Amstel Goldrace 2009
Ik moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde tocht vond. Vooraf was ik toch wel een beetje bang voor een tegenvallende tocht, gezien de vele negatieve berichtgeving op het forum, maar dit viel me alles mee. De dag begon al goed toen ik bij het binnenrijden van het startvlak naast 'good-old' Joop Zoetemelk kwam te rijden. Verder heb ik echt genoten tijdens mijn 100km; het weer was top, de andere renners waren voor het merendeel erg gezellig, en de organisatie heeft naar mijn idee prima werk afgeleverd. De paar renners die het nodig vonden om te schelden, te duwen en zich asociaal te gedragenn neem ik dan maar voor lief. Uiteindelijk reed ik ze er op elke berg toch weer af Het enige echte minpuntje voor mij was dat ik op de Cauberg na een heerlijke demarrage gedwongen werd om even af te stappen om een blokkerende rem los te trekken, en dat op slechts 350 meter van de streep. Maar al met al was mijn weekend heel geslaagd.
Dus organisatie en 90% van de deelnemers, bedankt voor de topdag! Volgend jaar zien jullie me zeker terug, en dan bij de 150 km.
Dus organisatie en 90% van de deelnemers, bedankt voor de topdag! Volgend jaar zien jullie me zeker terug, en dan bij de 150 km.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heb met zeer vermaakt op de 100KM. Sfeer was zeer goed, veel beter dan vorig jaar. Ik was gekomen met "als het weer zo is kom ik niet meer"
Maar iedereen was super (in het window waar ik in reed dan) Zowel, fietsers auto's, toeschouwers en organisatie, er werd echt rekening met elkaar gehouden. Buiten een klein misverstandje met een verkeersregelaar waardoor ik bijna in de zijkant van een auto reed.
Mooie route jammer dat de keutenberg niet meer in de 100km zat.
Behalve de prijs voor deze tocht zeer tevreden......!!
Maar iedereen was super (in het window waar ik in reed dan) Zowel, fietsers auto's, toeschouwers en organisatie, er werd echt rekening met elkaar gehouden. Buiten een klein misverstandje met een verkeersregelaar waardoor ik bijna in de zijkant van een auto reed.
Mooie route jammer dat de keutenberg niet meer in de 100km zat.
Behalve de prijs voor deze tocht zeer tevreden......!!
Leuk hoor die AGR. Ik mag echt niet klagen. Ik heb er in 2007 mijn vrouw ontmoet! (Toen was ze niet mijn vrouw...inmiddels wel!). Ik rij met mijn 6 fiets vrienden dan mee. Helaas is dat niet altijd even safe. Soms te hard, soms te veel koersen...Dat krijg je toch met zoveel onderlingen strijd. "Wie is de beste". Maar...ik weet het; het is geen koers, het is een toertje. Daarom een dikke pluim aan de organisatie; maar vooral ook aan de vrijwilligers. IK heb niet verzuimd iedere verkeersregelaar te bedanken met een "dank je"; "mooi werk jongens" etc.
Wel raar, al eerder besproken, al die tegenliggers op de vreemdste plaasten. Ik train zeer vaak in Limburg. Dit is echt ongekend. De middenstand vaart er wel bij. Ik lees net weer dat de AGR zo'n 16 miljoen oplevert. Soms wou ik dat ons land net ietsje fietsgekker was. Terpstra, Weening, Gesink, Kroon en Dekker hebben daar afgelopen zondag in ieder geval weer een steentje aan bijgedragen.
Edit en ps
Ik vond het eten bij de posten een erg hoog 'Aldí' gehalte hebben...niets mee, maar toch? Wat vonden jullie ervan?
Wel raar, al eerder besproken, al die tegenliggers op de vreemdste plaasten. Ik train zeer vaak in Limburg. Dit is echt ongekend. De middenstand vaart er wel bij. Ik lees net weer dat de AGR zo'n 16 miljoen oplevert. Soms wou ik dat ons land net ietsje fietsgekker was. Terpstra, Weening, Gesink, Kroon en Dekker hebben daar afgelopen zondag in ieder geval weer een steentje aan bijgedragen.
