Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
60, 100 en 125km rijders hebben natuurlijk netzoveel recht op die keuteberg.(niet alleen aan onszelf denken he)
Ik denk wel dat het zou helpen als je kon kiezen dus 1 over de keuteberg of 2 over de dodeman, de mensen die geen zin hebben om te wachten gaan dan gewoon over de dodeman.
Ik denk wel dat het zou helpen als je kon kiezen dus 1 over de keuteberg of 2 over de dodeman, de mensen die geen zin hebben om te wachten gaan dan gewoon over de dodeman.
Cube Agree GTC
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
[quote="joddi"]60, 100 en 125km rijders hebben natuurlijk netzoveel recht op die keuteberg.(niet alleen aan onszelf denken he)
Ik denk wel dat het zou helpen als je kon kiezen dus 1 over de keuteberg of 2 over de dodeman, de mensen die geen zin hebben om te wachten gaan dan gewoon over de dodeman.[/quote]
Ik heb het vermoeden, dat 75% van wat op de keuteberg gaat lopen een deelnemer is van de kortere afstanden. Dan kunnen deze mensen toch veel beter fietsend via de doode man gaan dan lopend via de keuteberg. Als toerfietser, wil je toch fietsen en niet lopen!
Ik denk wel dat het zou helpen als je kon kiezen dus 1 over de keuteberg of 2 over de dodeman, de mensen die geen zin hebben om te wachten gaan dan gewoon over de dodeman.[/quote]
Ik heb het vermoeden, dat 75% van wat op de keuteberg gaat lopen een deelnemer is van de kortere afstanden. Dan kunnen deze mensen toch veel beter fietsend via de doode man gaan dan lopend via de keuteberg. Als toerfietser, wil je toch fietsen en niet lopen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Het zou voor veel mensen misschien wel verstandiger zijn maar ik kan me ook wel vinden in de stelling dat iedere deelnemer in principe net zoveel recht heeft om die klim te proberen. Het is niet zo dat je daar meer recht op hebt als je harder naar boven kan. Dat lijkt mij niet de doelstelling van een dag als de AGR. Het is een toertocht die voor in principe voor iedereen toegankelijk is. Als je de ruimte wilt hebben om omhoog te knallen moet je een andere dag uitkiezen.
Maar misschien is het wel een optie om een vrijwillige keuze aan te bieden? Ik kan me best indenken dat er aardig wat mensen voor de wat eenvoudigere optie gaan als ze dat weten. En als juist (een gedeelte van) de groep die moet lopen daarvoor kiest is het probleem misschien wel verholpen.
Maar misschien is het wel een optie om een vrijwillige keuze aan te bieden? Ik kan me best indenken dat er aardig wat mensen voor de wat eenvoudigere optie gaan als ze dat weten. En als juist (een gedeelte van) de groep die moet lopen daarvoor kiest is het probleem misschien wel verholpen.
@Dream-plus
Haha, beweer je nu dat de rijders van de kortere afstanden tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen? En waar is je vermoeden op gebaseerd?
Ik heb de 100km gereden, omdat mijn vader ook mee reed, en ben vlotjes naar boven gepeddeld op de keutenberg. Wel heb ik me geergerd aan de vloekende en schreeuwende deelnemers (ik vermoed dat 75% hiervan deelnemers waren aan de 150km en meer ). Als je aan zo'n evenement meedoet dan weet je gewoon dat het druk wordt op bepaalde punten. De route is op vrijdag blijkbaar al uitgepijld, dus als je wilt kun je als hardrijder dan ook al een tijd neerzetten.
Haha, beweer je nu dat de rijders van de kortere afstanden tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen? En waar is je vermoeden op gebaseerd?
Ik heb de 100km gereden, omdat mijn vader ook mee reed, en ben vlotjes naar boven gepeddeld op de keutenberg. Wel heb ik me geergerd aan de vloekende en schreeuwende deelnemers (ik vermoed dat 75% hiervan deelnemers waren aan de 150km en meer ). Als je aan zo'n evenement meedoet dan weet je gewoon dat het druk wordt op bepaalde punten. De route is op vrijdag blijkbaar al uitgepijld, dus als je wilt kun je als hardrijder dan ook al een tijd neerzetten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
@ perik,
Inderdaad, de rijders van de kortere afstanden moeten beschermd worden. Wat denk je wat er kan gebeuren als het op de keuteberg zo druk is. Er stapt iemand af omdat het niet gaat, en hij glijdt weg vanwege die "gladde" schoenplaatjes. Voor je het weet lig je daar met een man of tien als je pech hebt, met alle gevolgen.
En het klopt dat bordjes vrijdagmiddag al ophingen. Je zag ze regelmatig hangen.
Het gaat mij niet om de tijd die ik neer moet zetten, maar ik wil gewoon niet afstappen. Lopen naar boven vind ik lastiger dan fietsen.
