Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 29 mei 2009 12:52

Denk dat voor Contador maar één koers telt en dat is de Tour. Hem gaan vergelijken in andere wedstrijden heeft dan ook niet veel nut. Nochtans maakte die indruk in Parijs - Nice ookal won hij niet.

Leipheimer zal naar alle waarschijnlijkheid zich zowiezo moeten wegcijferen voor Contador.
Menchov/Sastre/Evans/Sleck zullen er wel staan in de Tour. Maar of dat genoeg is om te winnen. Ik vrees van niet.

Om terug te komen op dit Topic: de Giro.
Ondanks dat ik hoop en puur rationeel gezien ook wel denk dat Menchov zal gaan winnen. Heb ik toch nog mijn twijfels. Hij kan het vandaag natuurlijk afmaken/ zorgen dat hij niets verliest. De etappe van morgen heeft ook nog een klein klimmetje bij de finish toch? Waar weer 20 seconden te sprokkelen vallen. Wat dat betreft zal het attent koersen blijven voor Menchov. Verwacht in de tijdrit namelijk ook geen enorm grote verschillen. Dus denk dat je Di Luca daar niet met meer dan een handvol seconden voorsprong in het Roze moet aan laten beginnen.
Gazelle Team TVM \'99

klimmer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2008 17:02

klimmer77 29 mei 2009 12:57

Nou goed. De enige tour die hij tot nu toe won. Was een tour die gewonnen is door rasmussen.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mei 2009 13:04

C. Zaballa schreef: Om terug te komen op dit Topic: de Giro.
Ondanks dat ik hoop en puur rationeel gezien ook wel denk dat Menchov zal gaan winnen. Heb ik toch nog mijn twijfels. Hij kan het vandaag natuurlijk afmaken/ zorgen dat hij niets verliest. De etappe van morgen heeft ook nog een klein klimmetje bij de finish toch? Waar weer 20 seconden te sprokkelen vallen. Wat dat betreft zal het attent koersen blijven voor Menchov. Verwacht in de tijdrit namelijk ook geen enorm grote verschillen. Dus denk dat je Di Luca daar niet met meer dan een handvol seconden voorsprong in het Roze moet aan laten beginnen.


Mee eens. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Di Luca (mits goede benen) helemaal niet veel tijd gaat verliezen zondag. De rit is kort, en er zitten ook maar een paar goede lange rechte stukken in. Als je het mij vraagt moet Menchov er juis alles aan doen om in het roze te starten zondag. Weet hij ook precies wat hij moet doen, aangezien de anderen dan voor hem zitten.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 mei 2009 13:08

De Giro van 2008 was nou ook niet voor watjes. Daarin eindigde Menchov verdienstelijk 5e op 3:30 van Contador en Di Luca als 7e op 7 minuten.

Maargoed het enige dat telt is wat er vandaag gaat gebeuren. Als Menchov deze giro wint is dat grote klasse. Evenzo als Di Luca het weet klaar te spelen. En de Tour met Contador... dat ze we later wel weer ;)

-edit:
Ik vergat Leipheimer: 18e op 45 minuten....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

klimmer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2008 17:02

klimmer77 29 mei 2009 13:22

Ach ja..maar toen werd mario de ezelman 3e toch. En nu is ie nergens. Het zegt me nog niet zo veel. Tuurlijk is Contador goed. Maar een lance armstrong zie ik er nog niet in. Die jaren lang iedereen gaat over heersen. Zou me niets verwonderen als een Andy Schleck hem straks bergop zo uit het wiel rijd.

Maar goed. De giro. Ik hoop dat menchov niet kraakt vandaag....

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 mei 2009 13:37

klimmer77 schreef: Maar goed. De giro. Ik hoop dat menchov niet kraakt vandaag....


Doet-ie lekker wèl... hoop ik. :)

En zo blijft het ook razend spannend tot de allerlaatste minuut! (wanneer hebben we dat in de Tour nog gezien?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 mei 2009 13:45

Ik ga er speciaal eerder voor naar huis :D Lekker voor de TV hangen en genieten van hopelijk mooie wielersport. De laatste keer dat ik op deze manier genoten heb was de Tour van 2007 met het duel Rasmussen-Contador.

Ik hoop dat Menchov niet breekt, al is het voor de spanning wel mooi als Di Luca dichterbij komt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mei 2009 13:50

mrcoffee schreef:Ik ga er speciaal eerder voor naar huis :D


Ben ook voor de TV te vinden. De TV verslaggeving begint wel later vandaag, pas vanaf Sorrento op km 112.6. Dus vanaf ca. 1600 pas beelden te vinden.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 29 mei 2009 15:43

De Vesuvio is een lastige steile klim. Ooit zelf gedaan,met de auto ;-). Met 13km niet echt kort en 7,4% gem. is geen kattendrek om de wedstrijd te maken. Om die wedstrijd idd te maken zullen de toppers naar 95% van max HR moeten gaan. Vergelijk met l'Alpe d'Huez gaat goed op (gem. 8,5%). Gelet op de strijd om iedere meter die we afgelopen weken gezien hebben, zou dit wel eens het wielerhoogtepunt van 2009 kunnen gaan worden. Stel je voor, Di Luca vanavond in het roze, dan worden ze hier helemaal gek!

http://www.salite.ch/9836.asp?mappa=htt ... priseH=634
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 mei 2009 15:52

Ik las ergens in een voorbeschouwing dat er nog een steil stuk kasseien in de klim lag! Geen idee waar ik dat gelezen heb....

-edit
Weer gevonden!
klik
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 mei 2009 17:13

Voor de liefhebber een grafiekje van de Vesuvius:

[img=http://www.gazzetta.it/Speciali/Girodit ... lt-FIN.jpg]

Ziet er wel uit als een klim waar we het nodige vuurwerk mogen verwachten. Zal wel een explosief sfeertje hangen met al die Di Luca fans. ;)

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 29 mei 2009 17:13

15.10 LA gevallen. Weer op de bike
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie