Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 08 apr 2007 02:24

Quote:
Zo... dit is de fiets van een Belgisch triatleet voor de IronMan in Hawaii:Of jij een gewoon beugelstuur met opzetstuurtje, dan wel een tijdritstuur nodig hebt, hangt vooral af aan de wedstrijden die je gaat doen. Als je veel stayerwedstrijden wil doen, dan mag zo'n tijdritstuur al niet.



Mooi spuitschema! Bedankt voor de info iig. Op zich zijn de meeste wedstrijden in het triathlon circuit hier geen stayerwedstrijden. Het is natuurlijk ook een praktisch aspect om de fiets tevens als tweede racer te gebruiken. Bovendien is een volledig tijdritstuur ook een forse investering.
Heb je trouwens enig idee wat voor zadelpen hierin zit? Een normale E5 heeft toch een gewone ronde pen? Mooi spuitschema ook trouwens.

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 08 apr 2007 13:06

Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 08 April 2007
Quote:
Zo... dit is de fiets van een Belgisch triatleet voor de IronMan in Hawaii:Of jij een gewoon beugelstuur met opzetstuurtje, dan wel een tijdritstuur nodig hebt, hangt vooral af aan de wedstrijden die je gaat doen. Als je veel stayerwedstrijden wil doen, dan mag zo'n tijdritstuur al niet.







Mooi spuitschema! Bedankt voor de info iig. Op zich zijn de meeste wedstrijden in het triathlon circuit hier geen stayerwedstrijden. Het is natuurlijk ook een praktisch aspect om de fiets tevens als tweede racer te gebruiken. Bovendien is een volledig tijdritstuur ook een forse investering.
Heb je trouwens enig idee wat voor zadelpen hierin zit? Een normale E5 heeft toch een gewone ronde pen? Mooi spuitschema ook trouwens.





Als ik het goed heb is dit de Transition van Specialized en wordt hij gewoon met deze pen geleverd. Is in principe speciaal voor triathlon ontwikkeld maar als ik het goed heb rijdt Bettini er zijn tt's op. Vind het wel een mooie fiets in ieder geval, heb nog overwogen er 1 te kopen maar was naast moeilijk te verkrijgen natuurlijk ook alleen een tt fiets, en da's niet helemaal ideaal als je maar 1 fiets hebt. Het kleurenschema van 2007 vind ik trouwens wel iets minder...

Grt

edit: fotootje

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 08 apr 2007 14:12

Hier mijn TT. Geen mooie foto, kleuren schieten er helemaal verkeerd uit. Straks maar is een betere foto nemen.

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 08 mei 2007 22:20

ja ja kheb eindelijk mijne cervelo p3c   wat ben ik opgelucht
 
foto's volgens als hij klaar is

datomakin
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:25

datomakin 14 mei 2007 16:36

Kan er iemand mij vertellen waarom zowel Cancellara als Zabriskie hun tijdritbeugels dit seizoen zo naar boven doen wijzen? Ik weet dat Landis dat deed om zijn heup te ontlasten maar zo boet je toch in aan aerodynamica niet?

kijk hier: http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... o071/fs027
I rode till my muscles were about to explode...then I rode some more.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 14 mei 2007 16:39

Ik meen dat ze dit doen om een kleiner frontaal vlak te maken dat door de wind heen moet klieven. Zo kan het bovenlichaam een paar cm hoger blijven, zonder aerodynamisch nadeel te ondervinden...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 mei 2007 16:47

Nee, is juist aerodynamischer. (dat was ook de reden dat Landis zo reed hoor)

Het totale frontaal oppervlak zal er niet kleiner worden, maar op die manier 'breken' je armen de lucht beter blijkbaar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 mei 2007 16:57

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 08 Mei 2007


ja ja kheb eindelijk mijne cervelo p3c   wat ben ik opgelucht
 
foto's volgens als hij klaar is

is die fiets nou nog niet klaar ?

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 14 mei 2007 18:58

nee staat nog alty bij ons in de winkel...(cervelo van radox)
hij gaat er zijn oude ultegra voorlopig op zetten(omdat zijn buget voorlopig niks meer toelaat)
mooie kader
 
zal er morgen foto's van maken
avia cyclingteam

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 14 mei 2007 22:14

Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 14 Mei 2007


nee staat nog alty bij ons in de winkel...(cervelo van radox)
hij gaat er zijn oude ultegra voorlopig op zetten(omdat zijn buget voorlopig niks meer toelaat)
mooie kader
 
zal er morgen foto's van maken


idd  en het trapstel word een carbonne dat dinsdag binnenkomt
alleen de remmen en de derieur is de ultegra  werkt perfect dus 
wrm weer veel geld uitgeven aan een record  die niet  beter schakelt of remt ;)
het klopt wel wat sepp zegt mijn budget is niet inmens groot

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 mei 2007 10:50

Je kan het inderdaad beter in eens goed doen en dan er iets meer tijd voor nemen.
Dan inleveren op je kwaliteit, of keuzes.
We wachten nog wel even ...

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 15 mei 2007 18:40

ja ja deze avond is hij klaar  als ik hem ga halen zalk er foto's van nemen
hier volgt al eentje van 1u geleden (als voorsmaakje)
ik had eerst de originele gains gebruikt van vision maar ze werkten niet goed , + het waren zwarte .  Toen kwam cis op het idee om deze witte gains te gebruiken en het resultaat is mooi vind ik .
de cis (fm) is op de foto nieuwe  gains aan het steken   WITTE nog wel ;) een tijdje terug vroeg iemand achter witte gains en ja ze bestaan.dus als je witte gains wilt  koop ze dan ipv ze te schilderen ;) .

Plaats reactie