Pagina 26 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 12 mar 2014 20:01
door Serge du Temps
Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 11:11
door BMCSLX01
mackersv2.0 schreef:Lekker zelf doen
Ervanuitgaande dat de meeste fietsers weinig tot geen verstand hebben van wielen richten, vind ik dat een spannende bezigheid om zelf te doen
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 11:35
door BMCSLX01
Ik weet nog dat ik een keer dacht; hey! m'n spaak zit wat lossig. Ik leuk aan de gang gegaan, hele wiel scheef. Sindsdien bemoei ik me daar maar niet meer mee. :p
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 12:06
door japiecarbon
Serge du Temps schreef:Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Ik ken een geode spaker uit Rotterdam. Voor hem is dat geen enkel problem.
Mago wheelworks is zijn (net nieuwe) bedrijfje
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 17:35
door Wolfhound32
BMCSLX01 schreef:Ik weet nog dat ik een keer dacht; hey! m'n spaak zit wat lossig. Ik leuk aan de gang gegaan, hele wiel scheef. Sindsdien bemoei ik me daar maar niet meer mee. :p
Zooooo herkenbaar. Ik houd me er ook verre van.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 18:05
door nijkie
mackersv2.0 schreef:Iedereen kan met wat geduld en beleid zelf een wiel bouwen.
Ik kan nog geen spijker in de muur slaan
Ik rij liever naar Rome op en neer met mijn touringcar dan alleen al naar een spaak te kijken
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 13 mar 2014 19:18
door DvanW
Serge du Temps schreef:Ik heb een setje velgen via eBay besteld, de 56mm 27 brede U-vorm velgen, en een set naven via de BikeHubStore.
Ik loop nu tegen een uitdaging aan, een goede wielbouwer vinden die zich "durft" te wagen aan Chinese velgen.
Tot op heden geen succes, wie o wie kan mij helpen?
Ik heb ze door Zoran van Bikexperto laten spaken, bevallen uitstekend. Ook zelf de onderdelen aangeleverd.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 14 mar 2014 17:14
door Fr3ggel
Hoi,
Ook ik wil een carbon wielset uit china halen. Ik heb geen ervaring met carbon wielen en ook niet met hoge wielen.
Gezien de goede ervaringen van anderen ben ik van plan deze bij Farsports te kopen.
Kunnen jullie mij misschien van tips voorzien mbt de volgende vragen?
Bij de nieuwe 2014 versies staat de tekst: "high temperature braking surface (This is 2014 year new update version with new brake track)". Bij de vorige versie staat "basalt braking surface". Het lijkt er dus op dat de 2014 versie geen basalt remvlak heeft..
Kan ik er vanuit gaan de remkracht in orde is? Of kan ik beter een "oudere" versie kiezen met basalt remvlak?
En wat zijn jullie ervaringen met hun eigen merk remblokken?
Ik wil eigenlijk 50mm hoge wielen nemen (vanwege de looks). Ik weeg nu 70 kg en in het wielerseizoen meestal een paar kg minder. Ga ik met die hoge wielen last krijgen van de wind? Kan ik beter 38mm kiezen? Of mixed (38mm voor en 50 achter)?
Hoe zijn de meegeleverde skrewers? Zijn deze prima, of kan ik beter de titanium versies er bij nemen?
Hoe zijn jullie ervaringen met invoerbelastingen / inklaringskosten e.d.?
Valt er iets te handelen bij Farsports, of is de prijs fixed?
Bedankt voor jullie antwoorden
MVG Frank
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 14 mar 2014 19:25
door Serge du Temps
Farsports gebruikt wel een "gedateerd" design voor hun velgen.
Ik heb getwijfeld tussen 2 andere velgen, de 56mm AR van UAM en de 45mm van Light-Bicycle, die de laatste trend volgen op velgdesign, breed, U-vorm en schuin remoppervlak.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor velgen van UAM, die gebruiken een ontwerp wat sterk lijkt op de Bontrager Aeolus.
Light-Bicycle is bijna identiek aan de Zipp FC's.
Wellicht interessant om die ook te bekijken.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 mar 2014 10:45
door Fr3ggel
@Serge du Temps:
Dank voor je tip. Ik zal het zeker in overweging nemen. Ik heb zelf geen verstand van velgdesign, maar de nieuwe 2014 wielen van farsports hebben ook een U-Vorm. Ze zijn echter niet breed. Ik was van plan om daar 23mm te nemen.
De Light Bicycle wiel zijn inderdaad ook erg leuk. Nadeel: Sapim spaken ipv de standaard spaken kost 150 dollar extra. En volgens mij verzenden ze niet via Engeland, wat de kans op kosten/belasting hoger maakt.
Iemand nog antwoorden op mijn andere vragen uit mijn vorige bericht?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 mar 2014 11:28
door JoostG
Ik heb de 50mm 2014 versie. Momenteel rijd ik ze met de blokken van Farsports zelf: ik heb niet het idee dat ik remkracht tekort kom. Ik heb een snelspanners (tita rood) besteld naast de standaard snelspanners. Tot op heden heb ik alleen de tita spanners gebruikt en die voldoen.
Wind en hoge velgen..... Veel standaard velgen zijn al 30mm hoog en daarmee vliegen mensen niet het weiland in. Met de 50mm valt het ook wel mee. Komt de wind van de zijkant fietsen met je handen in de beugels en dan is er geen probleem.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 mar 2014 19:21
door JWi
@ frankx78
ik heb Farsports 50 hoog 25 breed. ik heb vandaag gereden met die wind en het is goed te doen. vooral recht tegen de wind in loopt het goed.
de kwaliteit is super ten opzichte van de prijs.
ik heb net mijn tweede set binnen.
de vorige set het ik kapot gereden op een vluchtheuvel.
als je in contact treed met ze is er wel wat te regelen.
als je de goedkoopste transport versie kiest gaat het via engeland.
ik kan je het alleen maar aanraadden. (en dat zij verouderd design hebben vind ik kul. zij waren een van de eerste chinezen die basalt hadde4n op de velg)
.