Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 mei 2010 18:25

Ik snap het niet meer.

Als je FM een ballentent is, is dat dan wel of niet goed?



FacebookS3RSSite

pinabluewhite
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2010 22:53

pinabluewhite 12 mei 2010 23:03

Hierbij een bericht van iemand die ook een fiets gekocht heeft bij Vos Zwanenburg.

Gelukkig heb ik zelf redelijk wat verstand van fietsen en montage en daarom valt het allemaal nog wel te overzien.

Ik heb een Pinarello F3-13 gekocht welke afgemonteerd is met Ultegra/Most. Ik was ben vooral gecharmeerd van het frame en shimano heb ik altijd gehad dus dat vind ik wel zo prettig.

De ervaring met VOS is niet zo positief. Ik ben in de financiele afhandeling wel correct geholpen. Mijn eigen fiets ingeruild (Red Bull XS) en tevens ook gebruik kunnen maken van fietsplan (werkgever/belastingvoordeel etc.) dus die moeite wilden ze zeker nemen. Dat was dus toppie.

Echter in de afwerking en service een stuk minder. Bij het passen en meten wilden ze me eerst nog op een 52 c-c frame zetten terwijl ik toch echt een 49 max 50 kan hebben. Had gelukkig alle maten opgemeten die ik had en op mijn oude fiets zat ik perfect. Dus uiteindelijk een 49 meegenomen. Alles nagevraagd (maten stuurpen, afstand tot bracket, zadel tot stuurpen etc.) bleek allemaal perfect te kloppen. Vond het stuur er wat smal uitzien dus ook dat gevraagd. Werd even opgemeten en zou een 42 zijn.

Kwam ik thuis toch even zelf nagemeten en ja hoor helaas was dus een 40. Lekker is dat. Ik bellen, moest het stuur maar opsturen dan kreeg ik vanzelf een nieuwe incl. stuurlint. Ja lekker kan ik 1,5 week niet fietsen. Dus stelde andersom voor maar dan moest ik een mailtje sturen. Nooit meer wat gehoord. 2e mailtje ook nooit reactie op gehad. Dus service is echt waardeloos.

Als je weet wat je wilt hebben is het geen probleem, maar zorg dat je zeker weet wat je wilt kopen/hebben want achteraf is het gezeur.

altereques
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jun 2007 02:59

altereques 14 mei 2010 13:30

Sinds wanneer is Vos dealer van Pinarello? Kijk, dat Vos veel Pina's verkoopt is nog tot daaraan toe (heb ik 3 jaar geleden ook gedaan; ik hou wel van een gokje en toen waren ze zeker nog geen dealer. Overigens is dat gokje best wel goed uitgepakt), maar dat ze nu ook officieel dealer zijn verbaast mij dan wel weer. Ik dacht dat het altijd parallel import was ofzo. Immers, ze zitten qua prijs veel lager dan de gerennomeerde FM'ers die ook dealer zijn (zie site van Cardsports). Ik snap niets van... zal wel draaien om omzet van de importeur. Mag ik eruit afleiden dat Vos dan ook voor de andere merken op de site van Cardsports dealer is?

stefanofly
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24

stefanofly 14 mei 2010 18:36

[quote="Pinabluewhite"]Hierbij een bericht van iemand die ook een fiets gekocht heeft bij Vos Zwanenburg.

Gelukkig heb ik zelf redelijk wat verstand van fietsen en montage en daarom valt het allemaal nog wel te overzien.

Ik heb een Pinarello F3-13 gekocht welke afgemonteerd is met Ultegra/Most. Ik was ben vooral gecharmeerd van het frame en shimano heb ik altijd gehad dus dat vind ik wel zo prettig.

De ervaring met VOS is niet zo positief. Ik ben in de financiele afhandeling wel correct geholpen. Mijn eigen fiets ingeruild (Red Bull XS) en tevens ook gebruik kunnen maken van fietsplan (werkgever/belastingvoordeel etc.) dus die moeite wilden ze zeker nemen. Dat was dus toppie.

Echter in de afwerking en service een stuk minder. Bij het passen en meten wilden ze me eerst nog op een 52 c-c frame zetten terwijl ik toch echt een 49 max 50 kan hebben. Had gelukkig alle maten opgemeten die ik had en op mijn oude fiets zat ik perfect. Dus uiteindelijk een 49 meegenomen. Alles nagevraagd (maten stuurpen, afstand tot bracket, zadel tot stuurpen etc.) bleek allemaal perfect te kloppen. Vond het stuur er wat smal uitzien dus ook dat gevraagd. Werd even opgemeten en zou een 42 zijn.

Kwam ik thuis toch even zelf nagemeten en ja hoor helaas was dus een 40. Lekker is dat. Ik bellen, moest het stuur maar opsturen dan kreeg ik vanzelf een nieuwe incl. stuurlint. Ja lekker kan ik 1,5 week niet fietsen. Dus stelde andersom voor maar dan moest ik een mailtje sturen. Nooit meer wat gehoord. 2e mailtje ook nooit reactie op gehad. Dus service is echt waardeloos.

Als je weet wat je wilt hebben is het geen probleem, maar zorg dat je zeker weet wat je wilt kopen/hebben want achteraf is het gezeur.[/quote]

bij de vos moet je eerst alle details op papier laten zetten en vervolgens, als je je fiets gaat ophalen, alles zelf op de fiets checken. Heb ik zelf zo gedaan, iedereen keek me raar aan maar dat is de enige veilige manier om een fiets te kopen bij deze zaak.