Edit en ps
Ik vond het eten bij de posten een erg hoog 'Aldí' gehalte hebben...niets mee, maar toch? Wat vonden jullie ervan?
[quote="de zwarten"][quote="johnelst"]Voor het eerst de 150 km gedaan. Aangezien ik alleen was (vrouw winkelde lekker in Maastricht) heb ik goed m'n ogen de kost kunnen geven. Niet alleen genoten van de heerlijke route door de mooie omgeving en leuke dorpen, maar helaas ook best veel teleurstellende dingen gezien die begrijpelijk zijn, maar waar we met z'n allen wat aan kunnen doen.
1- mede deelnemers die soms als kamikazen rijden (vaak in afdaling, dus raap je ze bergop steeds weer op......) en geen rekening houden met de ALGEMENE veiligheid. Bij ons thuis noemen we dat a-sociaal.
2- deelnemers die hebberig zijn en buitensporig veel graaien bij bevoorrading, vervolgens dan veel verliezen of gewoon weer weggooien.
3- het wegwerpen van afval (terwijl lege verpakking toch echt wel weer in je zakjes past) en het achterlaten van de (helaas vele) lekke bandjes.
4- midden op de weg stoppen bij pech of te steile klim, of groepen die verzamelen OP het parcours.
5- helaas zijn er wat lokale bewoners die zich met een auto mengen op het parcours (wel of niet express), maar laten we die respecteren, daarmee is de kans groter dat dit in de toekomst niet meer voorkomt dan de scheldpartijen die nu te horen waren.
6- zwartrijders......... begrip ivm de beperkte inschrijfmogelijkheden, maar dat is pech als je geen startbewijs hebt. De organisatie is ingericht op het vooraf bepaalde aantal. Viel me op dat behoorlijk wat mensen zonder rugnummer/stuurplaat zich trouwens ook schuldig maakten aan bovenstaande zaken.
[/quote]
Het is een beetje geven en nemen met zo een massa?
Helaas zijn veel van deze minpuntjes te wijten aan het succes van de Amstel toertocht. Kamikazen zullen bij een drukke tocht al sneller voor gevaarlijke sitaties zorgen, een overtal aan deelnemers zorgt voor striktere 'rantsoenering' bij de bevoorrading, en stoppen op de weg zorgt door de drukte direct voor veel meer problemen.
Daarom ga je mij ook nooit zien bij zo een massa evenement, tenzij op uitnodiging en dan nog rij ik 'zwart ' (zie avatar ). Als ik een tip mag geven: rij eens de Ronde v. Vlaanderen of de Amstel op een zondag na de zaterdag van de toertocht. Er is GEEN KAT op de baan (toch zeker geen 'gelegenheidsfietsers' die geen parcourservaring/stuurervaring hebben), je kan overal goed doorrijden en de route is bewegwijzerd van de dag ervoor.
Tenslotte mogen die lokale bewoners daar gewoon rijden, ze wonen daar immers en hebben er ook heus geen lol aan dat een bende fluojasjes de boel onveilig komt maken, agressief doet en overal afval verspreid. [/quote]
Dus ben je het met me eens dat het er allemaal een beetje bij hoort en we het zelf nog kunnen verbeteren door eigen gedrag aan te passen? De lokale bevolking heeft het volste recht daar te rijden, omdat het openbare weg is, daarom vind ik ook dat er meer begrip voor moet zijn. Dan heb je kans dat deze mensen eens per jaar toch hun route of ritje aanpassen omdat ze het ons gunnen. Mijn mening over zwartrijden blijft ongewijzigd, ook al is het openbare weg, dan nog is het niet fair om daar "misbruik" van te maken. Blijft voor diegene die niet in Limburg wonen of de weg weten een genot om zo een mooie route te rijden met veel gelijkgestemden.
