Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 07 jul 2009 19:37

Potver, wat een mooie strijd.

Fabian 'Spartacus' Cancellara heeft in zijn 1tje de Astana trein verslagen.
(dat is: niet te veel tijd verloren)

Wat een held.

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 07 jul 2009 19:43

Cancellara rulez!

eelcoz

eelcoz 07 jul 2009 19:44

Het viel mij op dat alle valpartijen voorkwamen bij de ploegen die in het begin startten. Ongelooflijk, bijna bij iedere ploeg ging er iemand (of meerderen) op z'n plaat. Astana natuurlijk geweldig gereden. Ik had Armstrong het geel zeker gegund.

Rabobank viel me op zich niet tegen, behalve de valpartij van Menchov dan. Gebrek aan concentratie?

Ik snapte trouwens niets van Evans die als een idioot doortrok op het laatste stuk en de rest losreed. Snapt hij dat nou echt niet of zou het een soort frustratie zijn?

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 07 jul 2009 19:48

Knap ook van de 4 Garmin tijdrijders die Hesjedal mee hebben genomen.. Knap staaltje van die 4. Cancellara was weer buitenaards.
Ik had Liquigas getipt, en deze hebben toch ook vrij aardig gereden! Wel jammer van de vele valpartijen, daardoor zijn er nu heel wat outsiders defenitief uitgeschakeld.

30. Carlos Sastre (Spanje/Cervélo) op 2m44s
36. Cadel Evans (Australië/Silence-Lotto) op 2m59s
63. Robert Gesink (Rabobank) op 3m36s
72. Denis Menchov (Rusland/Rabobank) op 3m52s

Die zie ik niet meer terugkomen...

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 07 jul 2009 20:12

ach misschien ist donderdag weer heel anders. één ding is zeker, ze moeten daarvoor aanvallen!
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 07 jul 2009 20:34

ariejee schreef:Cancellara rulez!

Ja, maar hij verloor met zijn ploeg wel 40 sec. op die van Armstrong. M.a.w. Armstrong reed 40 sec sneller dan Cancellara! In de bergen is Cancellara finis!
Ik heb de grootste bewondering voor Lance, die toch maar op 37 jarige leeftijd vaak op kop sleurde van zijn ploeg. Dat is nog eens een come-back!
Met zulke mensen wordt de TdF weer spannend.
Dan RABO Bank! Wat een afgang! Peter Post wist hoe het moest. Breukink blijkbaar niet. De ploeg al helemaal niet.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 jul 2009 20:55

Dat van Peter Post klopt wel, maar ik zag hem gisteren (of al eerder?) op TV verkondigen dat ze daar in zijn tijd nooit voor oefenden. Ik denk niet dat dat in de huidige situatie (en zeker niet met zo'n parkoers) nog zo makkelijk zou kunnen. De Rabo's zijn er gewoon niet sterk genoeg voor. Ook zonder val hadden ze meer dan een minuut verloren. Mechov is niet in topvorm en dan kan de rest die kar niet trekken. Vind je het gek tegen een team met Contador, Klöden, Armstrong en Leipheimer, die kunnen wel een tijdritje rijden, Garmin idem.
a.k.a Joe

eelcoz

eelcoz 07 jul 2009 21:23

Marconi schreef: Ik heb de grootste bewondering voor Lance, die toch maar op 37 jarige leeftijd vaak op kop sleurde van zijn ploeg. Dat is nog eens een come-back!


Ik heb soms wel eens het idee dat Lance als enige klassementsrenner echt gemotiveerd is om te winnen.

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 07 jul 2009 21:36

Voor mij krijgt de tour door Lance gewoon weer die extra sjeu die het nodig had. Ben erg in mijn nopjes dat hij weer meedoet. Ik geniet weer met volle teugen. Of die man nu wint of niet, hij is mijn nummer 1. Komt ook door zijn uitstraling en charisma die een Cancellara in mindere mate heeft en Contador helemaal niet. Zeker nu de Fransen zo negatief zijn, wordt ik alleen maar meer gemotiveerd om hem te steunen.

Zet hem op kerel.....alle respect!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 jul 2009 21:38

Er is inderdaad wel een verschil tussen willen winnen en écht willen winnen. Dat laat Armstrong wel zien. Kunnen andere renners (en sporters in het algemeen) nog veel van leren.

Moet je je trouwens eens voorstellen hoe Contador zich onderweg heeft gevoeld. Gisteren een draai om z'n oren gehad en dan ziet 'ie vandaag continu diezelfde Amerikaan vooraan de groep gas geven. Daar ga je je toch ook niet zekerder van voelen, zeker niet als je zelf misschien wel ontzettend zit af te zien.

Ik denk overigens nog steeds dat Contador bergop sterker is. Maar ik begin wel erg benieuwd te worden of hij het ook mentaal op kan gaan brengen.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 07 jul 2009 21:53

Marconi schreef:
ariejee schreef:Cancellara rulez!

Ja, maar hij verloor met zijn ploeg wel 40 sec. op die van Armstrong. M.a.w. Armstrong reed 40 sec sneller dan Cancellara!


Haha, er zijn teveel roze armstrongbrillen verkocht de laatste tijd!
Ik weet niet of je nog naar de etappe zelf gekeken heb?

Het was 1.5 tegen 7
(Cancellara en af en toe Voigt zodat Cancellara even wat kan drinken)

Ondanks de tijdrit-trein die Armstrong tot zijn beschikking had, kon hij het maar uitbouwen tot 40 sec.

edit:

Trouwens, Andy Schleck staat na 2 tijdritten 'slechts' 1.41 achter, vind ik redelijk goed.

Contador klonk erg strijdbaar direct na de etappe: "naar Andorra komt míjn specialiteit"

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 07 jul 2009 22:13

40 sec. vind ik erg veel op zo'n tijdrit. Daarbij is het treintje van Cancellara veel minder in beeld geweest dan die van Armstrong, waardoor je nooit precies kan weten wie daar allemaal nu wel en niet hebben gereden.

De roze bril heb ik niet, maar Armstrong is wel een legende als zevenvoudig tourwinnaar. dat is geen gevoel maar een feit. Laat mij lekker dromen

Plaats reactie