Pagina 26 van 106

Lightweights

Geplaatst: 29 dec 2006 21:25
door sharkman
Klopt maar er is inmiddels een aanpassing beschikbaar waardoor het wel gaat. Gewoon even carbon sports contacteren.

Lightweights

Geplaatst: 30 dec 2006 17:25
door roger
Patrick,
Ik heb dat zelfde probleem met een VXRS vork ik heb er gewoon links en rechts een alu ringetje op geplakt en heb nu genoeg speling tussen de vorkpoten en de hoge flens van de as.
 

Lightweights

Geplaatst: 07 jan 2007 16:40
door gerardo
In Ahoy tijdens de Zes-Daagse heb ik de LW's  voor het eerst in het echt gezien. De Ventoux vond ik echt lelijk! Het carbon heeft net een slangenlerenprint en de prijs? € 3500,-. Gekker moet het niet worden! De Standaard wielen vond ik op de foto's van Casran altijd mooi staan onder een fiets. Maar in het echt moet ik zeggen dat ik de naven en de afwerking van de naven erg vond tegenvallen. Zonde van het geld! Let wel, dit mijn persoonlijke mening en een ieder die wel kiest voor deze wielen, veel pleziet ermee!

Lightweights

Geplaatst: 07 jan 2007 22:53
door andromeda
He , dan ben je op mijn stand geweest! Maar wel leuk om een keer Lightweight's live te zien toch?

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 09:39
door sharkman
"Maar in het echt moet ik zeggen dat ik de naven en de afwerking van de naven erg vond tegenvallen. Zonde van het geld! Let wel, dit mijn persoonlijke mening en een ieder die wel kiest voor deze wielen, veel pleziet ermee!"
typish een geval van "maakt niet uit wat het kan als het er maar op staat en snel uitziet"
Ik gebruik mijn lightweights om op te rijden. Zij hebben hun zwakheden maar deze zijn veel minder storend dan die van de meeste "blitse" wielen.

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 12:57
door sjezer
Even een off topic LW vraag. Ik lees geregeld dat LW niet het meest aerodynamische spul heeft. Is het niet gewenst om met het gebruik van iets meer materiaal een meer aero wiel te fabriceren? Ik begrijp dat bv. Bora's meer aero zijn en iets zwaarder. Lijkt mij een interessant wiel worden, een aero LW...

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 15:02
door sharkman
Probleem is dat de Basis van LW verkeerd is(wordt voor een groot deel bepaald door de eigenschappen van het basismateriaal dat optimaal is benut) hierdoor ontstaan er teveel werverlingen, een beetje extra materiaal lost dit niet helaas niet op (verkeerde vorm van de velg en de niet gestroomlijnd gevormde spaken).
Lightweight kan heel aerodynamisch zijn met een disc en 12 spaaks en 26" voorwiel.

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 15:18
door sjezer
Is er dan binnen de LW organisatie nooit sprake geweest om te testen met een compleet andere basis? Kan me voorstellen dat hier wel vraag naar is. Kijk naar Zabel, in een absolute sprint zal dit niet tegen hem werken. Of een Ulrich in de bergen met licht en aero spul...

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 15:37
door sharkman
Aero spul is voor een sprinter of een klimmer niet van  belang, Stijfheid en gewicht zijn dat zeker wel. In een afdaling is de luchtweerstand vaak niet de bepalende faktor (de kunde van de renner en de betrouwbaarheid/stijfheid van het materiaal zijn dit wel). Bij een sprint is massa (sneller op gang) veel belangrijker terwijl luchtwervelingen het aerodynamische voordeel teniet doen.

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 18:22
door sjezer
Maar overal lees je (zoals afgelopen Fiets Coach) dat aerodynamica ook bij een klim speelt. De nieuwe Ventoux wielen zijn laag profiel, zoals een "klimwiel" hoort te zijn, maar met de nieuwe inzichten kunnen klimwielen wel eens meer aero worden om luchtweerstand beter te overwinnen...

Lightweights

Geplaatst: 08 jan 2007 18:35
door amclassic-fan
Maar ze zijn nog steeds veel aerodynamischer dan een 32 spaaks setje wielen, he Sjezer.