Carbon clinchers uit China vragen
- Serge du Temps
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49
Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Ervanuitgaande dat de meeste fietsers weinig tot geen verstand hebben van wielen richten, vind ik dat een spannende bezigheid om zelf te doenmackersv2.0 schreef:Lekker zelf doen
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
Ik weet nog dat ik een keer dacht; hey! m'n spaak zit wat lossig. Ik leuk aan de gang gegaan, hele wiel scheef. Sindsdien bemoei ik me daar maar niet meer mee. :p
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik ken een geode spaker uit Rotterdam. Voor hem is dat geen enkel problem.Serge du Temps schreef:Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Mago wheelworks is zijn (net nieuwe) bedrijfje
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Zooooo herkenbaar. Ik houd me er ook verre van.BMCSLX01 schreef:Ik weet nog dat ik een keer dacht; hey! m'n spaak zit wat lossig. Ik leuk aan de gang gegaan, hele wiel scheef. Sindsdien bemoei ik me daar maar niet meer mee. :p
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Ik kan nog geen spijker in de muur slaanmackersv2.0 schreef:Iedereen kan met wat geduld en beleid zelf een wiel bouwen.
Ik rij liever naar Rome op en neer met mijn touringcar dan alleen al naar een spaak te kijken
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik heb ze door Zoran van Bikexperto laten spaken, bevallen uitstekend. Ook zelf de onderdelen aangeleverd.Serge du Temps schreef:Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Hoi,
Ook ik wil een carbon wielset uit china halen. Ik heb geen ervaring met carbon wielen en ook niet met hoge wielen.
Gezien de goede ervaringen van anderen ben ik van plan deze bij Farsports te kopen.
Kunnen jullie mij misschien van tips voorzien mbt de volgende vragen?
Bij de nieuwe 2014 versies staat de tekst: "high temperature braking surface (This is 2014 year new update version with new brake track)". Bij de vorige versie staat "basalt braking surface". Het lijkt er dus op dat de 2014 versie geen basalt remvlak heeft..
Kan ik er vanuit gaan de remkracht in orde is? Of kan ik beter een "oudere" versie kiezen met basalt remvlak?
En wat zijn jullie ervaringen met hun eigen merk remblokken?
Ik wil eigenlijk 50mm hoge wielen nemen (vanwege de looks). Ik weeg nu 70 kg en in het wielerseizoen meestal een paar kg minder. Ga ik met die hoge wielen last krijgen van de wind? Kan ik beter 38mm kiezen? Of mixed (38mm voor en 50 achter)?
Hoe zijn de meegeleverde skrewers? Zijn deze prima, of kan ik beter de titanium versies er bij nemen?
Hoe zijn jullie ervaringen met invoerbelastingen / inklaringskosten e.d.?
Valt er iets te handelen bij Farsports, of is de prijs fixed?
Bedankt voor jullie antwoorden
MVG Frank
Ook ik wil een carbon wielset uit china halen. Ik heb geen ervaring met carbon wielen en ook niet met hoge wielen.
Gezien de goede ervaringen van anderen ben ik van plan deze bij Farsports te kopen.
Kunnen jullie mij misschien van tips voorzien mbt de volgende vragen?
Bij de nieuwe 2014 versies staat de tekst: "high temperature braking surface (This is 2014 year new update version with new brake track)". Bij de vorige versie staat "basalt braking surface". Het lijkt er dus op dat de 2014 versie geen basalt remvlak heeft..
Kan ik er vanuit gaan de remkracht in orde is? Of kan ik beter een "oudere" versie kiezen met basalt remvlak?
En wat zijn jullie ervaringen met hun eigen merk remblokken?
Ik wil eigenlijk 50mm hoge wielen nemen (vanwege de looks). Ik weeg nu 70 kg en in het wielerseizoen meestal een paar kg minder. Ga ik met die hoge wielen last krijgen van de wind? Kan ik beter 38mm kiezen? Of mixed (38mm voor en 50 achter)?
Hoe zijn de meegeleverde skrewers? Zijn deze prima, of kan ik beter de titanium versies er bij nemen?
Hoe zijn jullie ervaringen met invoerbelastingen / inklaringskosten e.d.?
Valt er iets te handelen bij Farsports, of is de prijs fixed?
Bedankt voor jullie antwoorden
MVG Frank
- Serge du Temps
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49
Farsports gebruikt wel een "gedateerd" design voor hun velgen.