Inderdaad, de rijders van de kortere afstanden moeten beschermd worden. Wat denk je wat er kan gebeuren als het op de keuteberg zo druk is. Er stapt iemand af omdat het niet gaat, en hij glijdt weg vanwege die "gladde" schoenplaatjes. Voor je het weet lig je daar met een man of tien als je pech hebt, met alle gevolgen.
En het klopt dat bordjes vrijdagmiddag al ophingen. Je zag ze regelmatig hangen.
Het gaat mij niet om de tijd die ik neer moet zetten, maar ik wil gewoon niet afstappen. Lopen naar boven vind ik lastiger dan fietsen.
Aan éénieder die zich stoort aan drukte op beklimmingen met mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg: Ga niet op deze dag de AGR rijden. Ik woon zelf hier in het zuiden en de dag van AGR zie je mij niet in Heuvelland!! Veel te gevaarlijk! Je hebt de veiligheid gewoon veel minder in eigen hand! Als je toch meedoet, moet je achteraf ook niet zeuren!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dat ben ik met je eens. Maar het is natuurlijk wel zaak om te blijven kijken hoe je de situatie zo optimaal mogelijk kunt laten verlopen. De organisatie heeft bijvoorbeeld uitstekend gehandeld naar aanleiding van de problemen op de Cauberg vorig jaar. Misschien moeten ze nu wel wat verzinnen voor op de Keutenberg. Al was dit volgens mij de eerste keer dat het daar zo 'mis' ging.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb geen idee wanneer het dan zo misging op de Keutenberg, ik reed de 250 km en was daar om 15.20 uur en kon hem toen vlotjes omhoog rijden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik was daar zo uit m'n hoofd ergens richting 16.00uur en toen stond er echt een lange rij. Vanaf het stuk dat je komt afdalen naar de Valkenburgerweg werd je al opgevangen door de organisatie omdat daar de file al begon. Vervolgens lieten ze dus de fietsers per groep door naar de Keutenberg.
Het is dus waarschijnlijk verkeerd gegaan vlak nadat jij er bent gepasseerd. Wat heb je daar allemaal uitgespookt?;)
Het is dus waarschijnlijk verkeerd gegaan vlak nadat jij er bent gepasseerd. Wat heb je daar allemaal uitgespookt?;)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
[quote="perik"]Volgens mij waren veruit de meeste deelnemers aan de korte afstanden daar toen al lang gepasseerd?[/quote]
Ik weet niet wat je met de korte afstand bedoelt, maar de meeste waren volgens mij 150 km rijders op dat moment. Ik zag maar weinig gele transponders (250 km)
Ik weet niet wat je met de korte afstand bedoelt, maar de meeste waren volgens mij 150 km rijders op dat moment. Ik zag maar weinig gele transponders (250 km)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Elke deelnemer heeft gewoon het recht om de echte AGR finale te rijden (fromberg, keuteberg en cauberg). Of je nu 250 km rijd of 60 km, het laatste stuk maakt deze tocht tot meer dan alleen maar een toertocht. De finale hoort er gewoon bij. Een deel van de deelnemers over de dode man sturen lijkt mij geen optie.
Om te voorkomen dat het stuk "finale route" op het einde van de dag hopeloos vast loopt, is het verstandig om te zorgen dat er minder mensen zijn. Maar de organisatie wil zoveel deelnemers de kans bieden om deze finale te rijden. Men zit dus een beetje in een spagaat. Te veel deelnemers op te smalle wegen.
De oplossing zit hem volgens mij in het spreiden van je deelnemers over de dag. Als je er bijvoorbeeld voor kiest om alle deelnemers voor 10:00 op pad te hebben, los je volgens mij al vrij veel op. De deelnemers die voor een korte route kiezen (de vaak wat langzamere deelnemers), zijn dan al de keuteberg voorbij op het moment dat de deelnemers van 150-250 km (de betere klimmers) erover heen rijden. Zo krijgt iedereen de ruimte om de finale te rijden en het niveau verschil tussen de deelnemers op de keuteberg zal kleiner zijn (dus minder irritatie).
Om te voorkomen dat het stuk "finale route" op het einde van de dag hopeloos vast loopt, is het verstandig om te zorgen dat er minder mensen zijn. Maar de organisatie wil zoveel deelnemers de kans bieden om deze finale te rijden. Men zit dus een beetje in een spagaat. Te veel deelnemers op te smalle wegen.
De oplossing zit hem volgens mij in het spreiden van je deelnemers over de dag. Als je er bijvoorbeeld voor kiest om alle deelnemers voor 10:00 op pad te hebben, los je volgens mij al vrij veel op. De deelnemers die voor een korte route kiezen (de vaak wat langzamere deelnemers), zijn dan al de keuteberg voorbij op het moment dat de deelnemers van 150-250 km (de betere klimmers) erover heen rijden. Zo krijgt iedereen de ruimte om de finale te rijden en het niveau verschil tussen de deelnemers op de keuteberg zal kleiner zijn (dus minder irritatie).
Live fast; die young. mijn blog