Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 - ervaringen

ori53
Forum-lid

ori53 25 mei 2011 20:58

[quote="joers"][quote="havana"]Klopt, zitten twee houders bij.[/quote]

Net contact gehad met Futurumshop en die bewerend dat er echt maar 1 houder in de doos zit....en ik er echt een tweede los bij moet bestellen. Toch vreemd.
Zou dat kunnen omdat ik de bundel met cadans wil? Wellicht zit er bij de "losse" Edge500 dan twee houders??[/quote]

Zou dan recent gewijzigd zijn? Zie oa review van dcrainmaker en daar heeft hij het echt over 2 stuks; in mijn bundel zaten er ook twee.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......

Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl

joers
Forum-lid

joers 25 mei 2011 21:24

Ik hoor net overigens van futurumshop, dat de Edge500 uitlopend is en alleen de voorraad nog verkocht wordt, maar er geen nieuwe productie komt. Zou er een nieuwe lijn komen??
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

rafc
Forum-lid

rafc 26 mei 2011 21:38

[quote="ori53"][quote="RAFC"][quote="joers"][quote="havana"]Klopt, zitten twee houders bij.[/quote]

Okay, helemaal super. dan kan ik de MTB en de racefiets beiden lekker beheren en alles wat ik fiets bijhouden. Dank voor deze snelle reactie.
Neem aan dat ik met een Edge500 achteraf gereden ritten kan nalezen etc.[/quote]

Ja maar de Edge geeft niet aan op welke fiets je hebt gereden.
Dat zal je zelf moeten invullen, door bv wegwielrennen of mountainbiken te kiezen.
[/quote]

Kleine nuance: op de edge kan je wel kiezen op welke fiets je rijdt, je ziet ook totalen per fiets. Alleen bij uploaden naar GarminConnect wordt dat onderscheid niet meer gemaakt en moet je idd zelf de activiteit categoriseren.[/quote]

Inderdaad, zo bedoelde ik het ook.

:)

Eigenlijk wel raar dat je na het uploaden niet meer ziet op welke fiets je hebt gereden....

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 31 mei 2011 13:55

Vraag:onze clubroutes hebben een gdb file, hoe kan ik ze conventeren naar tcx., gpx. of fit. voor een Edge 500 via een MAC.
Bikes&Coffee What else?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2011 13:59

Dat kan met Basecamp, gratis te downloaden vanaf de Garmin website.

Ik wil het ook gerust voor je doen, stuur ze maar even over de mail anders.

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 31 mei 2011 16:08

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb Basecamp gedownload en de route zichtbaar gekregen, op de Mac.
Het volgende probleem is nu Basecamp herkent m'n Edge 500 niet. Ik heb vervolgens het TCX-bestand naar " Courses' en ook naar de 'New Files' gesleept, maar ik krijg de route niet zichtbaar op de Garmin 500, nog een tip? Gelukkig heb ik meer verstand van fietsen.
Bikes&Coffee What else?

diamond
Forum-lid

diamond 31 mei 2011 21:29

[quote="Diamond"]Hoi forumers/techneuten,
Sinds afgelopen zaterdag kan ik niet meer uploaden vanaf mijn edge 500naar garmin connect.
Krijg de volgende melding: Unsupported data type exeption/your device is not support by this application!!!???:rolleye::rolleye:

Is hier een oplossing voor???ben nl geen comptechneut/freak

gr:rolleye:[/quote]

Heb Garmin een mailtje gestuurd:rolleye:maar ze zijn niet snel met n reactie:rolleye::rolleye:

gr:rolleye:

bas
Forum-lid

bas 02 jun 2011 23:00

Kan iemand mij vertellen of je achteraf het geleverde vermogen van je rit kunt bekijken? (zonder dat er een Power tap of SRM is aangesloten dan). M'n huidige computer genereert vermogen op basis van snelheid en stijging. Op het vlakke niet erg nauwkeurig, maar in de bergen wel interessant. Doet de edge 500 dit ook?
The sky is the limit

studentje21
Forum-lid

studentje21 05 jun 2011 01:41

@Bas,
Nee dit doet de edge 500 niet. Dus als je het wilt weten zul je zelf even de natuurkunde moeten doen.
Helaas is de hoogtemeter van de garmin niet al te accuraat, dus verwacht hier geen wonderen van.

lunitic
Forum-lid

lunitic 05 jun 2011 13:35

Iemand enig idee waar ik de Garmin Edge 500 zwarte uitvoering als bundel kan kopen voor een vergelijkbare prijs als de "normale" versie?

Indien ik de cadanssensor en borstband los er bij moet kopen kan ik net zo goed gelijk de 705 als bundel kopen. Is dan vrijwel net zo duur...

ori53
Forum-lid

ori53 05 jun 2011 14:55

245 bij harslagmetershop.nl

Ik jaag de concurrentie voor me uit.......

Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl

diamond
Forum-lid

diamond 05 jun 2011 16:24

[quote="Diamond"][quote="Diamond"]Hoi forumers/techneuten,
Sinds afgelopen zaterdag kan ik niet meer uploaden vanaf mijn edge 500naar garmin connect.
Krijg de volgende melding: Unsupported data type exeption/your device is not support by this application!!!???:rolleye::rolleye:

Is hier een oplossing voor???ben nl geen comptechneut/freak

Heb Garmin een mailtje gestuurd:rolleye:maar ze zijn niet snel met n reactie:rolleye::rolleye:

Eindelijk een berichtje van Garmin:D het probleem wordt inderdaad veroorzaakt door IE8 en 9.
We moeten wachten op de volgende update:rolleye:
Maarrr ik kan nog uploaden via een andere laptop kwam ik achter:D

gr

Plaats reactie