Op welke banden rijden onze forum leden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39523
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Grappig, ik kan de problemen met de Schwalbe One niet onderschrijven. Geen gekke dingen meegemaakt.
Ligt nu wel een setje GP2 klaar trouwens voor als de huidige One's versleten zijn.
Ligt nu wel een setje GP2 klaar trouwens voor als de huidige One's versleten zijn.
Less is bore
Kan wel kloppen, conti maakte zich sterk door de bewering dat vanaf de SII het middenloopvlak extra werd versterkt, de flanken bleven soepel. Zo een beetje zoals in de motorsportAvado schreef:De GP4000 werd inderdaad irritant snel vierkant. Met de GP4000 SII heb ik daar totaal geen last meer van. Dat probleem hebben ze dus goed aangepakt.
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge
Ook ik kan de problemen met de Schwalbe One en Pro One tubelessbanden niet onderschrijven. Ondanks de hiel problemen bij die Schwalbe banden ben ik er best tevreden over. Beide banden werden met mijn volle tevredenheid door Schwalbe onder garantie vervangen. Inmiddels meer dan 4000km met de One's en naderhand met de Pro One's zonder 'echt' lek rijden.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 jan 2014 09:12
Ik rij nu met Schwalbe pro one op een setje velgen voor tubeless. Bevallen goed , rijden niet vierkant en al 3000 km niet lek gereden. Banden wel gevuld met latex. Enige 'minpunt' , ik moet toch iedere week bijpompen om de band op druk te houden, dit had ik zeker niet verwacht!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wekelijks bijpompen moet ik met mijn Conti GP4000 ook. Binnenbanden zijn z.g.a.n. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg, banden op juiste druk fietst wel zo lekker en je voorkomt lekrijden. Ik check het gewoon na 3 of 4 ritjes en pomp ze dan op na het schoonmaken, dan kun je de rit daarop zo wegrijden.Maartenvreugdenhil schreef:Ik rij nu met Schwalbe pro one op een setje velgen voor tubeless. Bevallen goed , rijden niet vierkant en al 3000 km niet lek gereden. Banden wel gevuld met latex. Enige 'minpunt' , ik moet toch iedere week bijpompen om de band op druk te houden, dit had ik zeker niet verwacht!
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Dat is vrij normaal, ik pomp ze voor elke rit op de gewenste druk.Maartenvreugdenhil schreef:Ik rij nu met Schwalbe pro one op een setje velgen voor tubeless. Enige 'minpunt' , ik moet toch iedere week bijpompen om de band op druk te houden, dit had ik zeker niet verwacht!
Het ligt ook aan velg / band combinatie, ik rij nu met de Fusion 5 Tubeless Performance en die verliezen minder druk dan de Pro One en de One Tubeless op Reynolds Assault. Hiervoor de Stan's Notubes Alpha ZTR 340 gereden en daarmee verloor ik nog iets meer druk per 24 uur.
Dus eenmaal per week bijpompen lijkt mij wat weinig, dat zou ik zelfs bij gebruik van biba's niet doen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 jan 2014 09:12
Ik vind het bijpompen ook niet erg, je rijd in ieder geval zeker met de gewenste bandendruk. Het viel mij gewoon tegen dat ik met tubeless met toegevoegde latex bij moest pompen ,had ik niet verwacht. Voorheen had ik latex binnenbandjes en wist niet beter. Mijn voorkeur gaat toch uit naar tubeless met vloeibare latex!
Ik heb al wel wat soorten versleten, Michelin Lithium 3, Continental GP4000, Schwalbe One, Schwalbe Durano. Uiteindelijk mijn draai gevonden bij Vittoria, met de Corsa SC en in de winter een brede Rubino. Nu weer met volle tevredenheid de Corsa G+. Ondanks dat ik wisselende verhalen over de duurzaamheid lees is het voor mij een topper in termen van soepelheid, lekbestendigheid en grip. Wil voor deze winter wel eens wat anders en een Challenge Paris Roubaix 27mm proberen.
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
4500 km op Giant bandjes (kwamen bij de fiets). Nooit lek gegaan maar het loopvlak werd wel erg vlak ("vierkant" I presume?).
Overgestapt op Rubino en in 600km al twee keer lek, 1 voor 1 achter. Voor was overigens een zuiver stootlek, staand op de pedalen een gat in . Heb wel het gevoel dat het lekkerder rijdt, stukje soepeler. Eens kijken hoe ze zich in het najaar houden.
