La Marmotte 2007
Eens met Daniel & Pinarello.
Als het mooi weer is heb je ook helemaal geen beenstukken nodig.
Als het mooi weer is heb je ook helemaal geen beenstukken nodig.
-
- Forum-lid
Ik ben juist net overgestapt op camelbak, en dat bevalt mij erg goed. Net terug van een week fietsen in de Alpen, en ik wil hem niet meer kwijt: Als je aan het klimmen bent brengt het aan de mond brengen van de bidon mij net zoveel uit balans dat ik de volgende keer dat ik weer wil drinken (heel vaak dus) het maar even uitstel. Die camelbak duw je gewoon even vlug in je mond, je drinkt op je gemak, probeert tussendoor te blijven ademen, en als je klaar bent spuug je je mondstuk uit. Ik merkte dat ik aanzienlijk vaker en regelmatiger dronk dan de anderen. In mijn bidon deed ik mijn regenjasje, telefoon, geld en bandplakspullen, zodat mijn achterzakken met repen en gedroogd fruit gevuld waren, maar niet overloaded met onzin die je al fietsend toch niet nodig hebt. Ook in de afdaling kan je heerlijk drinken, moet je met bidon maar beter niet proberen.
Marmotte ga ik niet rijden tidjens het evenement zelf, veel te druk.
Marmotte ga ik niet rijden tidjens het evenement zelf, veel te druk.
Koga Miyata Ultegra ksyrium SL<br>
Nishiki xc team disc xtr
Nishiki xc team disc xtr
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door steven van veen op 29 Mei 2007
I Als je aan het klimmen bent brengt het aan de mond brengen van de bidon mij net zoveel uit balans dat ik de volgende keer dat ik weer wil drinken (heel vaak dus) het maar even uitstel.
Wat ik nu ga tikken klinkt lulliger dan het bedoeld is, maar als je al niet kunt drinken uit je bidon tijdens het klimmen twijfel ik er aan of je wel getraind genoeg bent.
I Als je aan het klimmen bent brengt het aan de mond brengen van de bidon mij net zoveel uit balans dat ik de volgende keer dat ik weer wil drinken (heel vaak dus) het maar even uitstel.
Wat ik nu ga tikken klinkt lulliger dan het bedoeld is, maar als je al niet kunt drinken uit je bidon tijdens het klimmen twijfel ik er aan of je wel getraind genoeg bent.
Less is bore
-
- Forum-lid
Kan ik wel hebben hoor, ik snap ook wel wat je bedoelt. Ik zeg ook niet dat ik het niet kan, maar ik vind het prettiger om gewoon door te blijven fietsen in de houding die ik heb, maar toch te drinken. Ik heb met een bidon altijd dat ik mors, misschien heb ik er ook wel geen talent voor.
Ik was trouwens ook sceptisch over zo'n camelbak, maar toch een gekocht, met name voor het mountainbiken, en het bevalt goed. Met mountainbiken in de Alpen heb je helemaal geen gelegenheid om even relaxed te drinken. Ik drink veel regelmatiger, juist omdat het minder moeite kost. En aan anderen zie ik dat het drinken gewoon tijd kost, uit het ritme zijn, en weer bij moeten trappen, in beklimmingen. Verder probeer ik niet te preken, iedereen moet het zelf weten, maar ook een positief verhaal.
Ik was trouwens ook sceptisch over zo'n camelbak, maar toch een gekocht, met name voor het mountainbiken, en het bevalt goed. Met mountainbiken in de Alpen heb je helemaal geen gelegenheid om even relaxed te drinken. Ik drink veel regelmatiger, juist omdat het minder moeite kost. En aan anderen zie ik dat het drinken gewoon tijd kost, uit het ritme zijn, en weer bij moeten trappen, in beklimmingen. Verder probeer ik niet te preken, iedereen moet het zelf weten, maar ook een positief verhaal.
Nishiki xc team disc xtr
Nishiki xc team disc xtr
Uit betrouwbare bron:
Er zijn dit jaar wel wat veranderingen t.o.v. voorgaande jaren.
De start is (om veiligheidsredenen) in 3 gedeeltes
- nrs. 1-2000
- nrs. 2001-4000
- nrs. 4001- eind
Tussen elke start zit 5 minuten
Het klassement zal opgemaakt worden a.d.h.v. de werkelijk gereden tijd.
Er zijn dit jaar wel wat veranderingen t.o.v. voorgaande jaren.
De start is (om veiligheidsredenen) in 3 gedeeltes
- nrs. 1-2000
- nrs. 2001-4000
- nrs. 4001- eind
Tussen elke start zit 5 minuten
Het klassement zal opgemaakt worden a.d.h.v. de werkelijk gereden tijd.
Hmm, zal dat echt zoveel uitmaken? Volgens mij zet de Croix de Fer iedereen wel op zijn of haar juiste plek. En in de eerste kilometers richting de Croix de Fer zal niet zo gek veel gebeuren neem ik aan.
Niet dat ik het geen goed initiatief vind, maar ik heb mn twijfels of het enig effect zal hebben.
Niet dat ik het geen goed initiatief vind, maar ik heb mn twijfels of het enig effect zal hebben.
-
- Forum-lid
Vijf minuten is natuurlijk niks met croix de fer voor de neus. Het hele probleem met dit soort tochten is dat er gewoon teveel mensen zijn, met te uiteenlopende klimcapaciteiten.
Nishiki xc team disc xtr
Nishiki xc team disc xtr
Quoten: Origineel geplaatst door pinarello op 29 Mei 2007Het klassement zal opgemaakt worden a.d.h.v. de werkelijk gereden tijd.
Bedoel je dat het klassement wordt opgemaakt aan de hand van de tijden van je chips? Als dat zo is, zou dat wel veel beter zijn. Vorig jaar startte ik 7:30....dan heb je meteen al een half uur achterstand. Hoe kom je aan die informatie?
Bedoel je dat het klassement wordt opgemaakt aan de hand van de tijden van je chips? Als dat zo is, zou dat wel veel beter zijn. Vorig jaar startte ik 7:30....dan heb je meteen al een half uur achterstand. Hoe kom je aan die informatie?
Quote: Origineel geplaatst door Wielrené op 02 Juni 2007
Quoten: Origineel geplaatst door pinarello op 29 Mei 2007
Het klassement zal opgemaakt worden a.d.h.v. de werkelijk gereden tijd.Bedoel je dat het klassement wordt opgemaakt aan de hand van de tijden van je chips? Als dat zo is, zou dat wel veel beter zijn. Vorig jaar startte ik 7:30....dan heb je meteen al een half uur achterstand. Hoe kom je aan die informatie?
Van de organisatie via een betrouwbare bron. Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat je tijd ingaat op het moment dat je over de startstreep gaat.
Overigens gaat de wedstrijd op plaats.
Quoten: Origineel geplaatst door pinarello op 29 Mei 2007
Het klassement zal opgemaakt worden a.d.h.v. de werkelijk gereden tijd.Bedoel je dat het klassement wordt opgemaakt aan de hand van de tijden van je chips? Als dat zo is, zou dat wel veel beter zijn. Vorig jaar startte ik 7:30....dan heb je meteen al een half uur achterstand. Hoe kom je aan die informatie?
Van de organisatie via een betrouwbare bron. Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat je tijd ingaat op het moment dat je over de startstreep gaat.
Overigens gaat de wedstrijd op plaats.
Ai, ik las net nog even de brief door die ik van enroute gekregen heb na inschrijving en ik ontdekte dat ik die gezondheidsverklaring a.k.a. onzinforumlier al had moeten opsturen naar enroute. Zal dit problemen geven? Of is iedereen altijd netjes op tijd?