Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montage van mijn Scott CR1

stijnemans
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45

stijnemans 30 dec 2006 18:55

jeps zoiets bestaat zeker, oa jagwire maakt er in verschillende kleuren, ik heb de rode op men mtb, geen krassen, geen geluid, en extra kleur op de fiets
http://www.jagwireusa.com/tubetops.html

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 31 dec 2006 11:14

@Stijnemans
Waar zijn deze te bestellen?
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!

stijnemans
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45

stijnemans 31 dec 2006 13:22

Evert, ik heb de mijne gewoon bij men locale fietsenmaker kunnen kopen, hij had die gewoon op stock, dus ga eens langs bij je FM en vraag ernaar, wrs hebben ze er nog van andere merken ook
je kan ook kijken op http://www.nowcompany.com/nowCompany.html voor belgische-nederlandse dealers of voor online  verkoop ga je er ook sites vinden (bv barracuda is een tip http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... d.do?id=29)
roseversand verkoopt ze  ook, onder hun naam planet X geloof ik, daar kan je ze ook online bestellen
 

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 31 dec 2006 15:42

Quoten: Origineel geplaatst door triumph op 05 December 2006


Is die PDF file nog ergens beschikbaar aub?
 

Kan echt niemand me aan de PDF helpen ?
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 31 dec 2006 17:23

Bedoel je de PDF-file van: Hoe stel ik versnelling af van TS-biker? Anders heb ik deze nog op m'n computer staan.
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 31 dec 2006 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 31 December 2006


Bedoel je de PDF-file van: Hoe stel ik versnelling af van TS-biker? Anders heb ik deze nog op m'n computer staan.
Greetz,Evert

Neen, blijkbaar is er een PDF gemaakt van alle door TS-biker gedane werkzaamheden, dus inclusief de versnellingsafstelling, maar deze linken zijn 'dood'
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 31 dec 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 31 December 2006


@Stijnemans
Waar zijn deze te bestellen?
Greetz,Evert

Bij bikesport.be zijn ze ook te verkrijgen: http://www.bikesport.be/index.php/catal ... s/pid=844/
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 03 jan 2007 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 14 Oktober 2005


niet dus, de tufo tape staat erom bekend dat het carbon aan kan tasten en het laatste wat TS wil is een stuk uit zijn lightweights trekken. Overigens heb ik jaren voor wedstrijden superlijm gebruikt (enkel niet vergeten een stukje vrij te laten anders gaat de band er nooit meer af).
Tufo is naast lijmen een goed alternatief maar liever wel voor alu velgen.


Was op zoek naar de voor- en nadelen van Tufo Extreme Tape , en op het forum van Carbon Sports wordt het gebruik van deze tape zelfs aangeraden!   "The use of Tufo tape is allowed (and recommended). There are no warranty issues. It´s great stuff and you´ll love it" (Stefan Behrens). Link: http://www.carbonsports-forum.de/showthread.php?t=344
Ook bij Reynolds carbonwielen mag het gebruikt worden (cfr. handleiding).

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 03 jan 2007 17:34

Stefan is verkoper en geen super techneut. Je hebt twee soorten tufo tape de normale en de extreme. Carbon is welliswaar ongevoelig voor oplosmiddelen maar een zwakker stuk laat zich met de extreme echt beschadigen. Lightweights zijn hier niet echt gevoelig voor maar ik zou het niet riskeren. Ik weet dat goedkopere carbon velgen zijn te beschadigen met deze tape. (ik heb een keer een stuk uit een corima getrokken).
Mijn favoriet is lijmen met Vittoria kit eventueel i.c.m. een goed tubelint zodat de lijm niet uitdroogt. Enkel voor luie mensen en noodgevallen zou ik nog lint adviseren.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 04 jan 2007 01:53

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 Januari 2007


Stefan is verkoper en geen super techneut. Je hebt twee soorten tufo tape de normale en de extreme. Carbon is welliswaar ongevoelig voor oplosmiddelen maar een zwakker stuk laat zich met de extreme echt beschadigen. Lightweights zijn hier niet echt gevoelig voor maar ik zou het niet riskeren. Ik weet dat goedkopere carbon velgen zijn te beschadigen met deze tape. (ik heb een keer een stuk uit een corima getrokken).
Mijn favoriet is lijmen met Vittoria kit eventueel i.c.m. een goed tubelint zodat de lijm niet uitdroogt. Enkel voor luie mensen en noodgevallen zou ik nog lint adviseren.


Hoi,
Met een tubelint bedoel je dan zoiets als Jantex lint?
Vittoria Mastik ne is de beste lijm voor carbon tubevelgen, is ook wetenschappelijk bewezen.
Even terzijde: 't Is niet omdat Corima velgen door hun verkoop via het internet goedkoper zijn dan vele concurenten dat ze daarom minder goed zijn, he.
Tufo Extreme nooit of te nimmer gebruiken voor carbonvelgen, het is een ellende om er weer af te halen ook al zijn er nu wel truukjes voor en zoals Sharkie zegt is de kans op beschadiging van je velgbed niet ondenkbeeldig.
Lijm heeft zo zijn voordelen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 04 jan 2007 09:45

Met velglint bedoelde ik het plaklint dat empella voor crosstubes levert. Niet zeer sterk maar het voorkomt dat de kit volledig oplevert. het is een beetje dubbelop maar ja als je het echt perfect wilt (en teveel tijd hebt).
Niets mis met corima's (zijh dezelfde velgen als Bora's en die zijn ook prima) dit was gewoon een geval van een maandagochtend velg.
Kitten is simpelweg beter maar ik ken renners dit het presteren om hun huisdieren mee te plakken

Plaats reactie