Pagina 26 van 40

Geplaatst: 07 jun 2007 10:02
door pietr
Jan W.F. schreef:Dat van dat geluid, gesuis in de wielen, begrijp ik niet helemaal. Ik neem aan dat dat met je nieuwe fiets helemaal over is (?)

Als je echt hard fietst, gaan je wielen vanzelf fluiten :-) .

Geplaatst: 07 jun 2007 11:27
door gerbenke
Bedankt voor de comlimenten!

@Jan W.F. Ik bedoelde te zeggen dat het een enorm verschil is met mijn MTB. Hoewel ik daarop ook semi-slicks had gemonteerd hoor de door de breedte en het profiel op de band constant het gezoem.

Bij de racer is dit totaal weg, en hoor ik alleen "het gesuis van de wielen". Verder "vlieg" je over het asfalt, terwijl ik bij mijn mtb constant het gevoel had er aan vast te plakken.

Geplaatst: 07 jun 2007 14:19
door intersantos
Strakke fiets Gerbenke. Hier kun je voorlopig wel even mee vooruit. Veel snelle en veilige kilometers toegewenst!

Veneto vs. Trentino / opties.

Geplaatst: 07 jun 2007 15:47
door janw.f.
Opvallend dat je niet direct na je vorige reactie een nieuwe kunt posten... Kreeg gisteren een foutmelding, fraai is dat :( Ik heb de indruk dat een reactie na een eigen reactie posten op dit forum niet mogelijk is en - dus - deze melding veroorzaakt.
Timo002 schreef:Wat betreft de Trentino of Veneto, de Trentino heeft idd als extra een carbon chainstay. Als je het mooi vind moet je het doen, maar qua gewicht of stijfheid voegt het 0,0% toe. Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zou er eerder een Ritchey WCS ALU set op zetten, levert al gauw flink wat grammetjes gewicht op. Plus dat het daarnaast ook nog eens stukken mooier oogt, helemaal de 4-axis stem!

Ik weet niet of je voor een Carbon set moet gaan... Stuur zie je niets van terug omdat deze nagenoeg helemaal in stuurlint wordt gewikkeld. Daarnaast is je stuur waarschijnlijk kapot na een valpartij en een nieuw carbon stuur is erg duur! Ik heb verder geen ervaring met carbon sturen dus misschien dat ik onzin praat. Ook is een WCS Carbon stuur volgens mij maar weinig ligter dan een alu WCS. Carbon zadelpen is natuurlijk wel weer mooi!

Als je dan toch wat geld over hebt, weet niet of je het al had, dan zou ik eerder een flightdeck aanschaffen. Werkt erg handig en is mooi geintegreerd.
Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.
Over WCS moet ik nog maar eens nadenken, maar een carbon zadelpen is denk ik wel een leuke investering. In de lijst met opties van Sensa vond ik de Ritchey carbon pro seatpost, is dat wat jij bedoelt?
Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?

Wat de wielen betreft, daar ben ik ook over aan het dubben. Standaard zit er Mavic Aksium op. Ik was benieuwd of Ksyrium Elite (zilver) duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Aksium. Kun je daar nog iets over zeggen?

Geplaatst: 07 jun 2007 15:54
door Livio Livius
Jan W.F. schreef: Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?


Te overwegen is een Fizik stuurlint, deze hebben extra demping. Rij er zelf nu een maandje mee en ben uiterst tevreden.

Geplaatst: 07 jun 2007 16:07
door timo002
Jan W.F. schreef: Dank voor je reactie. Mijn keuze staat nu 'gewoon' vast. Veneto dus. Je zegt het zelf al, de Trentino heeft niet veel toegevoegde waarde; komt bij dat ik de Veneto qua kleuren veel mooier vind. En tenslotte heb ik er ook prima mee gereden.
Over WCS moet ik nog maar eens nadenken, maar een carbon zadelpen is denk ik wel een leuke investering. In de lijst met opties van Sensa vond ik de Ritchey carbon pro seatpost, is dat wat jij bedoelt?
Over dat lichter, daar is het mij niet echt om te doen, maar meer om het comfort (iets minder schokken op mijn polsen, welke toch vrij zwak zijn). Zou dat wat schokdemping betreft, uitmaken, nl. een carbon stuur i.c.m. met een carbon stem, in vergelijking met aluminium? Of maakt het niet echt een verschil?