1- mede deelnemers die soms als kamikazen rijden (vaak in afdaling, dus raap je ze bergop steeds weer op......) en geen rekening houden met de ALGEMENE veiligheid. Bij ons thuis noemen we dat a-sociaal.
2- deelnemers die hebberig zijn en buitensporig veel graaien bij bevoorrading, vervolgens dan veel verliezen of gewoon weer weggooien.
3- het wegwerpen van afval (terwijl lege verpakking toch echt wel weer in je zakjes past) en het achterlaten van de (helaas vele) lekke bandjes.
4- midden op de weg stoppen bij pech of te steile klim, of groepen die verzamelen OP het parcours.
5- helaas zijn er wat lokale bewoners die zich met een auto mengen op het parcours (wel of niet express), maar laten we die respecteren, daarmee is de kans groter dat dit in de toekomst niet meer voorkomt dan de scheldpartijen die nu te horen waren.
6- zwartrijders......... begrip ivm de beperkte inschrijfmogelijkheden, maar dat is pech als je geen startbewijs hebt. De organisatie is ingericht op het vooraf bepaalde aantal. Viel me op dat behoorlijk wat mensen zonder rugnummer/stuurplaat zich trouwens ook schuldig maakten aan bovenstaande zaken.
[/quote]
Het is een beetje geven en nemen met zo een massa?
Helaas zijn veel van deze minpuntjes te wijten aan het succes van de Amstel toertocht. Kamikazen zullen bij een drukke tocht al sneller voor gevaarlijke sitaties zorgen, een overtal aan deelnemers zorgt voor striktere 'rantsoenering' bij de bevoorrading, en stoppen op de weg zorgt door de drukte direct voor veel meer problemen.
Daarom ga je mij ook nooit zien bij zo een massa evenement, tenzij op uitnodiging en dan nog rij ik 'zwart ' (zie avatar ). Als ik een tip mag geven: rij eens de Ronde v. Vlaanderen of de Amstel op een zondag na de zaterdag van de toertocht. Er is GEEN KAT op de baan (toch zeker geen 'gelegenheidsfietsers' die geen parcourservaring/stuurervaring hebben), je kan overal goed doorrijden en de route is bewegwijzerd van de dag ervoor.
Tenslotte mogen die lokale bewoners daar gewoon rijden, ze wonen daar immers en hebben er ook heus geen lol aan dat een bende fluojasjes de boel onveilig komt maken, agressief doet en overal afval verspreid. [/quote]
Dus ben je het met me eens dat het er allemaal een beetje bij hoort en we het zelf nog kunnen verbeteren door eigen gedrag aan te passen? De lokale bevolking heeft het volste recht daar te rijden, omdat het openbare weg is, daarom vind ik ook dat er meer begrip voor moet zijn. Dan heb je kans dat deze mensen eens per jaar toch hun route of ritje aanpassen omdat ze het ons gunnen. Mijn mening over zwartrijden blijft ongewijzigd, ook al is het openbare weg, dan nog is het niet fair om daar "misbruik" van te maken. Blijft voor diegene die niet in Limburg wonen of de weg weten een genot om zo een mooie route te rijden met veel gelijkgestemden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ook weer een berichtje van deze tevreden rijder van de 150km. Dit jaar was alles echt wel beter geregeld dan 2 jaar geleden. Met name de keutenberg en cauberg waren bijvoorbeeld beter door meer ruimte. (vooral op de top was dat goed geregeld)
En wat de auto's betreft: ik weet niet of de auto's op het parcours wel van de lokale bevolking was. Zeker die waren er ook wel, maar ik heb ook zeer veel auto's gezien van partners en ander soort persoonlijke ondersteuning. Indien de gene die dat regelen ervoor zorgen dat die auto's niet overal maar gaan rijden op het parcours (bedoel je kunt met de auto echt wel even 100 meter bij het parcours vandaan gaan staan en de rest lopen.) dan scheelt dat met zo'n druk evenement al heel wat ergernissen en ruimte op plekken waar dat schaars is.
