Stevens
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23
Bedankt voor de reacties.
Licht is natuurlijk beter. Als ik de SCF 2009 vergelijk met de Aspin 2009 scheelt dat 600 gram. Daar komt wel bij dat de SCF uit 2007 iets zwaardere afmontage heeft waardoor het verschil ongeveer 500 gram is.
Waarschijnlijk is dit niet iets waardoor mijn prestaties af zullen gaan nemen wanneer ik naar mijn ervaring kijk.
Denk dat ik daarom het advies van Tinuz deel. En idd...die calorien die ik er af ga rijden moeten er natuurlijk ook weer aan. 200 euries tijdens carnaval komen dan ook wel goed van pas
gr Bart
Licht is natuurlijk beter. Als ik de SCF 2009 vergelijk met de Aspin 2009 scheelt dat 600 gram. Daar komt wel bij dat de SCF uit 2007 iets zwaardere afmontage heeft waardoor het verschil ongeveer 500 gram is.
Waarschijnlijk is dit niet iets waardoor mijn prestaties af zullen gaan nemen wanneer ik naar mijn ervaring kijk.
Denk dat ik daarom het advies van Tinuz deel. En idd...die calorien die ik er af ga rijden moeten er natuurlijk ook weer aan. 200 euries tijdens carnaval komen dan ook wel goed van pas
gr Bart
Bart
Ik zou ook Aspin zeggen. ontzettend veel fiets voor je geld, helemaal nu het 2009 model easton wieltjes en ultegra SL siert. Dat gewicht maakr natuurlijk ook geen zak uit (lees bv laatste editie van Fiets).
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
Het gevoel op een carbon frame is wel anders (niet persé beter of slechter) dan een alu frame. Het is vaak de persoonlijke voorkeur die je hebt. Zelf heb ik het vergelijk gemaakt op de fietstestdagen verleden jaar door zowel op een carbon als alu te rijden (van het zelfde merk- helaas geen Stevens - met nagenoeg dezelfde afmontage). Zo heb ik geprobeerd een goede keuze te maken. En dat is en blijft natuurlijk moeilijk. Bij mij is de keuze uiteindelijk gevallen op een SCF2 (ook model 2007). Het is een prima fiets maar kan geen echte vergelijking maken met de aspin omdat ik die weer niet ken.
Wellicht heb je bij je FM de mogelijkheid om beide fietsen uit te proberen?
Wellicht heb je bij je FM de mogelijkheid om beide fietsen uit te proberen?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23
Volgende week ga ik langs om dat te vragen. Ben benieuwd of ik als onervaren renner het verschil zal merken.
Bart
Ik zou de Aspin kiezen denk ik. Voor een beginner is het vooral van belang een goede maat te hebben en een stevige fiets die tegen een stootje kan en die goed functioneert. Aan die beschrijving voldoet de Aspin helemaal. Ultegra SL is een mooie groep. Verder is de Aspin 2 jaar jonger dan de SCF.
Vandaag nog eens even naar de Aspin 2009 en 2008 staan kijken en vielen mij een aantal dingen op.
Zo is de voorvork van de nieuwe aspin wat anders gevormd dan de 2008 versie. Kromming is wat anders, zowel vanaf de zijkant gezien als de voorkant.
Wat ook opviel is dat er in het 2009 model, een verandering zit in de zadelbuis. Dit was in 2008 nog een overal even dikke/rechte buis, maar bij het 2009 model, wordt de buis halverwege naar beneden toe wat dikke (lees breder). Dus een wat bredere buis op het bracket wat waarschijnlijk resulteerd in een wat grote bracketstijfheid.
Toch dus wat veranderingen t.o.v. vorig jaar.
Zo is de voorvork van de nieuwe aspin wat anders gevormd dan de 2008 versie. Kromming is wat anders, zowel vanaf de zijkant gezien als de voorkant.
Wat ook opviel is dat er in het 2009 model, een verandering zit in de zadelbuis. Dit was in 2008 nog een overal even dikke/rechte buis, maar bij het 2009 model, wordt de buis halverwege naar beneden toe wat dikke (lees breder). Dus een wat bredere buis op het bracket wat waarschijnlijk resulteerd in een wat grote bracketstijfheid.
Toch dus wat veranderingen t.o.v. vorig jaar.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
Sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van een cyclocross team carbon ultegra fiets en hij bevalt mij uitstekend ! Op mijn vorige alu fiets voelde ik elk steentje en elke hobbel
door mij heen gaan, nu zoeft hij er over heen. Voormij is er overigens geen keuze meer tussen carbon of alu, carbon fietst zoveel lekkerde dan alu.
Verder is het geluid/zoef als je versneld heerlijk om te horen.
door mij heen gaan, nu zoeft hij er over heen. Voormij is er overigens geen keuze meer tussen carbon of alu, carbon fietst zoveel lekkerde dan alu.
Verder is het geluid/zoef als je versneld heerlijk om te horen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06
Weet iemand of het SCF SL frame 2009 gelijk staat aan een versie uit 2008? Maw. is het enkel een nieuw kleurenschema? Voorts, weet iemand cijfers over stijfheid?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27
Volgens mij zijn het niet dezelfde frames.Het SCF SL frame lijkt meer op het SCF 1 frame van vorig jaar maar is wel iets lichter:940 gr( in maat 58)tegen 1022 gr vorig jaar.Info vind U eveneens op de website van Stevens waar je de modellen van vorig en dit jaar nog kan bekijken.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90
nog een "lid van familie"
Stevens SCF2 (2008)
Groep : Ultegra SL Compact (met een 39 binnenblad) en cassette 12-27 (dan kom je altijd boven)
Wielen: DT Swiss RR1850 (niet de lichtste, maar wel knetterstijf)
Stuur : Pro Stealt Evo (zinloze investering maar o zo mooi en da's ook fijn)
Pdalen: Keo sprint
Zadel :Selle SMP Composit (functioneert top!)
Zadelpen: FSA K-force Light
Al met al redelijk gepimpt dus.... ben er verschrikkelijk content mee(en stiekum ook heel trots op), rijdt als een sprookje, stuurt als een mes en comfort voldoende (ook op de lange ritten)
http://img134.imageshack.us/my.php?image=img1322gr1.jpg
Stevens SCF2 (2008)
Groep : Ultegra SL Compact (met een 39 binnenblad) en cassette 12-27 (dan kom je altijd boven)
Wielen: DT Swiss RR1850 (niet de lichtste, maar wel knetterstijf)
Stuur : Pro Stealt Evo (zinloze investering maar o zo mooi en da's ook fijn)
Pdalen: Keo sprint
Zadel :Selle SMP Composit (functioneert top!)
Zadelpen: FSA K-force Light
Al met al redelijk gepimpt dus.... ben er verschrikkelijk content mee(en stiekum ook heel trots op), rijdt als een sprookje, stuurt als een mes en comfort voldoende (ook op de lange ritten)
http://img134.imageshack.us/my.php?image=img1322gr1.jpg
De voldoening duurt langer dan de pijn...