Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 11 jun 2008 11:10

Yes, yes, yes:

Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 11 jun 2008 12:28

nou je mag mij ook wel op het lijstje zetten .. Ha ha .. woei.. Ik vind het nu al spannend :)
:winkthumb:

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 11 jun 2008 19:30

[quote="-Robin-"]Klinkers ... hier in Belgie zou ik er veel voor over hebben moesten ze al eens wat fietspaden heraanleggen met klinkers.
En nu ik hier toch mensen over het ideale PR-materiaal zie schrijven: wat lijkt nu het meest geschikt ?
-carbon
-staal
-alu
-titanium ?[/quote]

Voor mij carbon (natuurlijk geen knalhard frame)veel comfort, een plat stuur(RAM)lekker breed van boven dus daar hoef je alleen je handen maar op te leggen.

Da vindt ik, iemand anders heeft wellicht zijn eigen voorkeur.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jun 2008 19:38

@ Roger, heb je al een keer goeie klinkers gereden met een plat stuur? MIjn ervaring is dat een plat stuur juist niet fijn werkt, je handen bovenop het stuur zonder grip te hebben is echt geen optie op deze kasseien.
Ik heb speciaal mijn Oval Aero stuur vervangen door een "normaal" exemplaar nadat ik de Omloop het Volk had gereden met de Oval.

Nu is deze extreem breed en wellicht dat dat iets teveel van het goede was maar doe mij maar een rond stuur voor de kasseien.

Zelf heb ik met de Cervelo R3 gereden, en als er eentje geschikt is voor PR..., was echt heel goed te doen maar de volgende keer wil ik hem toch eens op staal ervaren.
"Try not. Do or do not......there is no try"

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 11 jun 2008 20:11

Moet toegeven dat ik de RVV meer last had van mijn handen/polsen in vergelijking met P-R dat is mij 100% meegevallen met het RAM stuur.
In 2010 ga ik weer me de zelfde combi TIME vxrs, RAM en Dugast 25ers dat was voor mij de perfecte combinatie.
I live to ride,I ride Passoni

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 11 jun 2008 21:41

Deelnemers 2010
1 GastheerG
2 Andromeda
3 Bottechia
4 Roger
5 JorisB
6 ZorroI
7 Mao
8 Kool486

ga er vanuit tijdens forumritten de komende 2 jaar uitsluitend waardevolle tips van de bikkels van afgelopen weekend te krijgen.
ik zal tijdens de belangrijke rust periodes geen bijzondere dromen topiceren.
Funny the way it is

meindert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 mar 2008 18:42

meindert 11 jun 2008 22:08

Vandaag mijn Duell schoon gemaakt. De aan één gekoekte modder was maar moeilijk te verwijderen alles zat er onder. Nog zitten te pulken met tandenstokers als de schroevendraaier te dik was. De modder laat ik als aandenken liggen op de parkeerplaats voor mijn garage........

Ook ikl ben net als Inmar trots op onze prestatie. Ach. nu drie dagen verder, na alweer elke dag gefietst te hebben en zelfs een 15 km hard gelopen, denk ik het kan toch niet altijd zo'n modderbad zijn...........

Zie ik de foto's van Gerard dan gaat mijn hart toch weer sneller kloppen. Eerst de uitdaging voor volgend jaar zoeken!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jun 2008 22:22

Ik zeg Milaan, wat zeg jij dan?
"Try not. Do or do not......there is no try"

meindert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 mar 2008 18:42

meindert 11 jun 2008 22:28

Milaan-San Remo. Wel aangedacht, maar mij is verteld dat de eerste paar honderd km dodelijk saai zijn. Lange rechte wegen door de Po vlakte, alleen de laatste km schijnen landschappelijk beter te zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 jun 2008 23:13

[quote="meindert"]Milaan-San Remo. Wel aangedacht, maar mij is verteld dat de eerste paar honderd km dodelijk saai zijn. Lange rechte wegen door de Po vlakte, alleen de laatste km schijnen landschappelijk beter te zijn. [/quote]

De eerste paar honderd kilometer??? Hoelang denk je dat M-S.R is? ;)

Maar ik begrijp je, het is de eerste 100 km. Maar M-S.R is een cyclo en die Itailianen maken er echt een race van compleet met motoren en auto's die constant meerijden. Zelf had ik over de eerste 100 km een gemiddelde van ruim 36 km/uur. Die eerste 100 zijn dus zo voorbij. De route langs de kust is heel erg fraai en is echt genieten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 jun 2008 23:17

Ik vind het met de auto al een takke end!
Niets is wat het lijkt..

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 12 jun 2008 01:39

Ik heb hem gereden op een Giant TCR carbon, gewoon 25mm bandjes, gaat prima hoor. Misschien dat een stalen frame een tikkie meer comfort zou geven, maar met carbon is niets mis mee hoor. Volgens mij maakt het niet zo veel uit waar je op gaat rijden, het enige probleem wat ik heb ervaring is de te kleine ruimte tussen band en frame waardoor met modder je wielen vastlopen.
Volgende keer ga ik voor de zekerheid in ieder geval mountainbike pedalen monteren. Ik heb heel erg veel problemen gehad met mijn speedplay om in en uit te kunnen klikken. Ik meende bij Andromeda ook speedplay pedalen te zien, heb jij geen problemen gehad?

Plaats reactie