Overgestapt op Rubino en in 600km al twee keer lek, 1 voor 1 achter. Voor was overigens een zuiver stootlek, staand op de pedalen een gat in . Heb wel het gevoel dat het lekkerder rijdt, stukje soepeler. Eens kijken hoe ze zich in het najaar houden.
Qua draadbanden ben ik juist weer terug naar Schwalbe - nu de One versie in 25mm. Net zoals Havana in de package deal met Assos broek. Wat betreft niet lekrijden zijn ze bij ons nog superieur aan de Conti GP4000S2. De Conti GP kan ik gedeeltelijk gesponsord via het werk aanschaffen - maar er was een serie waarvan veel werknemers hebben geklaagd / lees: Veel lekrijden met nagenoeg nieuwe banden.
Mijn zoon koerst ook zijn wedstrijdjes met de Schwalbes en ik heb hem nog nooit horen klagen over grip verlies in de bochten of ander slecht gevoel over de banden. Zelf rij ik er ook al geruime tijd mee en pas na 2000 km begint de achterband wat vlakker te worden / kleine scheurtjes komen - maar nog geen enkele keer lek.
Voor de rest heb ik gereden in het verleden :
* Schwalbe Ultremo ( regen versie ) - was na 500km al vierkant en 2 x lek
* Continental GP4000S2 - 1x lek daarna niet meer mee gereden / slechte ervaringen collega's
* Veloflex Master 23mm - heerlijke band / echte koersband / lek gevoelig / moeilijke montage
* Vittoria Corsa SC 23mm - eveneens heerlijke band / veel grip / mooi weer / latex biba / bijna tubegevoel
Mijn mooie ritten / Alpen / Limburg rij ik met tubes en dat is weer een heel ander verhaal.
Mijn zoon koerst ook zijn wedstrijdjes met de Schwalbes en ik heb hem nog nooit horen klagen over grip verlies in de bochten of ander slecht gevoel over de banden. Zelf rij ik er ook al geruime tijd mee en pas na 2000 km begint de achterband wat vlakker te worden / kleine scheurtjes komen - maar nog geen enkele keer lek.
Voor de rest heb ik gereden in het verleden :
* Schwalbe Ultremo ( regen versie ) - was na 500km al vierkant en 2 x lek
* Continental GP4000S2 - 1x lek daarna niet meer mee gereden / slechte ervaringen collega's
* Veloflex Master 23mm - heerlijke band / echte koersband / lek gevoelig / moeilijke montage
* Vittoria Corsa SC 23mm - eveneens heerlijke band / veel grip / mooi weer / latex biba / bijna tubegevoel
Mijn mooie ritten / Alpen / Limburg rij ik met tubes en dat is weer een heel ander verhaal.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik had met de Rubino Pro vorige winter mee gereden, rond de 3000 winter km en ook nog 2000 normale km. Nooit lek gereden en loopvlak is ook nog goed. Ik koers er alleen niet mee.
Schwalbe one doet het nu ook nog prima, beetje zwaar maar slijt niet snel en ook nog nooit lek mee gereden (nu rond de 2500-3000 mee gereden)
Open Corsa slijt dan wel erg snel en liepen aan omdat ze breder waren dan opgeheven (27mm gemeten bij de 25mm versie)
Schwalbe one doet het nu ook nog prima, beetje zwaar maar slijt niet snel en ook nog nooit lek mee gereden (nu rond de 2500-3000 mee gereden)
Open Corsa slijt dan wel erg snel en liepen aan omdat ze breder waren dan opgeheven (27mm gemeten bij de 25mm versie)
Schwalbe One, 1 lekke band dit jaar (door een punaise, tja) op 12700km, en slijt ook niet erg snel. Ik ben overgeschakeld van de Conti GP4K S2 op de Schwalbe, bij de Conti had ik steeds een moment in de levenscyclus, waarop ik de band begon te wantrouwen in snellere/technischer gedeeltes waar je in de buurt van de gripgrens begint te komen. Dat verschijnsel heb ik niet met de Schwalbe.
'k Heb de grafeen versies van Vittoria liggen maar nog niet getest.
'k Heb de grafeen versies van Vittoria liggen maar nog niet getest.