Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

jossie16
Forum-lid

jossie16 07 sep 2013 10:04

fred1965 schreef:Heb je het al via facebook geprobeerd ? , ik weet wel dat dat niet de weg zou moeten zijn maar misschien helpt het.
Ik heb mijn Teasi teruggestuurd naar de winkel (Conrad) en kreeg na 2 week een nieuwe thuisgestuurd, deze doet het totnutoe prima, maar ik wacht nog wel met de updates.
Ik geef hem nog een tweede kans maar als ik jouw posts zo lees ben jij aan een ander merk toe :(
Ja, het is inderdaad niet netjes, maar op facebook heb ik ook een bericht gezet en zelfs daar wordt niet op geregeerd door Teasi. Onbegrijpelijk, lijkt welof ze van de aardbodem zijn verschwunden.
Als ik ooit een nieuwe krijg, gaat deze direct markplaats op, tenzij de winkelier met en goed voorstel komt. Mijn geduld raakt op en heb ook de winkelier gezegd dat ik nog 1 week normaal geduld ga hebben.
Jammer dat het zo moet tegenwoordig.

Jan Smit
Forum-lid

Gebruikersavatar Jan Smit 07 sep 2013 17:15

jossie16 schreef:
fred1965 schreef:Heb je het al via facebook geprobeerd ? , ik weet wel dat dat niet de weg zou moeten zijn maar misschien helpt het.
Ik heb mijn Teasi teruggestuurd naar de winkel (Conrad) en kreeg na 2 week een nieuwe thuisgestuurd, deze doet het totnutoe prima, maar ik wacht nog wel met de updates.
Ik geef hem nog een tweede kans maar als ik jouw posts zo lees ben jij aan een ander merk toe :(
Ja, het is inderdaad niet netjes, maar op facebook heb ik ook een bericht gezet en zelfs daar wordt niet op geregeerd door Teasi. Onbegrijpelijk, lijkt welof ze van de aardbodem zijn verschwunden.
Als ik ooit een nieuwe krijg, gaat deze direct markplaats op, tenzij de winkelier met en goed voorstel komt. Mijn geduld raakt op en heb ook de winkelier gezegd dat ik nog 1 week normaal geduld ga hebben.
Jammer dat het zo moet tegenwoordig.
Teasi support en service

Teasi-garantieIs uw Teasi One of Pro defect of ondervindt u problemen? Neem dan contact op met het Teasi support, service-en ondersteuningscentrum. Als u uw Teasi moet opsturen , let dan op de volgende punten.

1. Gebruik alleen de originele verpakking
2. Voeg een gedetailleerde omschrijving van het probleem toe
3. Vermeld uw volledige naam, adres en woonplaats en voeg een kopie van uw aankoop bewijs toe
4. Frankeer het pakket voldoende en stuur het naar Teasi op

Adres van het Teasi support en service centrum:
First service Center
Kleine Düwelstraat 21
DE 30171 Hannover

Teasi support op internet
Teasi support via Facebook

Bel de Teasi hotline op 0049 5 11 -12 38 35 06
Of stuur een fax naar: 0049 5 11 – 161 25 35

jossie16
Forum-lid

jossie16 08 sep 2013 20:09

Ik heb het waardeloze ding oplaten sturen via de winkel waar ik helaas het ding heb gekocht.
Nu al 3 weken pleiten, heb eind vorige week al de gegevens nogmaals via een pb van facebook naar teasi gestuurd. Sindsdien zijn ze gesloten, failliet, geen idee, gen contact meer.
De winkelier heeft ook al diverse malen geprobeerd contact te krijgen,ook niet gelukt.
Telefonisch niet en via de email niet en via facebook niet.
Het zal wel uit gaan draaien op een rechtszaak, ik ga dit niet meer pikken. 2x 159 euro naar de galamiezen.

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 08 sep 2013 23:57

tsja, ik zou gewoon eerst mijn geld terughalen bij de winkelier, hoe die het verder regeld met Teasi is dan niet meer mijn probleem. jij hoeft het niet op een rechtszaak laten uitdraaien.
Afbeelding

skyhigh
Forum-lid

skyhigh 09 sep 2013 19:13

Nou, nog één berichtje over de Teasi.
vanmiddag was ik in een hele grote elektronicawinkel bij amsterdam centraal station. daar lag de Teasi tussen allerlei andere merken. en wat zag ik: drie streepjes bij GPS-ontvangst binnen. zelf had ik bij de mijne in het open veld maar twee streepjes. dat was ook wat ik miste bij de Teasi. iets wat wel op mijn vier jaar oude nokia-telefoon zit: een scherm waarin je alle GPS satellieten van dat moment ziet met hun sterkte.
Bij kinderen voor kinderen zongen ze het al, zij het niet over de Teasi: het is mooi in theorie, maar een ramp in de praktijk.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 sep 2013 22:18

