Jan W.F. schreef:Dat van dat geluid, gesuis in de wielen, begrijp ik niet helemaal. Ik neem aan dat dat met je nieuwe fiets helemaal over is (?)
Als je echt hard fietst, gaan je wielen vanzelf fluiten
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Jan W.F. schreef:Dat van dat geluid, gesuis in de wielen, begrijp ik niet helemaal. Ik neem aan dat dat met je nieuwe fiets helemaal over is (?)
Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.Timo002 schreef:Wat betreft de Trentino of Veneto, de Trentino heeft idd als extra een carbon chainstay. Als je het mooi vind moet je het doen, maar qua gewicht of stijfheid voegt het 0,0% toe. Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zou er eerder een Ritchey WCS ALU set op zetten, levert al gauw flink wat grammetjes gewicht op. Plus dat het daarnaast ook nog eens stukken mooier oogt, helemaal de 4-axis stem!
Ik weet niet of je voor een Carbon set moet gaan... Stuur zie je niets van terug omdat deze nagenoeg helemaal in stuurlint wordt gewikkeld. Daarnaast is je stuur waarschijnlijk kapot na een valpartij en een nieuw carbon stuur is erg duur! Ik heb verder geen ervaring met carbon sturen dus misschien dat ik onzin praat. Ook is een WCS Carbon stuur volgens mij maar weinig ligter dan een alu WCS. Carbon zadelpen is natuurlijk wel weer mooi!
Als je dan toch wat geld over hebt, weet niet of je het al had, dan zou ik eerder een flightdeck aanschaffen. Werkt erg handig en is mooi geintegreerd.
Jan W.F. schreef: Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?
Ik weet het niet zeker maar ik denk het wel. Ben niet helemaal meer op de hoogte van de fietsen want zit niet meer in het vak. Maar ik weet nagenoeg wel zeker dat het om die gaat!Jan W.F. schreef: Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.
Over WCS moet ik nog maar eens nadenken, maar een carbon zadelpen is denk ik wel een leuke investering. In de lijst met opties van Sensa vond ik de Ritchey carbon pro seatpost, is dat wat jij bedoelt?
Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?
Wat de wielen betreft, daar ben ik ook over aan het dubben. Standaard zit er Mavic Aksium op. Ik was benieuwd of Ksyrium Elite (zilver) duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Aksium. Kun je daar nog iets over zeggen?