Wat de wielen betreft, daar ben ik ook over aan het dubben. Standaard zit er Mavic Aksium op. Ik was benieuwd of Ksyrium Elite (zilver) duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Aksium. Kun je daar nog iets over zeggen?
Ik weet het niet zeker maar ik denk het wel. Ben niet helemaal meer op de hoogte van de fietsen want zit niet meer in het vak. Maar ik weet nagenoeg wel zeker dat het om die gaat!
Wat betreft de carbon WCS set, zie dat er ook een carbon stem nu bij zit. Dit was "vroeger" (voor 2007) alu omdat de alu versie lichter was dan de carbon versie.
Of een carbon stuur, stem en zadelpen echt dempen... weet het niet. Carbon dempt wel in een frame maar weet niet of in een klein onderdeel als een stuur je dit nog wel terug vind. Er wordt al geopperd om een ander stuurlint te nemen, dat kan ook veel helpen! Paar goede handschoenen met zachte padjes of stuurlint met gel erin kan ook uitkomst bieden. Pro heeft onder andere stuurlint met gel erin.


@Gerbenke, heb een Intersens met hetzelfde frame, alleen 105 afgemonteerd en Ritchey WCS. Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het gewicht van je fiets is.

Heb zelf een 56cm en weegt volgens mij (ben niet helemaal zeker meer) 8,7 kg inclusief bidonhouders, trappers en flightdeck.
[img=http://img256.imageshack.us/img256/8237/crw8862kb0.jpg]

Geplaatst: 07 jun 2007 18:39
door gerbenke
@Intersantos, dank je!

@Timo, Ik zal hem morgen even wegen. Zou niet veel uit moeten maken. Jou 105 groep is neem ik aan wel wat lichter (weet het gewicht van de tiagra 2007 niet) Maar ik zal weer wel enige grammen "winnen" met de wielen. Ik gok dat jou fiets ietsje lichter zal zijn.

Ik ben nu zelf ook wel benieuwd!

Ik vind het witte stuurlintje trouwens wel erg mooi staan!

Nou Timo, ik heb hem gewogen.. Hij tipt helaas nog net niet aan de Cervelo R3:D
Incl. pedalen, computertje weegt hij 9,5 kg. Ik moet zeggen dat ik het verschil met jou SL behoorlijk groot vind.

Natuurlijk kan ik, vrij goedkoop, nog wel wat gewicht winnen door goedkopere bandjes en binnenbandjes.

Geplaatst: 17 jun 2007 21:31
door janw.f.
Nogmaals dank voor jullie. Over stuurlint, WCS e.d. moet ik nog maar eens nadenken. Waar ik alleen nog benieuwd naar ben, is of Mavic Ksyrium Elite duidelijk meerwaarde heeft t.o.v. Mavic Aksium. Kunnen jullie daar nog iets over zeggen?
Voor andere tips/adviezen houd ik mij aanbevolen.

Geplaatst: 17 jun 2007 21:36
door havana
Ksyriums zijn in mijn ogen absoluut geen bijzondere wielen. Ze zijn overpriced, duur, zwaar, niet aerodynamisch, lelijk (=subjectief) en bovenal niet degelijk. Aksiums zijn wél degelijk, verder ook niet bijzonder maar kosten ook weinig.

Voor wat betreft carbon in kleine onderdelen: carbon zadelpen geeft geen merkbaar extra comfort. Stuur wel een klein beetje, maar is dan wel meteen weer heel prijzig en kwestbaar bij valpartijen. Carbon stuurpen is om reden van veiligheid niet aan te raden en zie je dan ook zeer zelden.

geometrie intersens/sensa

Geplaatst: 13 jul 2007 15:55
door pipootje
Is er ergens een tabel met de geometrie van de toscane of het vergelijkbare model van intersens ?

Geplaatst: 13 jul 2007 19:58
door maruc
voor de andere maten kan je intersens even mailen maat 50 en 53

Intersense RC 400

Geplaatst: 16 jul 2007 00:25
door jvoolstra
Ik heb gisteren een Intersense RC 400 gekocht. Ik als beginnend fietser was erg onder de indruk van deze fiets. Het ziet er allemaal netjes en degelijk uit, en hij fietst ech super. Graag ben ik op zoek naar reactie's van andere RC400 eigenaren en zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten bij deze fiets?