Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 29 dec 2006 21:25

Klopt maar er is inmiddels een aanpassing beschikbaar waardoor het wel gaat. Gewoon even carbon sports contacteren.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 30 dec 2006 17:25

Patrick,
Ik heb dat zelfde probleem met een VXRS vork ik heb er gewoon links en rechts een alu ringetje op geplakt en heb nu genoeg speling tussen de vorkpoten en de hoge flens van de as.
 
I live to ride,I ride Passoni

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 jan 2007 16:40

In Ahoy tijdens de Zes-Daagse heb ik de LW's  voor het eerst in het echt gezien. De Ventoux vond ik echt lelijk! Het carbon heeft net een slangenlerenprint en de prijs? € 3500,-. Gekker moet het niet worden! De Standaard wielen vond ik op de foto's van Casran altijd mooi staan onder een fiets. Maar in het echt moet ik zeggen dat ik de naven en de afwerking van de naven erg vond tegenvallen. Zonde van het geld! Let wel, dit mijn persoonlijke mening en een ieder die wel kiest voor deze wielen, veel pleziet ermee!
Gerardo

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 jan 2007 22:53

He , dan ben je op mijn stand geweest! Maar wel leuk om een keer Lightweight's live te zien toch?
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 jan 2007 09:39

"Maar in het echt moet ik zeggen dat ik de naven en de afwerking van de naven erg vond tegenvallen. Zonde van het geld! Let wel, dit mijn persoonlijke mening en een ieder die wel kiest voor deze wielen, veel pleziet ermee!"
typish een geval van "maakt niet uit wat het kan als het er maar op staat en snel uitziet"
Ik gebruik mijn lightweights om op te rijden. Zij hebben hun zwakheden maar deze zijn veel minder storend dan die van de meeste "blitse" wielen.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 08 jan 2007 12:57

Even een off topic LW vraag. Ik lees geregeld dat LW niet het meest aerodynamische spul heeft. Is het niet gewenst om met het gebruik van iets meer materiaal een meer aero wiel te fabriceren? Ik begrijp dat bv. Bora's meer aero zijn en iets zwaarder. Lijkt mij een interessant wiel worden, een aero LW...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 jan 2007 15:02

Probleem is dat de Basis van LW verkeerd is(wordt voor een groot deel bepaald door de eigenschappen van het basismateriaal dat optimaal is benut) hierdoor ontstaan er teveel werverlingen, een beetje extra materiaal lost dit niet helaas niet op (verkeerde vorm van de velg en de niet gestroomlijnd gevormde spaken).
Lightweight kan heel aerodynamisch zijn met een disc en 12 spaaks en 26" voorwiel.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 08 jan 2007 15:18

Is er dan binnen de LW organisatie nooit sprake geweest om te testen met een compleet andere basis? Kan me voorstellen dat hier wel vraag naar is. Kijk naar Zabel, in een absolute sprint zal dit niet tegen hem werken. Of een Ulrich in de bergen met licht en aero spul...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 jan 2007 15:37

Aero spul is voor een sprinter of een klimmer niet van  belang, Stijfheid en gewicht zijn dat zeker wel. In een afdaling is de luchtweerstand vaak niet de bepalende faktor (de kunde van de renner en de betrouwbaarheid/stijfheid van het materiaal zijn dit wel). Bij een sprint is massa (sneller op gang) veel belangrijker terwijl luchtwervelingen het aerodynamische voordeel teniet doen.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 08 jan 2007 18:22

Maar overal lees je (zoals afgelopen Fiets Coach) dat aerodynamica ook bij een klim speelt. De nieuwe Ventoux wielen zijn laag profiel, zoals een "klimwiel" hoort te zijn, maar met de nieuwe inzichten kunnen klimwielen wel eens meer aero worden om luchtweerstand beter te overwinnen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2007 18:35

Maar ze zijn nog steeds veel aerodynamischer dan een 32 spaaks setje wielen, he Sjezer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie