Tubes for Dummies
Beter van wel.
Maar als het maar 1 laagje lijm is en het zit er gelijkmatig op dan is het geen probleem, maar de oude laag eraf is altijd mooier/beter.
Als het een aluminium velg is zet je hem even in een wielrichter en kun je de boel met een staalborsteltje schoon rossen.
Een Carbon velg kun je met wat terpentine op een oude poetsdoek doen.
Maar als het maar 1 laagje lijm is en het zit er gelijkmatig op dan is het geen probleem, maar de oude laag eraf is altijd mooier/beter.
Als het een aluminium velg is zet je hem even in een wielrichter en kun je de boel met een staalborsteltje schoon rossen.
Een Carbon velg kun je met wat terpentine op een oude poetsdoek doen.
mijn Flickr
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
oke bedankt voor de info!!
zijn er nog meer mensen die er ideeen over hebben??
ook vraag ik mij af of het verstandig is om de tubes er zelf op te lijmen..
omdat ik dit zelf nog nooit gedaan heb en ik het wel goed wil hebben
zijn er nog meer mensen die er ideeen over hebben??
ook vraag ik mij af of het verstandig is om de tubes er zelf op te lijmen..
omdat ik dit zelf nog nooit gedaan heb en ik het wel goed wil hebben
Hoi,
Je hebt de wielen tweeedehands gekocht en weet niet welke lijm er is gebruikt dan verwijder je best de bestaande laag en begin je van vooraf aan.
Heb je de lijm zelf aangebracht en de laag vertoont niet teveel onregelmatigheden dan kan je die laag opnieuw als grondlaag gebruiken. Je brengt dan enkel een vers lasagje lijm aan op de velg en uiteraard ook op de nieuwe tube.
Ciao,
Je hebt de wielen tweeedehands gekocht en weet niet welke lijm er is gebruikt dan verwijder je best de bestaande laag en begin je van vooraf aan.
Heb je de lijm zelf aangebracht en de laag vertoont niet teveel onregelmatigheden dan kan je die laag opnieuw als grondlaag gebruiken. Je brengt dan enkel een vers lasagje lijm aan op de velg en uiteraard ook op de nieuwe tube.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
dankjewel voor de info heb de set 2ehands gekocht dus beter de ouder lijm eraf halen
geeft terpentine geen problemen met de nieuwe lijm???
geeft terpentine geen problemen met de nieuwe lijm???
Hoi,
Is de velg weer lijmvrij dan maak je ze vetvrij door er even met een doek gedrenkt in wat aceton (of gelijkwaardig) over te gaan.
Het is belangrijk voor een goede hechting dat alle te hechten onderdelen vetvrij zijn.
Ciao,
Is de velg weer lijmvrij dan maak je ze vetvrij door er even met een doek gedrenkt in wat aceton (of gelijkwaardig) over te gaan.
Het is belangrijk voor een goede hechting dat alle te hechten onderdelen vetvrij zijn.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
vanmiddag geprobeerd om de oude lijm eraf te halen met een oude doek en terpentine..
erg vlot ging het niet maar met de hulp van een scherp mesje en een hoop geduld is het er zo goed als allemaal afgegaan nog 3 wielen te gaan.... en een hele hoop geduld
erg vlot ging het niet maar met de hulp van een scherp mesje en een hoop geduld is het er zo goed als allemaal afgegaan nog 3 wielen te gaan.... en een hele hoop geduld
Hallo,
kom net thuis met 2 nieuwe tubes en zie nu pas dat de 1e vittoria corsa evo cx 21-28 is en de andere 23-28.
Ga ik dit verschil merken? Andere prestaties? Moeilijker te plakken die 21-28? Wil er niet mee terug gaan maar waar kan ik de tubes best plakken? 21-28 vooraan of toch 23-28?
Mvg
kom net thuis met 2 nieuwe tubes en zie nu pas dat de 1e vittoria corsa evo cx 21-28 is en de andere 23-28.
Ga ik dit verschil merken? Andere prestaties? Moeilijker te plakken die 21-28? Wil er niet mee terug gaan maar waar kan ik de tubes best plakken? 21-28 vooraan of toch 23-28?
Mvg
Focus Izalco Team 2011 3T Team Campa SR 2011 Campa Bora two 2011
Hoi,
ik ben door de diverse positieve reacties, mooie verhalen op dit forum en natuurlijk liefhebberij voor fraai materiaal vers overgestapt naar tubes en 50mm hoge Campa wielen. Nu heb ik een set Conti Competition tubes gehaald en heb hier rode 80mm Vittoria ventielverlengers bij meegekregen. Vol enthousiasme dacht ik het gevecht met lijm, rubber en carbon aan te gaan, echter..... nu ben ik al even aan het klungelen met de uitneembare kop van het conti ventiel, maar zie geen mogelijkheid de verlenger erop te schroeven. Net alsof de schroefdraad van de verlenger te dik is voor het inwendige van het conti ventiel.
Een echte beginnersfout wellicht, maar wat doe ik fout???
Alvast dank voor jullie reacties!
ik ben door de diverse positieve reacties, mooie verhalen op dit forum en natuurlijk liefhebberij voor fraai materiaal vers overgestapt naar tubes en 50mm hoge Campa wielen. Nu heb ik een set Conti Competition tubes gehaald en heb hier rode 80mm Vittoria ventielverlengers bij meegekregen. Vol enthousiasme dacht ik het gevecht met lijm, rubber en carbon aan te gaan, echter..... nu ben ik al even aan het klungelen met de uitneembare kop van het conti ventiel, maar zie geen mogelijkheid de verlenger erop te schroeven. Net alsof de schroefdraad van de verlenger te dik is voor het inwendige van het conti ventiel.
Een echte beginnersfout wellicht, maar wat doe ik fout???
Alvast dank voor jullie reacties!
Hoi,
Dank voor de snelle reply.
Dat overheen schuiven dacht ik in eerste instantie ook, echter de rode verlenger heeft aan onderzijde een "inwendige" wat fijnere schroefdraad dikte die gelijk is aan de fijne schroefdraaddikte aan de onderzijde van het uitneembaar ventiel... begrijp je wat ik bedoel? Anders gezegd, de benodigde schroefdraad van de verlenger zou m.i. een grotere doorsnee en minder fijne windingen moeten hebben om te passen. Zou deze verlenger dan specifiek voor Vittoria tubes met de lage ventielaansluiting zijn?
Dank voor de snelle reply.
Dat overheen schuiven dacht ik in eerste instantie ook, echter de rode verlenger heeft aan onderzijde een "inwendige" wat fijnere schroefdraad dikte die gelijk is aan de fijne schroefdraaddikte aan de onderzijde van het uitneembaar ventiel... begrijp je wat ik bedoel? Anders gezegd, de benodigde schroefdraad van de verlenger zou m.i. een grotere doorsnee en minder fijne windingen moeten hebben om te passen. Zou deze verlenger dan specifiek voor Vittoria tubes met de lage ventielaansluiting zijn?