Success met je stuur.
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 mei 2010 21:23

Als je in staat bent dergelijke check uit te voeren kun je beter meteen zelf een fiets samenstellen moet dan ook wel lukken.
Heb onlangs een fiets geserviced waar werkelijk helemaal niets van klopte (zat een kraak in de fiets), heb met veel moeite een paar delen gevonden die zodanig gemonteerd waren dat ze gegarandeerd niet de oorzaak waren. Geheel was er nog net niet opgegooid maar ver zat het er niet vandaan. Kan een incident zijn (maandagmorgenfiets) maar wat mij betreft hard weglopen als ze je toch iets willen verkopen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 mei 2010 21:29

[quote="Sharkman 1"] heb met veel moeite een paar delen gevonden die zodanig gemonteerd waren dat ze gegarandeerd niet de oorzaak waren. Geheel was er nog net niet opgegooid maar ver zat het er niet vandaan. [/quote]

Eeehmmmm? Geheel was er nog niet opgegooid maar kraakte al? Of bedoel je te zeggen dat alles al gemonteerd was en jij vondt de krakende onderdelen (heb met veel moeite een paar delen gevonden die zodanig gemonteerd waren dat ze gegarandeerd niet de oorzaak waren).

Bedoelde je nu te zeggen dat die onderdelen nu wel of niet kraakten? Was het nu wel of niet er al opgegooid?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 15 mei 2010 02:08

ik heb me fiets ook sinds kort daar gekocht alles werd keurig opgemeten Stuurpen,stuurbreedte,zadel en nog goedkoop ook
ik zelf vind het een topzaak:)
Merida Race lite 904

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 15 mei 2010 02:37

[quote="Wielrenner2"]ik heb me fiets ook sinds kort daar gekocht alles werd keurig opgemeten Stuurpen,stuurbreedte,zadel en nog goedkoop ook
ik zelf vind het een topzaak:)[/quote]

Asteblaft zeg. Me fiets sinds kort daar gekocht etc etc. Wat een raar taalgebruik.
Komaaresopmethetfoto en laat ons smullen van me fiets.

pinabluewhite
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2010 22:53

pinabluewhite 15 mei 2010 12:24

Grootste nadeel van alles zelf samenstellen en monteren is toch de prijs. Je krijgt gewoon niet een frame + onderdelen + wielen voor dezelfde scherpe prijs als wanneer je de fiets samengesteld koopt. En dan ben ik toch teveel Hollander.

Ga verder mijn fiets wel zelf oppimpen. Heb inmiddels het kleine blad (34) van de compact al verwisseld voor een 39. (fietst toch wat lekkerder)

Stuur zit vreemd genoeg niet verkeerd. Ik had voorheen klachten tussen schouderbladen met een 44 stuur. Zelfs bij sportarts geweest voor na-meting etc. maar nu met een 40 stuur minder klachten. Dus eind goed al goed lijkt het ;)

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 15 mei 2010 15:49

[quote="Pinabluewhite"]
Stuur zit vreemd genoeg niet verkeerd. Ik had voorheen klachten tussen schouderbladen met een 44 stuur. Zelfs bij sportarts geweest voor na-meting etc. maar nu met een 40 stuur minder klachten. Dus eind goed al goed lijkt het ;)[/quote]

Die ouwe Vos heeft natuurlijk gelijk gezien welke maat stuur jij nodig hebt. Die man is nog kampioen van België geweest in een ver verleden (ik geloof bij de G-fietsers of de jeugd) dus hij weet echt wel wat van fietsen af.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 15 mei 2010 18:11

Ik ken VOS niet zo goed..
Maar lage prijzen gaan niet samen met service.
Bij een fiets waar een stukje afstelling bij komt kijken moet je zelf overwegen of je service wilt hebben.

Bij fotografie komt alles uit dezelfde doos, en ik heb bij zowel de vakfotograaf, de Mediamarkt als bij de grote magazijnen zowel heel slecht als heel goed advies gehad. Als je je afhankelijk een beetje dommig opstelt krijg je een marge verhaal te horen wat verpakt is in dit is een hele goede voor wat u wilt. Dus voor mij eerst een zoektocht via internet en collega fotografen om daarna bij het magazijn een aantal tientjes te besparen.

Dat is bij een FM zo maar ook bij VOS. Nadeel voor de FM'er is dat hij service beloofd en geen 8000 fietsen per jaar verkoopt en dus moet zorgen dat zijn naam goed blijft. Bij een slecht advies zal die dus veel tijd hebben.
Bij VOS stromen de klachten toch blijven ze 1 van de grootste, want ze verkopen de fietsen toch wel.

Voor de geen die een fiets bij een magazijn wil kopen zijn de info op fora perfect.

Maar je kunt een magazijn niet vergelijken met een toegeweide fietsen maker.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 mei 2010 21:10

Bedoelde je nu te zeggen dat die onderdelen nu wel of niet kraakten? Was het nu wel of niet er al opgegooid?
Bedoelde te zeggen dat zoveel onderdelen slecht en zonder enige vorm van talent (leest scheef of te hard/zacht aangedraaid) waren gemonteerd.
Heb alles eraf gehaald en opnieuw gemonteerd (want zoeken naar de kraak was gewoon onbegonnen werk).

Overigens niet gek als je hoort dat de monteur de fiets zo snel in elkaar had zitten dat de koffie amper tijd had om koud te worden....

Plaats reactie