En wat de auto's betreft: ik weet niet of de auto's op het parcours wel van de lokale bevolking was. Zeker die waren er ook wel, maar ik heb ook zeer veel auto's gezien van partners en ander soort persoonlijke ondersteuning. Indien de gene die dat regelen ervoor zorgen dat die auto's niet overal maar gaan rijden op het parcours (bedoel je kunt met de auto echt wel even 100 meter bij het parcours vandaan gaan staan en de rest lopen.) dan scheelt dat met zo'n druk evenement al heel wat ergernissen en ruimte op plekken waar dat schaars is.
Na de negatieve ervaringen van vorig jaar ging het dit jaar op de 150 km inderdaad een stuk beter. De Keutenberg en Cauberg konden we gelukkig weer fietsend afleggen. Of kwam dat omdat we vrij laat (09.30) over de startlijn gingen en dus achteraan in het peloton reden?
We hebben er met een groep van vijf een sociaal uitje van gemaakt. Op elkaar wachten bij de bevoorradingen en de finish. Slechts een keer een Wegenwachtauto op het nippertje gemist, een lekke band en anderhalf uur regen.
De filmpjes zijn een prachtige service, de bevoorrading was prima maar de prijs toch aan de hoge kant. Al is dat voor mij geen reden om volgend jaar niet te gaan.
't koe minder...
We hebben er met een groep van vijf een sociaal uitje van gemaakt. Op elkaar wachten bij de bevoorradingen en de finish. Slechts een keer een Wegenwachtauto op het nippertje gemist, een lekke band en anderhalf uur regen.
De filmpjes zijn een prachtige service, de bevoorrading was prima maar de prijs toch aan de hoge kant. Al is dat voor mij geen reden om volgend jaar niet te gaan.
't koe minder...
de foto's zijn eindelijk ook een soort van bereikbaar (gaat nogal traag vanwege drukte)
maar ik heb ook echt een topdag gehad, alles goed verzorgt!
alleen de 2e verzorgingspost (150km tocht) had van mij iets eerder (of later) gemogen. Nu reed je ongeveer 1 km, en nog koud van het stilstaan moest je de kruisberg op... niet heel best voor je spieren volgens mij...
maar over het algemeen ben ik bijzonder tevreden over de organisatie!
maar ik heb ook echt een topdag gehad, alles goed verzorgt!
alleen de 2e verzorgingspost (150km tocht) had van mij iets eerder (of later) gemogen. Nu reed je ongeveer 1 km, en nog koud van het stilstaan moest je de kruisberg op... niet heel best voor je spieren volgens mij...
maar over het algemeen ben ik bijzonder tevreden over de organisatie!
accepteren kun je leren!
Ik zoek zelf nog wat leuke plaatjes. Die foto's van sportograf.com zijn aan de prijzige kant, maar ik vind het toch leuk om een aandenken te hebben. Nog meer suggesties dan de al genoemde onderstaande drie?
www.fotovansporter.nl
www.sportograf.com
www.wielerbeeld.nl
www.fotovansporter.nl
www.sportograf.com
www.wielerbeeld.nl
[quote="fizik"]Ik zoek zelf nog wat leuke plaatjes. Die foto's van sportograf.com zijn aan de prijzige kant, maar ik vind het toch leuk om een aandenken te hebben. Nog meer suggesties dan de al genoemde onderstaande drie?
www.fotovansporter.nl
www.sportograf.com
www.wielerbeeld.nl
[/quote]
ik vindt het jammer dat de AGR niet de foto's zelf in iegen beheer heeft gehouden.
nu krijg je gewoon een foto en niet meer een foto met opdruk van de AGR
www.fotovansporter.nl
www.sportograf.com
www.wielerbeeld.nl
[/quote]
ik vindt het jammer dat de AGR niet de foto's zelf in iegen beheer heeft gehouden.
nu krijg je gewoon een foto en niet meer een foto met opdruk van de AGR
Waar werden die foto's van www.fotovansporter.nl gemaakt? Ik kan het niet lezen op de website. Ik ga niet al die foto's bij langs.