Hoewel ik nog steeds de balen heb van het feit dat mijn teasi alweer bijna 2 maanden geleden een extreme hoeveelheid water niet overleefde heb ik vorige week cycle for hope gerededen met een door Cyclingshop geleverd vervangend toestel gereden. we hadden ook een Garmin (oregon) van de organisatie te leen. die lieten we als backup rouleren tussen onze subteams. 1 van de subteams fietste met een Edge op het stuur, die hebben echt heel erg vaak foutgereden. dat deden wij met de Teasi een stuk beter. Het beste werkte het als we zowel de Teasi als de Oregon gebruikte. Nou ben ik absoluut geen navigatiewonder dus de meeste fouten in de route waren gewoon mijn eigen schuld, maar de Teasi heeft zijn werk gewoon weer prima gedaan. wij hebben in ieder geval nooit zo gedwaald als de anderen van ons team.
Het is wel duidelijk dat er op fietsnavigatiegebied nog een hoop te winnen valt! Maar ik ben nog steeds tevreden met hoe de teasi als hulpmiddel om de weg te vinden.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

fred1965
Forum-lid

Gebruikersavatar fred1965 09 sep 2013 22:31

Ook ik baal van al die update perikelen, heb nu een nieuwe en geef het merk een tweede kans, totnutoe doet hij het als vanouds (versie 1.5.0.0) dus ik wacht wel even met nieuwe updates (jaartje ofzo).
Zoal eerder gezegd, als hij het doet, doet hij het goed. prima mee te navigeren

Limo1
Forum-lid

Gebruikersavatar Limo1 10 sep 2013 15:13

Ook hier nog steeds een tevreden gebruiker.

Afgelopen week in Italië (Gardameer) gefietst en gewandeld met de Teasi. Tijdens het fietsen totaal
geen problemen gehad. En bij het wandelen stond ik er versteld van dat hij ons door de bergen met
een smal rotsachtig pad feilloos naar de eindbestemming bracht.

Er was ook een minpunt. Ik kon niet op een adres navigeren, kon de straatnamen niet invoeren.
Waarom, weet ik niet.

Het was de eerste keer dat ik gebruik maakte van de Teasi in het buitenland.
Al met al nog steeds zeer tevreden. Ook werk ik nog steeds met de versie 1.6.4.

Groetjes Limo1

dzjibrille
Forum-lid

dzjibrille 11 sep 2013 11:22

Limo1 schreef:Ook hier nog steeds een tevreden gebruiker.

Afgelopen week in Italië (Gardameer) gefietst en gewandeld met de Teasi. Tijdens het fietsen totaal
geen problemen gehad. En bij het wandelen stond ik er versteld van dat hij ons door de bergen met
een smal rotsachtig pad feilloos naar de eindbestemming bracht.

Er was ook een minpunt. Ik kon niet op een adres navigeren, kon de straatnamen niet invoeren.
Waarom, weet ik niet.

Het was de eerste keer dat ik gebruik maakte van de Teasi in het buitenland.
Al met al nog steeds zeer tevreden. Ook werk ik nog steeds met de versie 1.6.4.

Groetjes Limo1

Hier hetzelfde, toen ik hem kreeg werkte hij niet, maar na contact met webshop alles in orde kunnen brengen (heeft wel een tweetal weken geduurd, verschillende dingen moeten uitproberen). Nu werkt hij perfect. Zowel navigeren, route volgen, route opnemen,... En ik heb wel de update reeds gedaan (toen het nog een beta-versie was, maar volgens teasi was de on-board software al de definitieve versie, was het vooral de 'teasi-tool' die nog in de betafase zat.)

(Maar waarschijnlijk zijn het vooral de ontevreden gebruikers die op zoek gaan naar fora over het toestel )

jossie16
Forum-lid

jossie16 11 sep 2013 15:05

Mijn fantastische teasi is dus nu 4 weken weg ter reparatie.
Kan nog wel ff duren volgens de winkel, moest nog maar geduld hebben.
Ongeloofelijk, 1 tot 1,5 week was mij toegezegd dat het apparaat weg zou zijn.
En dan moet de teasi van mijn vrouw ook nog opgestuurd worden, zal dan wel volgend jaar worden voordat deze retour is.
Wat een merk. :evil:

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 12 sep 2013 12:19

Limo1 schreef:Er was ook een minpunt. Ik kon niet op een adres navigeren, kon de straatnamen niet invoeren.
Waarom, weet ik niet.
Omdat de adressen gewoon niet in de kaart zitten, dat is 1 van de nadelen van OSM, per land dienen die apart in de centrale database te worden ingevoerd.

Adressen in NL lukt nu wel, maar van vele landen zit het er nog niet in.

Daarbij gebruikt Teasi dan weer zijn eigen variant van OSM en kan het zelfs zijn dat ze de adresinfo er hebben uitgelaten.

Wil je wel alle adressen van Europa in de GPS, dan koop je een Garmin met de Garmin City Navigator kaart erbij.
Marco :)

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 sep 2013 17:13

scheurneus schreef:
Limo1 schreef:Er was ook een minpunt. Ik kon niet op een adres navigeren, kon de straatnamen niet invoeren.
Waarom, weet ik niet.

Wil je wel alle adressen van Europa in de GPS, dan koop je een Garmin met de Garmin City Navigator kaart erbij.
Helaas... ik kwam er afgelopen zomer in frankrijk met de garmin met een hele verse city navigator kaart erbij dat ook daar niet alles op staat..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie