Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 01 jun 2007 16:12

Wat is deze fiets nog waard?
Ridley Triton maatje 61Zadel; Fizik ArioneShifters en crank: Dura AceKetting Casette; Ultegra 12-23Wielen; Shimano whr-550 (Dus niet de wielen van de foto)

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 03 jun 2007 13:59

Heb mijn oog laten vallen op eenCannondale R600 (Caad5)3 jaar oud, 3000 km Crankstel: Shimano Ultegra (triple).Achterderailleur: Shimano 105Remmen: CannondalePedalen: TimePrijs: ca. 650,-Goeie deal?

screeni
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2007 14:52

screeni 03 jun 2007 14:30

hoi
hoeveel kan ik hiervoor nog vragen :
geg : -shimano sora -wielen shimano whr-540 -bidonhouders elite -zadel sella italia -alu kader + alu voorvork -maat kader is 58 -pedalen : look staan zo goed als nieuwe buitenbanden op nieuw stuurlint sinds januari je krijgt ook nog koersschoenen van sidi + helm + kilometerteller bij aankoop

fernandez
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:43

fernandez 05 jun 2007 22:24

Ik ben een beginnend fietser en heb mijn oog laten vallen op deze fiets
voor 300 euro mag ik hem meenemen

http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen ... fiets.html

Alleen de fiets is later weer opgebouwd met behulp van een andere fiets
met campanello chorus en een de shifter van dura ace

dus mijn vraag is doe ik er een goede koop aan

jazzper
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 sep 2005 01:58
Locatie: Zeist

jazzper 06 jun 2007 12:16

ok ben geen expert maar misschien wel ervaren ;)

@evert: Wat voor naven/velgen zijn het? Cyclocross naven krijgen het zwaar te verduren normaliter. Hou oud ook? Zo op het oog/gevoel lijkt me 120 euro aan de dure kant, maar ik kan zo niet goed oordelen

@Jouke: 500-600 euro? wat was hij nieuw? hoe oud is hij?

@jonglins: mooi fietsje, zou de stuurpen trouwens andersom doen (ziet er sneller uit) mits je houding dat trekt ;) Kun je er nog iets van af praten?

@screeni: heb je geen beter foto? Het is een Flanders? Sora afgemonteerd.. hmm 300-400 euro? Nieuw stuurlint klinkt leuk maar we hebben het over 5 euro ;)

@fernandez: Voor mijn gevoel is 300 euro niet heel goedkoop maar ook niet heel duur. Ik vermoed dat als hij tegenvalt je hem voor ongeveer dezelfde prijs weer doorverkoopt als je niet te lang wacht. Kun je nog eens gokken dus. Vaag dat hij campa/shim door elkaar gemonteerd heeft.

Oh aan iedereen: betere foto's, meer specs, nieuwprijzen, leeftijd, etc schelen echt een hoop ;)

*disclaimer: dit zijn met name onderbuikreacties van mij* :p

Zijn toch wel echte cracks die hier wat over kunnen zeggen mag ik aannemen? stil topic...
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 22 dec 2007 21:08

Ik wil 2ehands een cyclocross fiets gaan kopen om mee te beginnen en te kijken of het veldrijden mij bevalt.
Mijn budget is niet al te groot.
Nu kwam ik deze fiets tegen op marktplaats:

Mooie cyclocrossfiets merk Vagacini, maat: 58 c-t
Shimano 9 speed afgemonteerd:
Shimano 105 9 speed achterderailleur(zo goed als nieuw)
Shimano 105 9 speed shifters
Shimano dura ace voorderailleur
Nieuwe Shimano ultegra ketting
Shimano tandwielen zowel voor als achter in prima staat en voorlopig nog niet aan vervanging toe.
BBB stuur + wit carbon stuurlint(heel goed schoon te houden)
Stalen frame, wel enkele gebruikssporen te zien maar het frame is 100% in orde
Mavic cxp 21 velgen en met een goede naaf erbij, loopt nog primaVerder zijn de wielen kaarsrecht.
Speciale cyclocrossremmen
Ritchey speedmax cross 35mm banden erop
Hele fiets is voorzien van nieuwe kabels.

Ik kan deze fiets voor 400euro kopen. Is dat een mooi prijsje of te duur?

De frame maat is 58c-t en eigenlijk is mijn framemaat 59 c-t. Maakt die ene cm veel uit?

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 22 dec 2007 21:56

klinkt als een prima prijd voor deze fiets! niets mis mee zo te zien. war je alleen wel op moet letten is dat de beschadigingen op het fame niet voor roest plekjes hebben gezorgd. over de maat: volgens mij moet een cyclo frame iets kleiner zijn dan je gewone frame??? zoek eens vene rond, als het zo is kun je dat zeker op dit forum vinden!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 22 dec 2007 23:11

Kikkie schreef:waar je alleen wel op moet letten is dat de beschadigingen op het frame niet voor roest plekjes hebben gezorgd. over de maat: volgens mij moet een cyclo frame iets kleiner zijn dan je gewone frame??? zoek eens even rond, als het zo is kun je dat zeker op dit forum vinden!

Okay, daar zal ik op letten.
Over de framemaat vertelde de verkoper mij hetzelfde als wat jij zegt. Maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn he. ;) Ik ga dat nog even uitzoeken of misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?

mpol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:25

mpol 23 dec 2007 15:06

Het gaat om de lengte van de bovenbuis dan. En een kortere zit zorgt voor wat meer wendbaarheid, wat je in het veld wel kunt gebruiken.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 22 jan 2008 21:52

Hoi

een kennis van mij vraagt zich af of deze fiets een goede aankoop zou zijn.

http://link.marktplaats.nl/142838670

Zeer mooie Batavus BankGiroLoterij racefiets
2jaar oud, Alle onderdelen zijn prima!
Deze fiets is van de echte proefploeg BANKGIROLOTERIJ ploeg geweest.
Onderdelen zijn :

-Shimano DuraAce 10speed
-incl. DuraAce pedalen type SPD-L
-voorvork fullcarbon
-zeer licht alu frame, fiets is slecht 7,8kg
-Slla italia zadel
-Pro stuur en stuurpen
NU: €850,-
Opgeven is geen optie!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jan 2008 11:07

Het is geen slechte prijs, ook zeker geen koopje. De Dura Ace crank is voor de meeste wielertoeristen (van bescheiden niveau) niet geschikt voor in de bergen.

Bankgiroloterij is overigens geen profploeg en bovendien ljikt me het eerder een nadeel dat de fiets in hun bezit is geweest dan een voordeel (een auto kopen die van Christijan Albers is geweest is ook geen goed idee).

timcap
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 jan 2009 19:34

timcap 09 jan 2009 20:09

wat zou deze fiets nog waard zijn;

colnago active plus carbon voor en achtervork
campagnolo veloce
mavic ksyrium elite of bijna nieuwe sirocco's
Crankstel, zadel en stuurpen zijn van FSA ,zadel Selle Italia Thoork
polar cs200cad
fiets is van 2006
het is voor een 14 jarige jongen die geen wedstrijden rijdt maar misschien wel wilt gaan doen

of wat zouden jullie anders aanbevelen voor een prijs van iets meer dan €1000


http://link.marktplaats.nl/210307179
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'

Plaats reactie