser overhit moeten raken, wat tot een klapband zou kunnen leiden. Althans, dat schreef hij eerder. Hoe zit dat dan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zie niemand afdalen in dat filmpje? Maar het feit dat het misschien net 5 graden is ipv bijv 25 graden zal behoorlijk schelen. Maar dat onverharde stuk afdaling valt wel mee qua afdaling en heel lang is het ook niet. Dus dan ploffen de binnenbanden ook niet zo maar.
haha, jongens, meet hem op, dan weten we het!
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat je band kan klappen als je slepend remt in een lange afdaling.
Ik denk ook dat iedereen het er over eens is dat er genoeg mensen mee weg komen, omdat de band dan toch niet te heet wordt.
meer on topic: de mannen zijn weer onderweg, ben benieuwd of het een sprint wordt
route leent zich toch voor vluchters lijkt me
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat je band kan klappen als je slepend remt in een lange afdaling.
Ik denk ook dat iedereen het er over eens is dat er genoeg mensen mee weg komen, omdat de band dan toch niet te heet wordt.
meer on topic: de mannen zijn weer onderweg, ben benieuwd of het een sprint wordt
route leent zich toch voor vluchters lijkt me
eelcoz schreef:-eric- schreef:Bontempi schreef:Maar hij hoeft i.i.g. geen helm op. Slimme jongen
Volgens Amclassic-fan zouden de velgen van deze fietser overhit moeten raken, wat tot een klapband zou kunnen leiden. Althans, dat schreef hij eerder. Hoe zit dat dan?
Ik ben menig (onverharde) pas afgedaald met mijn randonneur van 15 kilo ofzo, 20 kg bagage en mijn 75 kg en ben 1x lekgereden door 'gesmolten' lijm van een plakker. Theoretisch zou er een probleem kunnen ontstaan, maar dan moet volgens mij de snelheid hoger liggen, in de praktijk hebben volgens mij alleen ligfietsers met hun kleine wieltjes een probleem.
De vakantieligfietsen hebben daarom schijfremmen (die overigens net zo goed oververhit kunnen raken met kromme schijven tot gevolg)
Monteer je een stevige (binnen)band en doe je rustig aan dan heb je geen probleem... Vandaar dat ik me ook afvraag of de coureurs ook andere banden zullen monteren. Ik zou in ieder geval minimaal 25 mm monteren, maarja, ik fiets niet om te winnen......
Groet,
Eric
Eric
litespeed schreef:Slagter viel toen hij een bidon probeerde aan te pakken.
zagg het ook live, er was wel even paniek gelukkig komt het weer goed met hem.
Hier de beelden van zijn val, je ziet hem zo wegvallen achter zijn voorganger.
http://www.youtube.com/watch?v=YW239sY_UnI
eelcoz schreef:
Je ziet net als wij dat de beste man niet hoeft te remmen en dat hij zelfs aan het pedaleren is (anders viel hij waarschijnlijk om). Dit daalt nauwelijks af (en de snelheid wordt door het slechte lopen van het wegdek blijkbaar gedempt).
Ander Giro-gerelateerd nieuws intussen: het Italiaanse persbureau ANSA meldt net dat de Etna aan het rommelen is. http://www.ansa.it/web/notizie/rubriche ... 22071.html
De luchthaven van Catania is preventief gesloten, en er komt lava en as naar buiten. Zomegnan zegt dat er geen probleem is voor de rit van zondag, voorlopig altans... Hopen maar.
De luchthaven van Catania is preventief gesloten, en er komt lava en as naar buiten. Zomegnan zegt dat er geen probleem is voor de rit van zondag, voorlopig altans... Hopen maar.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)