Ik heb getwijfeld tussen 2 andere velgen, de 56mm AR van UAM en de 45mm van Light-Bicycle, die de laatste trend volgen op velgdesign, breed, U-vorm en schuin remoppervlak.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor velgen van UAM, die gebruiken een ontwerp wat sterk lijkt op de Bontrager Aeolus.
Light-Bicycle is bijna identiek aan de Zipp FC's.
Wellicht interessant om die ook te bekijken.
Ik heb getwijfeld tussen 2 andere velgen, de 56mm AR van UAM en de 45mm van Light-Bicycle, die de laatste trend volgen op velgdesign, breed, U-vorm en schuin remoppervlak.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor velgen van UAM, die gebruiken een ontwerp wat sterk lijkt op de Bontrager Aeolus.
Light-Bicycle is bijna identiek aan de Zipp FC's.
Wellicht interessant om die ook te bekijken.
@Serge du Temps:
Dank voor je tip. Ik zal het zeker in overweging nemen. Ik heb zelf geen verstand van velgdesign, maar de nieuwe 2014 wielen van farsports hebben ook een U-Vorm. Ze zijn echter niet breed. Ik was van plan om daar 23mm te nemen.
De Light Bicycle wiel zijn inderdaad ook erg leuk. Nadeel: Sapim spaken ipv de standaard spaken kost 150 dollar extra. En volgens mij verzenden ze niet via Engeland, wat de kans op kosten/belasting hoger maakt.
Iemand nog antwoorden op mijn andere vragen uit mijn vorige bericht?
Dank voor je tip. Ik zal het zeker in overweging nemen. Ik heb zelf geen verstand van velgdesign, maar de nieuwe 2014 wielen van farsports hebben ook een U-Vorm. Ze zijn echter niet breed. Ik was van plan om daar 23mm te nemen.
De Light Bicycle wiel zijn inderdaad ook erg leuk. Nadeel: Sapim spaken ipv de standaard spaken kost 150 dollar extra. En volgens mij verzenden ze niet via Engeland, wat de kans op kosten/belasting hoger maakt.
Iemand nog antwoorden op mijn andere vragen uit mijn vorige bericht?
Ik heb de 50mm 2014 versie. Momenteel rijd ik ze met de blokken van Farsports zelf: ik heb niet het idee dat ik remkracht tekort kom. Ik heb een snelspanners (tita rood) besteld naast de standaard snelspanners. Tot op heden heb ik alleen de tita spanners gebruikt en die voldoen.
Wind en hoge velgen..... Veel standaard velgen zijn al 30mm hoog en daarmee vliegen mensen niet het weiland in. Met de 50mm valt het ook wel mee. Komt de wind van de zijkant fietsen met je handen in de beugels en dan is er geen probleem.
Wind en hoge velgen..... Veel standaard velgen zijn al 30mm hoog en daarmee vliegen mensen niet het weiland in. Met de 50mm valt het ook wel mee. Komt de wind van de zijkant fietsen met je handen in de beugels en dan is er geen probleem.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
@ frankx78
ik heb Farsports 50 hoog 25 breed. ik heb vandaag gereden met die wind en het is goed te doen. vooral recht tegen de wind in loopt het goed.
de kwaliteit is super ten opzichte van de prijs.
ik heb net mijn tweede set binnen.
de vorige set het ik kapot gereden op een vluchtheuvel.
als je in contact treed met ze is er wel wat te regelen.
als je de goedkoopste transport versie kiest gaat het via engeland.
ik kan je het alleen maar aanraadden. (en dat zij verouderd design hebben vind ik kul. zij waren een van de eerste chinezen die basalt hadde4n op de velg)
.
ik heb Farsports 50 hoog 25 breed. ik heb vandaag gereden met die wind en het is goed te doen. vooral recht tegen de wind in loopt het goed.
de kwaliteit is super ten opzichte van de prijs.
ik heb net mijn tweede set binnen.
de vorige set het ik kapot gereden op een vluchtheuvel.
als je in contact treed met ze is er wel wat te regelen.
als je de goedkoopste transport versie kiest gaat het via engeland.
ik kan je het alleen maar aanraadden. (en dat zij verouderd design hebben vind ik kul. zij waren een van de eerste chinezen die basalt hadde4n op de velg)
.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL