Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 07 jun 2007 10:02

Jan W.F. schreef:Dat van dat geluid, gesuis in de wielen, begrijp ik niet helemaal. Ik neem aan dat dat met je nieuwe fiets helemaal over is (?)

Als je echt hard fietst, gaan je wielen vanzelf fluiten :-) .
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 07 jun 2007 11:27

Bedankt voor de comlimenten!

@Jan W.F. Ik bedoelde te zeggen dat het een enorm verschil is met mijn MTB. Hoewel ik daarop ook semi-slicks had gemonteerd hoor de door de breedte en het profiel op de band constant het gezoem.

Bij de racer is dit totaal weg, en hoor ik alleen "het gesuis van de wielen". Verder "vlieg" je over het asfalt, terwijl ik bij mijn mtb constant het gevoel had er aan vast te plakken.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 07 jun 2007 14:19

Strakke fiets Gerbenke. Hier kun je voorlopig wel even mee vooruit. Veel snelle en veilige kilometers toegewenst!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 jun 2007 15:47

Opvallend dat je niet direct na je vorige reactie een nieuwe kunt posten... Kreeg gisteren een foutmelding, fraai is dat :( Ik heb de indruk dat een reactie na een eigen reactie posten op dit forum niet mogelijk is en - dus - deze melding veroorzaakt.
Timo002 schreef:Wat betreft de Trentino of Veneto, de Trentino heeft idd als extra een carbon chainstay. Als je het mooi vind moet je het doen, maar qua gewicht of stijfheid voegt het 0,0% toe. Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zou er eerder een Ritchey WCS ALU set op zetten, levert al gauw flink wat grammetjes gewicht op. Plus dat het daarnaast ook nog eens stukken mooier oogt, helemaal de 4-axis stem!

Ik weet niet of je voor een Carbon set moet gaan... Stuur zie je niets van terug omdat deze nagenoeg helemaal in stuurlint wordt gewikkeld. Daarnaast is je stuur waarschijnlijk kapot na een valpartij en een nieuw carbon stuur is erg duur! Ik heb verder geen ervaring met carbon sturen dus misschien dat ik onzin praat. Ook is een WCS Carbon stuur volgens mij maar weinig ligter dan een alu WCS. Carbon zadelpen is natuurlijk wel weer mooi!

Als je dan toch wat geld over hebt, weet niet of je het al had, dan zou ik eerder een flightdeck aanschaffen. Werkt erg handig en is mooi geintegreerd.
Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.
Over WCS moet ik nog maar eens nadenken, maar een carbon zadelpen is denk ik wel een leuke investering. In de lijst met opties van Sensa vond ik de Ritchey carbon pro seatpost, is dat wat jij bedoelt?
Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?

Wat de wielen betreft, daar ben ik ook over aan het dubben. Standaard zit er Mavic Aksium op. Ik was benieuwd of Ksyrium Elite (zilver) duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Aksium. Kun je daar nog iets over zeggen?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 jun 2007 15:54

Jan W.F. schreef: Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?


Te overwegen is een Fizik stuurlint, deze hebben extra demping. Rij er zelf nu een maandje mee en ben uiterst tevreden.
What makes the boat go faster?

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 07 jun 2007 16:07

Jan W.F. schreef: Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.
Over WCS moet ik nog maar eens nadenken, maar een carbon zadelpen is denk ik wel een leuke investering. In de lijst met opties van Sensa vond ik de Ritchey carbon pro seatpost, is dat wat jij bedoelt?
Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?

Wat de wielen betreft, daar ben ik ook over aan het dubben. Standaard zit er Mavic Aksium op. Ik was benieuwd of Ksyrium Elite (zilver) duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Aksium. Kun je daar nog iets over zeggen?
Ik weet het niet zeker maar ik denk het wel. Ben niet helemaal meer op de hoogte van de fietsen want zit niet meer in het vak. Maar ik weet nagenoeg wel zeker dat het om die gaat!
Wat betreft de carbon WCS set, zie dat er ook een carbon stem nu bij zit. Dit was "vroeger" (voor 2007) alu omdat de alu versie lichter was dan de carbon versie.
Of een carbon stuur, stem en zadelpen echt dempen... weet het niet. Carbon dempt wel in een frame maar weet niet of in een klein onderdeel als een stuur je dit nog wel terug vind. Er wordt al geopperd om een ander stuurlint te nemen, dat kan ook veel helpen! Paar goede handschoenen met zachte padjes of stuurlint met gel erin kan ook uitkomst bieden. Pro heeft onder andere stuurlint met gel erin.


@Gerbenke, heb een Intersens met hetzelfde frame, alleen 105 afgemonteerd en Ritchey WCS. Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het gewicht van je fiets is.

Heb zelf een 56cm en weegt volgens mij (ben niet helemaal zeker meer) 8,7 kg inclusief bidonhouders, trappers en flightdeck.
[img=http://img256.imageshack.us/img256/8237/crw8862kb0.jpg]
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 07 jun 2007 18:39

@Intersantos, dank je!

@Timo, Ik zal hem morgen even wegen. Zou niet veel uit moeten maken. Jou 105 groep is neem ik aan wel wat lichter (weet het gewicht van de tiagra 2007 niet) Maar ik zal weer wel enige grammen "winnen" met de wielen. Ik gok dat jou fiets ietsje lichter zal zijn.

Ik ben nu zelf ook wel benieuwd!

Ik vind het witte stuurlintje trouwens wel erg mooi staan!

Nou Timo, ik heb hem gewogen.. Hij tipt helaas nog net niet aan de Cervelo R3:D
Incl. pedalen, computertje weegt hij 9,5 kg. Ik moet zeggen dat ik het verschil met jou SL behoorlijk groot vind.

Natuurlijk kan ik, vrij goedkoop, nog wel wat gewicht winnen door goedkopere bandjes en binnenbandjes.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 17 jun 2007 21:31

Nogmaals dank voor jullie. Over stuurlint, WCS e.d. moet ik nog maar eens nadenken. Waar ik alleen nog benieuwd naar ben, is of Mavic Ksyrium Elite duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Mavic Aksium. Kunnen jullie daar nog iets over zeggen?
Voor andere tips/adviezen houd ik mij aanbevolen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27930
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jun 2007 21:36

Ksyriums zijn in mijn ogen absoluut geen bijzondere wielen. Ze zijn overpriced, duur, zwaar, niet aerodynamisch, lelijk (=subjectief) en bovenal niet degelijk. Aksiums zijn wél degelijk, verder ook niet bijzonder maar kosten ook weinig.

Voor wat betreft carbon in kleine onderdelen: carbon zadelpen geeft geen merkbaar extra comfort. Stuur wel een klein beetje, maar is dan wel meteen weer heel prijzig en kwestbaar bij valpartijen. Carbon stuurpen is om reden van veiligheid niet aan te raden en zie je dan ook zeer zelden.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 13 jul 2007 15:55

Is er ergens een tabel met de geometrie van de toscane of het vergelijkbare model van intersens ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 13 jul 2007 19:58

voor de andere maten kan je intersens even mailen maat 50 en 53

jvoolstra
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 16:02

jvoolstra 16 jul 2007 00:25

Ik heb gisteren een Intersense RC 400 gekocht. Ik als beginnend fietser was erg onder de indruk van deze fiets. Het ziet er allemaal netjes en degelijk uit, en hij fietst ech super. Graag ben ik op zoek naar reactie's van andere RC400 eigenaren en zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten bij deze fiets?

Plaats reactie